7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ThomWhite

De kluts kwijt – Muziek van Iphone 5 naar Iphone 6

Hallo forumleden,

Zojuist heb ik me aangemeld omdat ik vastloop op het overzetten van muziek van Iphone 5 naar mijn 6.

Ik heb een oude macbook (A1181, vermoedelijk rond 2008) waar 10.6.8 op draait (kan als hoogste 10.7 aan als het goed is), de hoogste versie van Itunes die hier op draait werkt niet met IOS 9.3.2 van de Iphone 6.

Nadat ik de 6 ingesteld had ben ik eerst op zoek gegaan naar een manier om de muziek van mijn oude 5 naar de 6 te krijgen, dit lijkt al niet makkelijk, zeker zonder Itunes er tussen of zie ik iets over het hoofd? Daarnaast wil ik op de 6 ook nieuwe muziek vanuit Itunes kunnen zetten.

Wie kan me helpen met de opties die er zijn om dit aan te vliegen? (Als ik er achter kan komen of de hoogste versie Itunes die ik kan draaien op 10.7 compatible is met IOS 9.3.2 ben ik er volgens mij?)

Dank alvast!

Inactief
    Anoniem

Die MacBook draait idd. maximaal 10.7.5, en daar zijn geen versies van iTunes voor die werken met iOS 9.

Opties:

[1] Investeer €100 in extra RAM en een SSD, maak een extra partitie aan op je harde schijf, gooi daar Windows 8 of 10 op en installeer iTunes voor Windows. Omslachtig, maar dat werkt.

[2] Koop een nieuwe Mac.

Bijdrager
    Beech

Ik weet niet hoe uniek je muziek op je iPhone 5 is, maar gezien bovenstaande voorstellen is het te overwegen een abonnement op Apple Music te nemen. Kost je een tientje per maand, maar je hebt een schat aan muziek, vrij te streamen en te downloaden op je iPhone 6.

Bijdrager
    SvS

Kun je niet reservekopie maken van iPhone 5 in the iCloud en dan iPhone 6 alsnog nieuw configureren en de iCloud reservekopie erop zetten? Of werkt dat zo niet?

Bijdrager
    ThomWhite

Dank voor de reacties zover!

@Zakske, ik heb nog een laptop van m’n werk, ik zou daar in ieder geval Itunes op kunnen zetten, ideaal is het niet maar werkt wel..

@Svs
    , dit wilde ik oorspronkelijk proberen, heb de Iphone 6 pas net dus verlies van documenten bij opnieuw instellen zou minimaal zijn. Ik weet alleen niet of de iCloud kopie ook de muziek meeneemt, tot zover lijkt dit niet zo….

Weet iemand hoe dat zit?

Bijdrager
    Beech

Lees dit eens.

Wellicht is AnyTrans te proberen.

Bijdrager
    ThomWhite

Thanks voor de tip, had homeshare ook al gezien maar ik wil de muziek op de nieuwe iphone hebben. Anytrans ga ik ook nog proberen.

Wat betreft het overzetten op een windows pc, ik heb de muziek van mn macbook op een schijf overgezet naar itunes op de windows pc. Als ik in Itunes alle muziek wil synchroniseren krijg ik de melding dat alles dan overschreven zal worden op iphone. Geldt dit dan ook voor de apps en instellingen want nuziek staat er dus nog niet op? Losse nummers van itunes naar iphone verplaatsen lukt ook niet zonder de melding…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.