7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dick de Roos

De Mac’s sluimeren niet meer automatisch

Hallo forumgenoten,

Ik heb de laatste tijd “het probleem” dat de Mac’s bij ons thuis niet meer standaard gaan sluimeren.
    Het gaat om de volgende machines:
    iMac G3 400 DV. besturingssyst. OSX 10.4.9
    iMac G4 17″; 1,25 GHz . Besturingssyst. OSX 10.3.9

Op beide Mac’s heb ik de sluimertijd ingesteld, die ze vervolgens negeren.
    Het vreemde is, dat de Mac’s voordien gewoon in sluimer vielen, maar nu, na een paar updates niet meer.
    Heeft het daarmee te maken?
    Handmatig (via het menu) gaat het sluimeren wel.
    Vraag: herkent iemand dit?
    En hoe is dat op te lossen?

Voor de volledigheid: permissies herstellen en een onderhoudsprogje draaien helpt niet.
    Ik heb in het energiepaneel al wat gewijzigd aan de tijd tot sluimeren enz.,, maar dat hielp ook niet.
    Kortom: hoe kan dit??

Bijdrager
    sedikit

(sorry Dick de Roos, voor deze off-topic reactie, ook al omdat ik geen oplossing weet voor je probleem)
    @LEXY,
    Hoewel je klacht gegrond is, en ik je ergernis begrijp, maar niet in deze mate deel, vind ik dat je het niet kunt maken jouw voet van jouw nogal schreeuwerige klacht ongevraagd tussen andermans deur te plaatsen.
    Edit; de reactie waarop deze opmerkingen betrekking hadden, is weg, dus zijn deze opmerkingen nu ook overbodig!

Bijdrager
    nervus
    ”Dick

Hallo forumgenoten,

Ik heb de laatste tijd “het probleem” dat de Mac’s bij ons thuis niet meer standaard gaan sluimeren.
    Het gaat om de volgende machines:
    iMac G3 400 DV. besturingssyst. OSX 10.4.9
    iMac G4 17″; 1,25 GHz . Besturingssyst. OSX 10.3.9

Op beide Mac’s heb ik de sluimertijd ingesteld, die ze vervolgens negeren.
    Het vreemde is, dat de Mac’s voordien gewoon in sluimer vielen, maar nu, na een paar updates niet meer.
    Heeft het daarmee te maken?
    Handmatig (via het menu) gaat het sluimeren wel.
    Vraag: herkent iemand dit?
    En hoe is dat op te lossen?

Voor de volledigheid: permissies herstellen en een onderhoudsprogje draaien helpt niet.
    Ik heb in het energiepaneel al wat gewijzigd aan de tijd tot sluimeren enz.,, maar dat hielp ook niet.
    Kortom: hoe kan dit??

Zijn er misschien apps actief met zg call-back functies? Check eens met Activiteitenweergave welke prog’s op de achtergrond lopen, mogelijk vind je dan de boosdoener(s).

Inactief
    Anoniem

Zelf ondervind ik dit probleem ook. Terwijl ik geen apps aan heb staan die deze problemen zouden kunnen veroorzaken. Aangezien deze bij mij voorheen ook werkte, en ik gebruik nog steeds dezelfde programma’s. Graag zou ik hier ook meer van willen weten hoe dit kan ontstaan.

Bijdrager
    GeryKa

Ik heb enigzins gelijke ervaring met m’n PowerMac, maar die zet ik toch vaak handmatig in slaap.
    Dit levert ook nog wel eens een probleem op, want dan wil het wel eens voorkomen dat de ventilators blijven draaien en binnen enkele minuten volledig op tilt slaan (PowerMac vliegt dan nog net niet weg).
    Enige oplossing is dan “uitdrukken”.
    Ik ben er wel al achter gekomen dat een gemounte USB-schijf ook de Mac wakker houdt. Dwing je dan toch tot slaap, klaagt OSX hierover bij het weer wakker worden.

Bijdrager
    reno1

ik heb dit ook gehad. bij mij is het opgelost door simpelweg mijn mac book pro te herstarten. of et bij jullie werkt weet ik niet.

succes

Bijdrager
    Dick de Roos

Dat werkt bij mij inderdaad niet.
    En de G3 wordt dagelijks herstart. :)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.