7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    sally

De Imac en Video previewen op een TV

Mijn animatie filmpjes zou ik eigenlijk op een TV scherm moeten beoordelen inplaats van op het scherm van mijn flatpanel 15 inch iMac. Mijn in After Effects gerenderde clips (DVPAL) monteer ik in FCP.
    Ik heb wel ergens gelezen dat er een truuk voor is om dat met een iMac en een gewone TV (ik heb nog een goeie overtollige) voor elkaar te krijgen, maar ik kan het niet meer vinden. Iemand?
    Bedankt,

Bijdrager
    Paul_B

Via de DV ingang van je camcorder en de (composite-) video uitgang van je camera naar de TV toe. Voila!:lol:
    Wel even in de voorkeuren van iMovie de laatste optie (bij geavanceerd) “Speel video af via de camera” aanzetten.
    Oeps ik zie net dat je iMovie waarschijnlijk helemaal niet gebruikt. Die laatste zin is dus niet voor jou :oops:.

Bijdrager
    sally

Bovendien heb ik geen camcorder. Alles animatie wat de klok slaat hier.
    Maar toch is dit wel nuttig voor mij. Heb je je camcorder in een opname pauze stand staan als je zoiets doet?
    En zou dit echt de enige manier zijn?
    Bedankt Paul,

Bijdrager
    Paul_B

Ik heb’m (de camera) nu ff niet bij de hand, maar ik dacht eigenlijk dat t niet uitmaakt in welke stand t ding staat.

Verder is het vast niet de enige manier. Er zijn toch ook van die analoog/DV convertor kastjes? Ik weet niet of ze 2 kanten op werken (analoog>Firewire en Firewire>analoog), maar is t uitzoeken waard (ze kosten trouwens wel een hoop dacht ik).

Misschien bedoel je trouwens de mogelijkheid om je iMac beeld naar een TV ‘om te leiden’. Ik denk dat je dan niet krijgt wat je wilt. Je krijgt dan nog steeds t beeld dat je ook op je iMac ziet en dat hoeft niet precies t zelfde te zijn als de DV stream die je aan t bewerken bent. Daar wordt bij de weergave op je (i)Mac nog al eens in geknepen om ‘bij te blijven’, de originele DV files bevatten echter wel alle informatie.

Succes verder!

Bijdrager
    sally
    ”Paul_B”

Misschien bedoel je trouwens de mogelijkheid om je iMac beeld naar je tv..

Nee, dat moeten we niet hebben: geen bureaublad op TV maar een echte videopreview.
    Een DV camcorder is verhoudingsgewijs veel meer waar voor het geld dan een converterding, vermoed ik. Dusssss……
    Merci,

Bijdrager
    Apollo

Als je animaties full screen afspeelt (wat toch kan via FCP) dan zou je met behulp van zo’n av-kabel vanuit de video-uitpoort van je iMac (heeft 15″ toch ook!?) rechstreeks een tv als monitor moeten kunnen aansluiten.

Bijdrager
    sally

Nee bedankt, maar je computerscherm weergeven op je tv (mirorring) is niet hetzelfde als een video preview, waarin je echt de kwaliteit van je renders kan beoordelen.
    Toch?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.