10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Toinef

De mac os x86 discussie

Na de afgelopen 2 discussies zie ik dat er meningsverschillen zijn over het toestaan van een discussie/topic over mac os x86/hackintosh.
    Daarom dacht ik aan een poll.
    en een plek om je voor’s en tegen’s kwijt te kunnen.

Bijdrager
    JWB

Ik voel weer een slotje aankomen…

Bijdrager
    julesp

Ik vind van wel. We hebben het hier over ook over het hacken van de iPhone, dus waarom niet over het hacken van MacOsx?

Bijdrager
    Toinef
    ”JWB”

Ik voel weer een slotje aankomen…

ik niet, er staat immers niet in de EULA van os x dat het discuseren ook verboden is, (os in dit geval een poll over een discussie over osx86)

Bijdrager
    r2d2

Prima plan.

Jailbreaken = het actief hacken van een Mac Os.
    Als de moderatoren dan echt een lijn willen trekken dan zeg ik deel even 1822 slotjes uit op de onderwerpen met betrekking tot jailbreaken.

Of laat mij even weten waarom dit wel kan!

Echt heel vreemd..

Dit is het apple standpunt :

Apple CEO Steve Jobs says that the company will do its best to stop all these iPhone hacks.

“It’s a cat-and-mouse game,” Jobs remarked at the UK unveiling of the iPhone yesterday in London. “We try to stay ahead. People will try to break in, and it’s our job to stop them breaking in.”

Maar ach..

Let wel dat het hier niet gaat om het hacken van OSX maar het vrij kunnen gebruiken van je CD op elke andere machine.

Moderator
    unSOUND
    ”julesp”

Ik vind van wel. We hebben het hier over ook over het hacken van de iPhone, dus waarom niet over het hacken van MacOsx?

Omdat het hacken van de iPhone niet per definitie illegaal is, en het gebruik van OS X op een PC wel.

Daar komt bij dat het niks te maken heeft met wat WIJ willen, dus een poll is per definitie zinloos. Het gaat om het handhaven van de regels die Apple opzet, de uitkomst van een poll verandert die regels niet, en dus ook niet onze verplichting om die te volgen, ongeacht of we het met die regels eens zijn.

Bijdrager
    double-D

Mag ik vragen waarom het op OMT moet worden besproken?
    Volgens mij zijn er genoeg fora waar het wel wordt besproken… dus kijk daar ff

Bijdrager
    julesp
    ”unSOUND”
    ”julesp”

Omdat het hacken van de iPhone niet per definityie illegaal is, en het gebruik van OS X op een PC wel.

Daar komt bij dat het niks te maken heeft met wat WIJ willen, dus een poll is per definitie zinloos. Het gaat om het handhaven van de regels die Apple opzet, de uitkomst van een poll veranderd die regels niet, en dus ook niet onze verplichting om die te volgen, ongeacht of we het met die regels eens zijn.

Mac Osx (10.5) Legal:
    Image Hosting by Picoodle.com

iPhone Legal:

Image Hosting by Picoodle.com

Bijdrager
    r2d2

Julesp ik wilde deze legal notices net plaatsen maar je was me voor.

En precies daarom unSOUND is het belangrijk duidelijk te zijn in wat wel en niet mag.

Zoals je aangeeft :

Het gaat om het handhaven van de regels die Apple opzet, de uitkomst van een poll verandert die regels niet, en dus ook niet onze verplichting om die te volgen, ongeacht of we het met die regels eens zijn.

Ik denk dat je dan na het lezen van bovenstaande even stil moet staan bij alle Iphone jailbreak topics. Maar soms komen dingen in een gedoog zone en dit zou voor OSX86 in mijn optiek ook moeten kunnen.

Bijdrager
    1984

Omdat er al een draadje over loopt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.