8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    macmini

De knop alle bestanden in finder

Beste maccers,

Vanmiddag wilde ik een map in Finder kopieren Nadat ik de map had geselecteerd die ik wilde kopieren klikte ik in Finder per ongeluk op de knop “alle bestanden”. Met appeltje-a en appeltje-c kopieerde ik alles naar een map op het bureaublad.

Dom-dom-dom.

Ik kwam er later achter dat al mijn bestanden, inclusief de gedeelde dropbox bestanden van mijn collega’s in de bewuste map op het bureaublad staan.

Is er iemand die weet hoe ik achteraf deze actie ongedaan kan maken en alle bestanden weer op hun oorspronkelijke plek kan krijgen?

Bijdrager
    goulashkanone

Je hebt het gekopieerd en niet verplaatst, dan staan de bestanden toch ook nog gewoon op hun originele locatie?
    Kun je dan de bestanden die je hebt gekopieerd naar het bureaublad niet gewoon verwijderen?

Bijdrager
    mowat

Kan je het niet omkeren met cmd+Z ?

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, CMD+Z zou het moeten doen. Kijk in de Finder onder menu WIjzig>Herstel… je nog genoeg stappen terug kunt maken.

Bijdrager
    macmini

Nee, CMD-+z werkt niet meer omdat ik inmiddels mijn MAC aan en uit heb gezet.

Bijdrager
    mowat

En terugzetten met een timemachinekopie die je net voor je foutje gemaakt hebt ?

Bijdrager
    macmini

Die staat uit op mijn Macbook.

Bijdrager
    mowat

Ik neem aan dat je dan ook wel geen superduper of CCC image of ander soort backup zal gemaakt hebben.

Je maakt ook wel een fout met je sneltoetsen. Iets dat je selecteert kopieren en dan ergens plakken doe je niet met cmd-A en cmd-C maar met cmd-C en cmd-V.

En , zoals goulashkanone zegt , als je ze enkel gekopieerd en geplakt hebt , dan moeten ze ook nog op de originele plaats staan . Dus nazien en nadien van de plaats waarheen ze geplakt zijn in de prullenbak gooien . En eerst controleren of ze zeker nog op de originele plaats allemaal staan voor je je prullenbak leegmaakt.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  mowat.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  mowat.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.