30 berichten aan het bekijken - 85741 tot 85770 (van in totaal 85954)

  • Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

    Test flight.


    Bijdrager
    Hostyle

    Het is een verborgen boodschap Brombeer! Ik zou het verder blijven volgen en een alu hoedkje opzetten. Wellicht ben je de nieuwe professor Langdon.


    Bijdrager
    Brombeer

    Als ik er eentje op het plateau hoor dreunen of boven mijn hoofd hoor chemtrailen, kijk ik wat het is. Ga er verder geen conclusies aan verbinden. Al ben ik wel benieuwd wat er toch in al die vrachttoestellen naar Istanboel en Dubai zit. Geen varkensvlees, schat ik.

    Conclusies verbind ik wel aan wat de verschillende kandidaten voor de PS over het vliegveld eruit slaan. https://www.1limburg.nl/verkiezingsdebat-maatregelen-voor-omwonenden-maa Beetje verdacht hoe Lokaal Limburg in dat bericht naar voren wordt geschoven. Terwijl hij raaskalt. Ten eerste is die 10 miljoen een lachertje en ik wil van de zomer zonder herrie buiten kunnen zitten. Benieuwd hoe hij mijn tuin denkt te kunnen isoleren. De rest is niet veel beter met hun quasi bedachtzame nietszeggerij. “Duurzame groei”. Geloven ze het zelf?


    Bijdrager
    Hostyle

    <p class=”cite”>Brombeer op 14 maart 2019 om 10:17</p>
    (…) De rest is niet veel beter met hun quasi bedachtzame nietszeggerij.

    Even snel gescand, vooral veel gezever en luchtfietserij. Vooral die pannenkoek met biokerosine en electro vliegen. Oh ja, en iets over inzetten op duurzame banen? In welke zin?


    Bijdrager
    Brombeer

    Dat was een pannekoekinnetje…

     

    Duurzame banen in een tijd van tijdelijke contracten. Gotspe.

    Ik ben allang blij dat alibaba zijn warehouse bij Luik gaat neerzetten en niet hier. Zoiets genereert een ontieglijke hoeveelheid vrachtverkeer op de hier toch al overbelaste snelwegen en qua werk is dat over hooguit vijf jaar volledig gerobotiseerd. Staat hier zo’n lelijke doos in het landschap, de winst gaat naar China en de laatste ijzerwarenwinkel, die nog advies kan geven over materiaalsterkte etc failliet. Daar hebben we dus niets aan, meneer Rutte.


    Bijdrager
    Hostyle

    Pannenkoek (m/v/naar eigen invulling). Ik ben niet zo moeilijk.

     

    Alibaba en Luik, voor elkaar gemaakt… Ik ben niet zo’n fan van beide, en dan druk ik me erg netjes uit.


    Bijdrager
    Brombeer

    Als ze de r konden uitspleken, zaten ze misschien wel op Urk. Lekker whatsappen met de locals.

     

    Die ‘goede treinverbindingen’ zijn hier al een heel lang slepende kwestie. Alsof de wereld bij Vaals ophoudt. Limburg is daar al decennia mee bezig, maar Den Haag (waarvan je op de kaart kunt zien hoezeer het zo aan zee zelf in de periferie ligt) ligt dwars. Nou heb je voor spoorrails dwarsliggers nodig, maar niet zo.


    Bijdrager
    Hostyle

    Ik ben een paar keer met de trein naar London geweest, de heenweg verliep perfect. Vanuit Eindhoven naar Maastricht, overstappen op de trein naar Brussel en daar weer overstappen op de Eurostar. De terugweg was iedere keer drama helaas. En dat lag toch echt aan de verbindingen buiten NL.

     

    Intercity’s in Belgie hebben een ander begrip van cities en gaan blijkbaar spontaan niet verder dan Luik want op zondag gaan we niet naar het buitenland. Als er koper is gejat in het Wallonie rijden er geen fatsoenlijke treinen vanuit Antwerpen naar Roosendaal en degene die wel rijdt is een f*cking dieselboemel met de capaciteit van nog niet een kwart van de reizigers die er noodgedwongen mee op pad moeten.

     

    M.a.w. leuk, die verbeterde treinverbindingen als vervanger voor die busmaatschappij in de lucht, maar dan moeten onze buurlanden ook meewerken.


    Bijdrager
    Brombeer

    Dan heb je nog niet in het hasjboemeltje gezeten. Luik-Maastricht. Zal nu met dat ingezetenencriterium voor de koffieshops wel wat rustiger zijn, maar dan hadden we een prachtig weekendje Londen gehad, en dan zette die nare sfeer in dat laatste stukje voor Maastricht er zo’n domper op.

    Overigens eens op de heenweg een brandende locomotief gehad. De machinist was gelukkig wel mededeelzaam in die internationale trein, die zich rond de taalgrens slingerde, zodat hij op Waals grondgebied Frans sprak en op Vlaams gebied Nederlands, wat hem hoorbaar meer moeite kostte. Niet dat die ene Zweedse reiziger die op Brussel een vliegtuig moest halen daar geruster van werd. Die verstond er geen hout van. Bij As Ans moesten we van trein wisselen, op een perron dat een halve meter te laag was. Avontuur bestaat nog.


    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

    Dat waren nog eens tijden
    Toen je de trein kon ruiken
    Voordat die aan kwam rijden

     

    .


    Bijdrager
    Hostyle

    <p class=”cite”>Brombeer op 14 maart 2019 om 11:03</p>
    Dan heb je nog niet in het hasjboemeltje gezeten. Luik-Maastricht. Zal nu met dat ingezetenencriterium voor de koffieshops wel wat rustiger zijn, maar dan hadden we een prachtig weekendje Londen gehad, en dan zette die nare sfeer in dat laatste stukje voor Maastricht er zoโ€™n domper op.

    Oh jawel… dat was de “aansluiting” op Luik-Guillemins nadat we de Intergehucht hadden gehad. Een perron waar je met een Boeing zou kunnen landen (wellicht een uitwijk idee voor MAA) zag er behoorlijk leeg en verlaten uit voor een perron waar toch echt een trein naar M’stricht klaar zouย  moeten staan. Ergens flink in de verte stond de hasjboemel helaas op ons te wachten. Met een waakzaam oog op onze tassen richting M’stricht zagen we dat een aantal medereizigers steeds zenuwachtiger werd, helemaal toen de douaniers in volle outfit en met hond de trein in kwamen. Welkom (bijna) thuis… Nog nooit heb ik de IC van de NS zo gewaardeerd als die avond.


    Bijdrager
    piddy4888

    Daarom ga ik dus nooit met het OV…. Altijd gezeik en je zit tussen soorten volk waar je nog niet dood gevonden bij wil worden (hoewel die kans toch best wel groot is).


    Bijdrager
    Hostyle

    100% met je eens, maar soms ontkom je er niet aan.


    Bijdrager
    piddy4888

    Nee dat is ook waar inderdaad. Elke keer vliegen om efkes naar Londen te gaan slaat ook nergens op.


    Bijdrager
    Hostyle

    Eigen vervoer is te doen, zo lang je niet alleen in Londen verblijft (anders wordt parkeren wel een duur geintje). Laatste keer UK op de motor gedaan. Ook een dag door Londen gereden. Verkeerslichten ben je dan al erg snel beu. The Bike Shed was dan wel weer erg gaaf om een keer te bezoeken (en de lunch daar was erg goed).


    Bijdrager
    Brombeer

    Die fiets van jou is toch veel te zwaar voor een cafรฉ racer.

     

    Ow wacht, dat is bij het Ace Cafรฉ.


    Bijdrager
    Shmoo

    Zeg wordt er nog een beetje koffie gezopen of …. ?

     


    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

    Ja zeker. En iets intraveneus.


    Bijdrager
    Shmoo

    Koffie door je neus? ๐Ÿ‘ƒ


    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

    Ik ben er niet verantwoordelijk voor dat jij je beeldscherm onder proest.ย ๐Ÿ™‚

     


    Bijdrager
    Hostyle

    <p class=”cite”>Brombeer op 15 maart 2019 om 11:36</p>
    Die fiets van jou is toch veel te zwaar voor een cafรฉ racer.

     

    Ow wacht, dat is bij het Ace Cafรฉ.

    Ook geweest… geen mods of rockers gezien ๐Ÿ˜ค

     

    En een beetje cafe racer was in de oorspronkelijke zin ook gewoon een racefiets met een ongelukkig verleden. Ik had van mijn fiets destijds best een cafe racer kunnen maken, stuk was hij best…


    Bijdrager
    Haike

    <p class=”cite”>Lang Lid op 15 maart 2019 om 12:25</p>
     

    ๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘Š๐Ÿคœ๐Ÿค›๐Ÿ‘๐Ÿ‘ Ik mag dat wel, je moet er wat van maken. Bij mij geen intraveneus gedoe, wel regelmatig subcutaan en niet vanwege diabetes.


    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

    Even wat anders, ik begin een behoorlijk lege tank in die sjoemeldiesel van mij te krijgen en ik ben ontzettend blut. Nu zie ik dat mijn boek ook bij Scheltema in Amsterdam te koop is dus als je nog een ouwe broodschrijver wil helpen, dan geef je die kado aan je chikkie. Want daar is het bij uitstek geschikt voor.ย ๐Ÿ™‚


    Bijdrager
    piddy4888

    Die ouderwetse diesels lopen toch ook gewoon op je afgedankte frituurvet en alles wat verder op olie lijkt?


    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

    Haha, zou het?


    Bijdrager
    Nikita

    Oude kennissen van ons hadden twee oude Landrovers (uit de jaren ’70 of zo) en die hadden ze omgebouwd naar frituurvet. Moest wel elke zoveel duizend kilometer een nieuwe brandstofpomp in, want dan was ‘ie vastgelopen met prut. En ze roken natuurlijk naar een snackbar op wielen als je er achter reed ๐Ÿ˜†


    Bijdrager
    Hostyle

    <p class=”cite”>Nikita op 16 maart 2019 om 17:26</p>
    Oude kennissen van ons hadden twee oude Landrovers (uit de jaren โ€™70 of zo) en die hadden ze omgebouwd naar frituurvet. Moest wel elke zoveel duizend kilometer een nieuwe brandstofpomp in, want dan was โ€˜ie vastgelopen met prut. En ze roken natuurlijk naar een snackbar op wielen als je er achter reed ๐Ÿ˜†

    Goed het filteren voor gebruik, scheelt je een brandstofpomp wisselen.

    @ll: oude diesels moet te doen. De nieuwe(re) diesels draaien met veel te hoge druk.


    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

    Ik ga het risico niet nemen, ik heb een twee cylinder Yanmar diesel uit 2009.

     

    Zo eentje:


    Bijdrager
    Shmoo

    Die heb ik ook… alleen ligt die bij mij op de grasmaaier. ๐Ÿ˜Ž

     


    Bijdrager
    Nikita

    Kan me niet voorstellen dat die zo’n hoge druk hebben…

30 berichten aan het bekijken - 85741 tot 85770 (van in totaal 85954)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.