6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Brims

De keuze voor Adobe Indesign

Ik weet niet hoe het is in de rest van Nederland maar wij van MultiCopy Leeuwarden werken voor 80% in Adobe Indesign!

Bijdrager
    Urbin Design

Da’s mooi ik heb nog verpakkingen in 4 smaken met 3 talen.
    Turks, Grieks, Portugees. maar wel in Quark is dat een probleem?

InDesign is erg prettig maar sommige dingen zijn niet te importeren zonder dat InDesign het sloopt.

Bijdrager
    Brims

Dat heb ik dus nog niet meegemaakt.
    Nou gaat het meestal om gewoon handels drukwerk.
    Een briefpapiertje en visitekaartje.

Bijdrager
    Macteach

>InDesign is erg prettig maar sommige dingen zijn niet te importeren zonder dat InDesign het sloopt.
    <

Volstrekte onzin! Als dat zo lijkt is dat omdat er iemand aanzit zonder InDesign door en door te kennen. Natuurlijk, je moet wel terug naar versie 4 onder Quark en je tekst verloopt, maar dat kan niet anders.
    Grijswaarden TIFFS ingekleurd of met de Command toets geopend in Quark (om als grijswaarden te importeren) ja, dan moet je opnieuw importeren en/of inkleuren (en ja: InDesign kent DeviceN, dat gaat vaak fout met PDF maken vanuit Quark met ingekleurde (steunkleur bv) grijswaarden TIFF, vanaf versie 6 kent QXPress pas hetzelfde).

Sterker nog: QXPress 6 voor OS X kan niet de gemaakte indexen van versie 4 en 5 behouden!! Die kun je dus onder versie 6 van QXPress opnieuw gaan maken.
    En wat denk je? Importeer het QXPress (4) document in InDesign… en je Index (en lijsten/inhoudsopgave) worden 100% omgezet naar InDesign indexen waar je gewoon mee kunt verder werken.

Bijdrager
    Urbin Design

Jee! Ik noem dat slopen. :|

Bijdrager
    Zora la rousse

Mag ik zo vrij zijn om te citeren?

L. Bleij, directrice Electronic Publishing & Design, Heerhugowaard.
    Spreekt in Graficus, nr 26:

“Ik zit niet te wachten op een nieuwe Quark XPress versie. Wij zijn in januari overgestapt op InDesign. We hadden het pakket al een tijdje in huis, maar we kwamen er steeds niet toe om er mee te leren werken. Inmiddels hebben we er wat tijd ingestopt en nu willen we niet meer terug. Als iemand een Quark XPress bestand aanlevert, kunnen we dat nog steeds verwerken, maar we maken er geen nieuw drukwerk mee. Aanleveren bij drukkerijen is ook geen probleem, want er gaan hier bijna altijd PDF-bestanden de deur uit. Een van de collega’s heeft nog wel gekeken naar de nieuwe mogelijkheden van Quark XPress 6.0. Zijn conclusie was dat we met InDesign konden doorgaan. Verder heb ik hem er niet mer over gehoord.”

Bevestigd ook de conclusie op http://www.macosx.nl , want ook hier is de conclusie dat XPress 6.0 tegenvalt. Bij sollicitatie hoor ik van reclamebureau’s dat XPress tegenvalt op het gebied van typografie en transparantie. Technici klagen over het feit dat XPress geen PDF-bestanden kan aanmaken.

Leuk om op dit forum dezelfde geluiden tegen te komen:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.