30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

De kwaliteit van Apple producten

goedeavond,

Ik heb afgelopen jaar een iMac 27 inch i7 gekocht (2009 model), deze iMac bleek problemen te hebben met de ethernetkaart.
    Ik heb toen na veel telefoneren (wat een kut service bij die Apple telefoon lijn daar) eindelijk een nieuwe iMac gekregen.
    Deze iMac kwam geheel netjes ingepakt aan. Maar toen ik hem uit de doos haalde bleek er een flinke barst in het scherm te zitten. Terwijl er op de bes her folie geen kras te zien was( bewust ingepakt dus).

Na dit uitgelegd te hebben aan de Apple lijn (ze wilde me eerst niet geloven) kreeg ik weer een nieuwe iMac en een waardebon voor de Apple store.
    De dag was aangebroken ik ik kreeg inmiddels mijn derde iMac, na het uitpakken bleek dat alles goed werkte en dat ik eindelijk probleemloos van mijn iMac kon genieten tot ik 1 à 2 dode pixels op het scherm aantrof.

Toen was voor mij de maat vol. Ik heb apple gebeld en heb me geld terug gevraagd.

Na lang nadenken toch maar de plaatselijke APR (izone) binnen gestapt en een iMac 27 inch i5 gekocht (2010 model). Deze heb ik momenteel nog in mijn bezit. Deze iMac heeft het bekende helderheidsprobleem (helderheid laag is een iritant zoem geluid). Ik heb Apple opgebeld en de hele sitautie uitgelegd en zij vertelde mij dat ik naar het dichts bij zijnde reparatie punt moest gaan. Een apparaat van meer dan €1000 euro laten repareren en hem dan zelf ook nog eens weg moeten brengen naar Breda (dichts bij zijndste reparatie punt) gaat me echt te ver. Ja zegt de telefonische medewerker dan moet je maar Apple care kopen. ( ik moet helemaal niks, Apple moet gewoon niet zulke troep maken).

Inmiddels heb ik besloten om mijn iMac niet te laten repareren, omdat ik hem niet kwijt kan zijn.

Ik begon mijn vertrouwen in Apple weer terug te krijgen toen ik een iPhone kocht ( wat een geweldige telefoon).

Ik was zo onder de indruk van de iPhone dat ik ook een iPad2 gekocht heb (hiervoor heb ik staan wachtende bij de plaatselijke apr izone)
    De iPad2 werkte perfect tot ik ontdekte dat mijn iPad 2 last heeft van backlight bleeding en van 2 dode pixels.

Ik ben nu me vertrouwen in Apple helemaal kwijt, na 5 verschillende apparaten / machines met problemen gehad te hebben kun je het bijna geen toeval meer noemen.

Ik ga morgen contact opnemen met Apple en de izone om zo mij geld proberen terug te krijgen.

Apple heeft voor mij erg afgedaan en ik koop dan ook zeker geen nieuwe iMac of iPad meer in de toekomst.

Bijdrager
    nickybbb

Je hebt zeker de witte ipad2 gekocht?:)

Zelf totaal geen probleem met mac. Op mijn werk 5 mac pro’s en 2 Imac’s 27″, thuis imac 21,5″ & ipad zonder 1 probleem.

En tja, welke klantenservice is nu wel goed? Daar heb ik er nog nooit 1 van gehad.

Inactief
    Anoniem

Ik heb een 32 gb zwarte iPad 2 gekocht

Bijdrager
    Pivni Pes

Het probleem van je verhaal is dat er binnen enkele uren reacties hier komen van fanboys, die als een gek argumenten bij elkaar schrapen om je in het ongelijk te stelen, en zelfs jou nog proberen te manipuleren dat je geen gelijk hebt.

Totaal heb ik privé en zakelijk met 5 probleem iMac’s te maken gehad, en 1 mini, deze 6 apparaten waren allemaal nieuw.
    1 iMac was net een paar weken ouder dan 1 jaar, en je kan het dan gewoon bekijken.
    Je MOET een Apple care kopen, gewoon ronduit belachelijk.
    De mini was bijna 2 jaren oud, ik heb de harde schijf er maar uit gehaald en het geheugen, verder is hij zo de kliko in gegaan.
    2 iMacs zijn naar veel gezeur terug gegaan voor reparatie, waarvan 1 nog steeds niet goed is.
    2 andere hebben ook zo zijn drama problemen, van 1 is de harde schijf kapot gegaan, deze heb ik maar zelf vervangen.
    Van de 2 problematisch iMacs zijn inmiddels gestolen, samen met nog andere goede iMacs.

Laten we eerlijk zijn, de hardware is vrijwel het zelfde wat je in een PC tegen komt, en die gaan ook kapot.
    Alleen jammer dat spullen van Apple als heilig wordt verklaart, terwijl dit niet zo is.

Het OSX systeem is gewoon perfect, dit is de grootste reden dat wij met Apple werken.
    Ik hoop nog steeds op de dag dat Adobe ook zijn producten geschikt maakt voor op Linux.

Bijdrager
    Ostinato

Tja. Je hebt heel veel pech gehad met je eerste iMacs, en koopt dan toch nog een nieuwe iMac. Die heeft een probleempje en wilt ‘m dan niet naar Breda brengen terwijl je toch heel ontevreden bent. Tja.

Ik struikel wel een beetje over ‘1 à 2 dode pixels’… Is het er nu één of zijn het er twee?

Je hebt toch maar mooi telkens je geld terug gekregen of een nieuwe compu. Behalve toen je niet bereid was naar Breda te rijden…

En die backlight bleeding: dat probleem (dat overigens alleen zichtbaar is bij erg donker scherm) is al bekend sinds het uitkomen van de iPad 2 in de V.S. Als je het nieuws een beetje had gevolgd, had je dat geweten. En die dode pixels… dat is in het algemeen voldoende reden voor Apple of de APR om je apparaat om te ruilen. Moet je wel bereid zijn om even langs te gaan bij APR…

Kortom, wat wil je nu eigenlijk zeggen? Je bent ontevreden over Apple-producten maar je blijft ze toch kopen? Waarom, in vredesnaam? Je klaagt graag? Je houdt ervan het jezelf moeilijk te maken?

Mijn indruk is dat de meeste gebruikers van Apple-apparaten – in ieder geval hier op OMT – behoorlijk tevreden zijn over de kwaliteit ervan.

Bijdrager
    1984
    Pivni op 27 maart 2011

Het probleem van je verhaal is dat er binnen enkele uren reacties hier komen van fanboys, die als een gek argumenten bij elkaar schrapen om je in het ongelijk te stelen, en zelfs jou nog proberen te manipuleren dat je geen gelijk hebt..

Indedaad, Apple is heilig op OMT voor een Apple evangelist.

Ostinato op 27 maart 2011

Je hebt toch maar mooi telkens je geld terug gekregen of een nieuwe compu. Behalve toen je niet bereid was naar Breda te rijden…

En die backlight bleeding: dat probleem (dat overigens alleen zichtbaar is bij erg donker scherm) is al bekend sinds het uitkomen van de iPad 2 in de V.S. Als je het nieuws een beetje had gevolgd, had je dat geweten..

Bijdrager
    Ostinato

@1984: Ik ontken de problemen van TS niet, maar ik begrijp niet waarom hij toch maar steeds nieuwe Apple-dingen koopt als hij zo ontevreden is. Apple is absoluut niet heilig voor mij: de 2007 21-inch iMacs hadden bijvoorbeeld een heel slecht LCD-scherm. En ik denk dat Apple’s beleid mbt resellers funest is voor de kleinere resellers.

Maar mensen die aan de ene kant lopen te mopperen dat het allemaal zo slecht is, en aan de andere kant steeds weer nieuwe Apple-producten blijven kopen…? Hoe geloofwaardig is zo’n verhaal dan?

Bijdrager
    pinkie
    Bijdrager
    Oppie
    1984 op 27 maart 2011

Indedaad, Apple is heilig op OMT voor een Apple evangelist.

Nee joh, Apple is hartstikke KUT!
    Dat proberen wij jou al jaren te vertellen 1984, maar je blijft hier maar op het forum hangen, en van alles over dat heilige Apple copy/past-en. Tssss…

Bijdrager
    Stirf

Je hebt wel ontzettend veel pech en ik begrijp je frustratie. Maar…heb je al nagedacht over de alternatieven?

5 jaar geleden ben ik over gestapt naar “de Mac” en tot op heden nog geen vreemde dingen mee gemaakt (even afkloppen). Ik ben nog steeds tevreden met mijn spullen en vooral als ik dat vergelijk met de vele “Windows bakken” die ik heb gehad.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik deel de ervaring van Stirf.

Ik heb Windows gehad vanaf versie ’95 (op een Packard Bell) tot Windows xp (Op een Maxdata).
    Vanaf dan ben ik overgestapt op Mac OS X (in 2008).

Mijn laatste Windows PC was een laptop en die heeft het slechts twee jaar volgehouden. Hij liep constant vast, moest hem vaak herstellen en elke dag wel een tiental beveiligingsupdates.
    Ik heb er toen maar liefst 1200,- euro voor neergeteld.

De eerste iMac die ik heb gekregen (in 2008) kostte slechts 100,- euro meer en was stabieler, sneller (en ja, ook mooier). Toen de iMac in juni 2010 kuren begon te vertonen heb ik ‘m binnengebracht en heb ik een compleet nieuw moederbord erin laten stoppen. (volledig gratis)

Sinds 26 januari 2011 ben ik overgestapt op het nieuwe model van de iMac 21,5″ met een i3 processor en tot op heden heb ik er nog niets aan gehad. Hij werkt nog even goed zoals ik ‘m uit de doos heb gehaald.

Toch heb ik een paar vriendinnen die in het bezit zijn van een Macbook en ik stel vast dat hun Magsafe adapter er relatief snel mee ophield. Zo was bij de ene vriendin haar Magsafe kaduuk na negen maanden (zonder er slordig mee om te gaan) en bij de andere zelfs al na twee maand. Ze kregen beiden weliswaar een nieuwe onder garantie maar bij laptops in die prijscategorie zou je toch wat betere randapparatuur verwachten. Desalniettemin blijven mijn ervaringen uitermate positief.

Met mijn iPhone 4 (sinds 7 augustus 2010) heb ik ook nog geen problemen gehad. Elke update kan zonder problemen geïnstalleerd worden. Van het antenneprobleem heb ik ook nog niets gemerkt. Ik heb altijd vier tot vijf streepjes. Heel af en toe loop ik eens tegen een bug aan, maar dat heb je bij elk apparaat wel, denk ik.

Bijdrager
    1984
    Pivni op 27 maart 2011

[size=2] Het probleem van je verhaal is dat er binnen enkele uren reacties hier komen van fanboys, die als een gek argumenten bij elkaar schrapen om je in het ongelijk te stelen, en zelfs jou nog proberen te manipuleren dat je geen gelijk hebt..[/size]

Oppie op 27 maart 2011

Nee joh, Apple is hartstikke KUT!
    Dat proberen wij jou al jaren te vertellen[size=2] [s]1984[/s], maar je blijft hier maar op het forum hangen, en van alles over dat heilige Apple copy/past-en. Tssss…[/size]

Indedaad, Apple is heilig voor een Apple evangelist.

Zelf heb ik nog nooit een Windows computer gehad , met uitzondering van een netbook waar osx op kon draaien,heb dus zo’n 20 jaar alleen met Apple gewerkt, maar dat wil niet zeggen dat ik het met alles wat Apple doet eens ben.

Moderator
    Pete.Z

Alles kan en gaat kapot, maar ik kan slechts kijken naar mijn eigen ervaringen, en dan concluderen dat ik sinds 1999 met Macs werk, en in die tijd ongeveer 17 Apple producten heb gekocht.
    Nooit Applecare, en nooit problemen, de enige Mac die bij ons ooit is stukgegaan is een iMac, die na 5 jaar een kapotte voeding kreeg.

Balen dus als je blijkbaar 5x op rij een slecht product treft.
    En dat op een Apple forum mensen Apple gaan verdedigen lijkt me trouwens verdedigbaar.

Bijdrager
    Macosxachist
    Oppie op 27 maart 2011

Dat proberen wij jou al jaren te vertellen 1984, maar je blijft hier maar op het forum hangen, en van alles over dat heilige Apple copy/past-en. Tssss…

LOL! :thumbsup:

Bijdrager

Het is inderdaad gewoon heel erg pech hebben denk ik.

Heb zelf 3 iPods 2 iPhones, 2 macs en een iPad, en nog nooit problemen gekend die niet zelf op te lossen waren.
    Ik ben er wel bang voor dat je je iPad ook niet meer kan ruilen, omdat hij ‘maar’ 2 dode pixels heeft en daarom te weinig dode pixels heeft om in aanmerking te komen voor een nieuwe.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik kan mij voorstellen dat je het vertrouwen niet meer hebt in de Apple producten. Het lijkt erop alsof de duvel er mee speelt… Als je dezelfde soort problemen zou hebben met een auto of tv bijvoorbeeld, had je ook gezegd dat je niet meer voor dat merk zou kiezen. Daar zou ik net zoveel begrip voor kunnen opbrengen.

Het feit dat er 1 (of 2) dode pixels in het beeldscherm zitten is echter niet standaard (ook niet bij veel andere merken) dat je het dan mag omruilen voor een nieuwe. Je kan echter ook niet verwachten van Apple dat ze elke steen gaan omkeren om te kijken of jij daar onder ligt;-)
    Zelf naar de winkel toegaan en een nieuwe ontvangen is ook niet verkeerd, denk ik (als ik het goed begrepen heb).

Jammer dat je zoveel pech hebt met Apple producten (het probleem met de iPad was inderdaad bekend voordat je die had gekocht….).
    Tot nog toe schaar ik mij ook in de lange rij van tevreden Apple gebruikers en ben ik elke dag weer blij dat ik mijn MBP open doe en gelijk aan de slag kan. Zo hoort het gewoon.

Bijdrager
    prullenbak

De kwaliteit van Apple producten is inderdaad niet heel erg goed.

Probleem is, dat het wel het minst slechte is wat je op dit moment als normale consument kan krijgen. Dus dan moet je wat:)

Bijdrager
    Maverick9898

Kwaliteit is niet meetbaar, maar relatief. Ik vind dat je niet moet klagen over ver rijden, als je kennelijk ver van een stad woont. Het is natuurlijk lullig dat je iMacs stukgaan, maar that’s the way it is. Je hebt gewoon garantie en hebt telkens gekregen wat je wilde. Dat vind ik niet slechte service of iets dergelijks. De kwaliteit van Apple is niet slecht. Over het algemeen prima computers. Tsja er gaat ook weleens stuk. Dat is altijd bij een apparaat. De kwaliteit van Dell is ook niet slecht en daar gaat ook wat stuk. Wat al iemand hierboven zegt is dat je niet echt koopt voor stukken betere hardware-kwaliteit (afgezien van de body) maar vooral voor OSX en de bijbehorende software.

Bijdrager
    macpeto76

Apple moet meer, steeds maar meer winst maken om de aandeelhouders tevreden te houden. Dus wordt er bezuinigd op de kwaliteit van de hardware en productiemethoden….. Jammer want eens was apple zo speciaal. Dat is sinds het succes van de iphone en ipad helaas niet meer zo…… kwaliteit holt achteruit en problemen worden stelselmatig ontkent….. Zal mij benieuwen hoe Apple dit keer weer gaat reageren (op het backlight bleeden)…….

Bijdrager
    macsea

even mijn geschiedenis
    * Apple ][e (voeding defect ergens begin de jaren 90, toestel nog in bezit maar niet gerepareerd)
    * Apple //gs (werkt nog steeds)
    * Mac Plus (na ongeveer 10 jaar heeft het scherm de geest gegeven, maar werkt tot op heden met gehackt extern scherm)
    * Mac IIcx (naar stort gedaan wegens geen toepassing, altijd perfect gewerkt)
    * Mac IIfx (verkocht na aantal jaren, heeft nog jaren gewerkt)
    * Quadra 950: verkocht na paar jaar, perfect toestel
    * PowerMac 8500: heel lang van dit toestel gebruik gemaakt, steeds perfect gewerkt !
    * PowerBook 2400 (niet in Europa te verkrijgen), zalig laptop, heeft altijd goed gewerkt, dan G3 upgrade card ingestoken en na tijd moederbord kapot. Nieuw moederbord + andere G3 kaart en nog hele tijd goed gewerkt tot de symptomen herbegonnen, dan snel snel verkocht aan Japanner. Ik steek de schuld niet op Apple maar op de uitbreidingskaart

* PowerBook G4: super machine geweest op het afbladderen van de verf na (kosteloos hersteld door Apple en dan verkocht, voor de opvolger)

* PowerBook G4 DVI: perfect toestel

* PowerBook G4 17″: LEMON. Alles wat kon kapot gaan is kapot gegaan:
    > eerste was DOA (Death on Arrival)
    > tweede had kapotte CD rom drive, hersteld
    > na paar maand: nieuw moederbord nodig
    > na nog eens paar maand : weer moederbord probleem
    > scherm vervangen
    > moederbord vervangen net binnen garantie van 1 jaar + inverter
    > moederbord vervangen toen toestel 15 maand was: geschiedenis van dit toestel aan Apple geschetst en met boze maar beleefde brief : Apple heeft nieuw moederbord betaald, werkuren voor mij
    > toestel verkocht aan buitenlander, wegens geen vertrouwen meer er in

* Powerbook G4 1.67 Ghz: perfect toestel

* MacBook Pro 17″. 2.1 Ghz: 3 jaar tot volle tevredenheid mee gewerkt, is nu laptop van vrouwlief

* MacBook Core 2 Duo: al 3 jaar laptop van dochterlief

* MacBook Core 2 Duo: tweedehands gekocht (1a2jaar oud was hij) en al 3 jaar laptop van zoonlief. Soms problemen met intern keyboard, topcase vervangen maar hielp niet

* MacBook Pro 15″ : wegens geen 17″ beschikbaar na mijn vorige 17″ even een 15″. Tot volle tevredenheid dik 2 jaar mee gewerkt, vandaag komt normaal gezien de koper hem afhalen, volgende week een nieuwe 17″ thunderbolt MacBook Pro halen in USA

Van al mijn Macs die ik (en intussen mijn gezin) zeer intensief gebruiken heb ik maar met 3 problemen gehad:
    PowerBook 2400 > hoogstwaarschijnlijk door de versnellerskaart
    MacBook > (2 de hands) probleem met toetsenbord (hoogstwaarschijnlijk moederbord), maar dat heeft de pret niet echt mogen drukken
    PowerBook 17″: dit was echt een ramp toestel, niet fijn, maar het gebeurt nu eenmaal

Ben absoluut mijn vertrouwen niet kwijt, we hebben in gans de familie zeker 20-25 Apple computers draaien zonder problemen, om dan maar van iPods, iPads en iPhones niet te spreken (hier in huis 2 iPhones, een iPod touch, een Nano en 2 versleten shuffles eerste generatie

Bijdrager
    nebilem

Je betaalt bij Apple een premium prijs maar dat wil nog niet zeggen……

Inactief
    Anoniem

Ik heb vandaag contact opgenomen met Apple, maar zei verwijzen mij door naar de APR waar ik de iPad gekocht heb.

Ik ben vervolgens gelijk naar de APR gegaan en heb me verhaal uitgelegd. ze wilde me eerst niet geloven, en pas na wat aandringen ging de medewerker naar een donkere ruimte in de winkel. Toen hij terug kwam had hij de twee dode pixels inderdaad gevonden.

Hij stelde voor om een reparatie uit te voeren :slant: :thumbsdown: , maar hier ga ik niet mee akkoord. het apparaat is immers 4 dagen oud.

Na lang aandringen en telefoneren met Apple wordt er overlegd door 4 medewerkers inclusief de bedrijfsleider over mijn iPad. Zei vertelde mij dat ik geen andere optie had dan een reparatie en dat ze hem bij het reparatie punt kunnen weigeren omdat hij niet voldoet aan de pixel grens die Apple stelt.
    :thumbsdown: :slant:

Uiteindelijk na veel gezeur en aandringen heeft de bedrijfsleider besloten om mijn ipad DOA te verklaren. Dat houd in dat ik een nieuwe iPad krijg, zodra ze deze binnen krijgen. :thumbsup:

Nu is het alleen maar hopen op het telefoontje met verlossende antwoord dat er een nieuwe iPad klaar ligt en dat ik deze kan ophalen.

Ik heb me voorgenomen om elk apparaat wat ik nieuw koop eerst in de winkel te testen, voor ik het mee naar huis neem.

Bijdrager
    Stirf

Goed je poot stijf gehouden, Maclover :thumbsup:

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is ERG coulant! De manager had namelijk wel gelijk, twee dode pixels is eigenlijk niet voldoende. Maar mooi voor jou natuurlijk!

Bijdrager
    casperrrrrrr

Jeetje het zit je wel heel erg dwars hè, gezien het feit dat je precies eenzelfde topic bij MacFreak opent. Wat wil je nou precies horen? Inderdaad vervelend dat het niet werkt, het zit wel eens tegen. Wil je mijn lijstje zien?

1. MBP (sep 2007):
      – Scherm vervangen, defect
      – Logic Board vervangen, defect
      – Superdrive vervangen, defect
      – Batterij vervangen, defect (2x)

• MBP (dec 2009):
    – Scherm vervangen, defect bij sluiten
  • iMac (24″, sep 2009):
    – Scherm vervangen, donkere vlekken (2x)
  • iMac (21,5″, jan 2010):
    – Retour, dode pixels
    – Scherm vervangen, gele waas
    – Scherm vervangen, donkere vlekken
  • iMac (21,5″, dec 2009):
    – Scherm vervangen, donkere vlekken
    – Logic Board vervangen, problemen met videokaart
  • Mac mini (maa 2009):
    – Superdrive vervangen, defect
  • iPod Classic (dec 2010):
    – Retour, Hard drive defect
Bijdrager
freeway

Ik vind 1 dode pixel al NIET acceptabel, die zie je iedere keer en je realiseert je dat jij degene bent die het slechtste scherm kreeg.

Uitpakken in de winkel, ik doe het voortaan ook.

@casperrrrrrr allemachtig, voor een ellende ,

Bijdrager
Nipje

Haha 2x het zelfde topic ook echt ja.

Anyway, het maakt de meeste hier toch geen drol uit dat jij geen nieuwe spulletjes van apple meer gaat kopen.

Bijdrager
Maverick9898

Snap ook niet zo goed wat ie wil horen. Een topic openen op 1 site lijkt me voldoende……

Inactief
Anoniem

Het enige wat ik wilde horen zijn de ervaringen van andere over de kwaliteit van Apple producten.
Ik heb het bericht op meerdere sites geplaatst omdat ik zo een bredere doelgroep aan spreek.

Moderator
unSOUND

Dan heb je niks aan persoonlijke meningen, want mensen zullen op internet veel meer schrijven over iets wat niet werkt dan over iets wat gewoon doet wat je er van verwachtte… Waar je wel naar kunt kijken zijn bijvoorbeeld de uitvalpercentages van de diverse modellen, dat geeft een veel objectiever beeld….

Er zijn in het verleden al eens onderzoekjes naar geweest, en als ik het me goed herinner waren vooral de iMac en de MacBook de zorgenkindjes. De Mac Pro en de Mac mini hebben veel minder problemen gehad.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Inloggen
Log in of registeer je om te reageren.
vergeten?
vergeten?