6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    taxandria

De kwaliteit van een *still

Dag allen,

Even een vraag aan de kenners hier.

Ik heb een Ar Parrot Drone 2 hier. Geweldig apparaat, iets mindere camera erin.
    Nu zou ik graag mooiere beelden maken. (bijvoorbeeld luchtfoto van de plaatselijke voetbalkantine om deze aan de muur te hangen.

Hoe kan ik dat bereiken?

1. Met een GoPro en dan de stills gebruiken als afbeelding?
    2. Met een klein digitaal cameratje met een full hd filmmodus.
    3. met een klein digitaal cameratje welke op afstand foto’s kan schieten. (remote control, of een soort van time-lapse modus)?
    4. ……? Suggesties?

Zijn losse frames uit videobeelden werkelijk minder? of valt dat wel mee.?

Danku voor het meedenken!

Bijdrager
    taxandria

De resolutie bij een gewone foto ligt rond de 4000 x 2600 zie ik al. Dus beduidend beter dan full hd filmopties van een camera. (digitale, lichte camera)

Hoe is de resolutie bij een grote spiegelreflex camera? zo ongeveer?

Moderator
    unSOUND

De resolutie van een spiegelreflex ligt ongeveer rond de 4000×3000. Maar dat bepaald niet de kwaliteit van de foto, dat ligt grotendeels in de fysieke grootte van de sensor en het glaswerk wat ervoor hangt.

De grote vraag zal zijn wat die drone kan tillen, want die cameraatjes zoals de GoPro zijn nog best gewichtig…

Bijdrager
    taxandria

Thanks unSOUND!

op een forum stond het volgende:

”Maximum with no hull shell is 274grams but reduced height or 253grams full height again no shell.
    The 253grams would be the better as you would have full function of the Drone.”

AR Drone Forum

Dus een camera welke mooie foto’s maakt ( voor een foto van 40 x 50 cm oid) en een gram of 200 weegt.

Filmen is waarschijnlijk een mindere kwaliteit dus eigenlijk zou de foto met een draadloze afstandbediening moeten worden gemaakt of met een soort van time-lapse modus op de camera (maak een foto elke 2 seconden oid.) (zijn digitale cameratjes eigenlijk te hacken met een aparte firmware die zulke dingen mogelijk maakt?)

Wellicht is het hele idee een utopie!?

let me know!

Bijdrager
    taxandria

Ik zat te kijken naar de Canon IXUS 220 HS. en deze man heet hem volgens mij aan zijn ar drone gebonden.
    http://www.youtube.com/watch?v=T_njfjZOwH4&feature=related

Maar zou je uit deze kwaliteit een goede still kunnen halen?

Bijdrager
    1984

Cinestar 6 hexacopter met een Sony Nex7 er onder klik ik heb er ook naar zitten kijk echter je kunt niet zomaar overal luchtfoto’s maken.

Maar bekijk dit eens betreft een camera onder de Ar Parrot Drone er zijn meer sportscam’s dan de GoPro en wat kleiner en lichter en goedkoper zijn.
    Want zo heb je iets en een moment later heb je niets, indien hij neerstort

http://www.youtube.com/watch?v=T_njfjZOwH4&feature=related

daar zul je waarschijnlijk problemen mee krijgen als op die manier bij mensen binnen kijkt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.