13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    frenzy

De grote Mac Pro crash.

‘Horror van een oude tevreden mac gebruiker’

Mijn nieuwe 5 dagen oude MacPro slaat op maandagochtend 9 uur vast als ik via appeltjeP
    voor het eerst iets wil printen…. Het gebeurt nadat ik een driver hebt ge├»nstalleerd en toegevoegd
    aan de printerlijst. Eerst denk je nog; even wachten, herstarten etc..
    Maar dan begint de horror pas echt. De snelheid is verdwenen. Opstarten duurt eenhalf uur.
    Zoals bv. iTunes, maar ook FCP en Photoshop. Dit kan niet waar zijn.
    Schijfhulp programma biedt geen uitkomst. PRAM opnieuw instellen evenmin.

Het AppleCare centrum bood goede hulp. Het is waarschijnlijk al misgegaan
    vlak nadat ik de Mac Pro heb aangezet. Deze vroeg nl. of ik de gegevens van mijn oude Mac.
    (een G4 dual 450) wilde overzetten? Ik koos voor mail en web.
    Dit had ik nooit mogen doen! Het systeem van de Mac Pro is daar echt van in de war geraakt.
    Vermoedelijk is er meer overgezet. Het viel me al op dat het opstartgeluid telkens uit de Mac Pro kwam en niet via mijn externe speakers zoals ik gewend was. Verder hoefde ik bij de installatie van sommige software mijn serienummer niet in te voeren? Die gegevens waren waarschijnlijk ook overgezet.

Schijfhulp programma m.b.v de installatie disc hielp ook niets.
    Een clean install uitvoeren wordt gewijgerd. Vlak na de laatste herstart sloeg het scherm op zwart
    en verscheen er alleen nog maar tekst in beeld. De installatie dvd zit er nog in en wilde er niet uit.
    Regel na regel verschillende mededelingen zoals:
    9:47:07 Localhost mDNSResponder: ERROR: udsserver_init failed

Ik hoop dat de harde schijf niet dusdanig is beschadigt dat deze vervangen moet worden.
    Het advies van het AppleCare centrum: Terug naar de winkel brengen en laten repareren.
    Wees gewaarschuwd en negeer de vraag van de Mac Pro om gegevens van een oude Mac
    over te zetten. ..
    wordt vervolgd…

Inactief
    Anoniem

Even opstarten vanaf de opstart-dvd en een uitgebreide hardwaretest draaien.

Bijdrager
    Jordan_D

Ik vind het niet leuk voor je wat er is gebeurd.
    En het klinkt nu allemaal een beetje als paniek voetbal.
    Maar vind je waarschuwing/raad al is die goed bedoeld, niet helemaal gefundeerd.

Een geruststelling met het overzetten van gegevens kan een splinternieuwe HD
    niet onherstelbaar raken. Mits je die Macpro op een wasmachine met de centrifuge stand
    aan heb geplaatst.

Kijk gewoon eerst even of safeboot werkt, opstarten met de shift ingedrukt en anders als je een andere mac heb de targetdiskmode activeren ( “T” inhouden tijdens opstarten).
    Om die schijf eruit te krijgen je mouse ingedrukt houden na de “startup chime”
    Dan hoort hij alle CD drive’s open te gooien.

Veel succes, JD

Bijdrager
    Turbanus

Ik heb ook rare dingen beleefd met het vorige Macbook. Het is gewoon niet slim om data van een PPC over te zetten op een Intel-Mac bij de allereerste opstart. Apple gaat m.i. goed in de fout met de simpele voorstelling van zaken in dat hoofdstukje. Heb meteen Apple gebeld en een nieuwe gekregen.

Bijdrager
    frenzy

Mijn oude vertrouwde G4 is weer aangesloten.
    De Mac Pro is terug naar de winkel. De uitgebreide test die ik heb gedraaid samen met een
    medewerker van het AppleCare centrum bood geen uitkomst.
    Gelukkig dat ik een beetje gerustgesteld wordt door dit forum.
    Ik heb de medewerker van de winkel wel gezegd dat ik het in dit geval
    vreemd vind dat er op het innamebewijs staat:
    “Software en gebruikersfouten vallen niet onder de garantie”
    Uiteraard vind ik ook dat Apple in de fout gaat met de mededeling om data over te zetten.

Bijdrager
    frenzy

..Ik vergeet nog meer vreemde dingen…
    1. Sluimerstand van het beeldscherm werkte niet.
    2. Er stond bij het opstarten een extra spatie tussen mijn voor- en achternaam..
    3. De extra account die ik vanwege een test wilde aanmaken werd gewoon niet getoond.
    4. Het wissen van de schijf werd ook geweigerd. (voor de clean install)

Bijdrager
    guus

maar nu zit ik met de vraag: kun je bij de aanschaf van een macpro dan niet
    je hele hebben en houwen overzetten?
    ik wil op korte termijn mijn G5 naar een MacPro inruilen, maar als dit zo lees
    bekruipt me toch een angst, zeker omdat ik de alle mails internet, instellingen over
    wil zetten.
    na verschillende malen dit met succes te hebben gedaan, was dit zo’n vertrouwde en veilige
    aangelegenheid.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Inderdaad nooit gegevens laten overzetten maar handmatig doen. Iets meer werk maar het loont altijd, ook al is deze harde crash vrij uitzonderlijk. Af en toe een schone start is best OK.

Bijdrager
    frenzy

Nee, blijkbaar kun je niet je hele hebben en houwe overzetten.
    Dat was ik ook altijd gewend te doen.
    De medewerker van het AppleCare centrum waar ik hiervoor over schreef vertelde dat hij veel meer mensen met dezelfde vreemde storingen heeft geholpen. Allemaal hadden ze data overgezet van een PPC-Mac naar een Intel-Mac.
    Ik vind dat Apple met een waarschuwing moet komen wat wel en niet veilig overgezet kan worden.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”frenzy”

’Het viel me al op dat het opstartgeluid telkens uit de Mac Pro kwam en niet via mijn externe speakers zoals ik gewend was.

Vreemd, bij mij komt dat altijd uit de interne speakers. (MBP CD)

Bijdrager
    ya_nn
    ”PietjePuk”
    ”frenzy”

’Het viel me al op dat het opstartgeluid telkens uit de Mac Pro kwam en niet via mijn externe speakers zoals ik gewend was.

Vreemd, bij mij komt dat altijd uit de interne speakers. (MBP CD)

Bij Intel-macs komt de startup-chime altijd uit de interne speaker.

Bijdrager
    frenzy
    ”Turbanus”

Ik heb ook rare dingen beleefd met het vorige Macbook. Het is gewoon niet slim om data van een PPC over te zetten op een Intel-Mac bij de allereerste opstart. Apple gaat m.i. goed in de fout met de simpele voorstelling van zaken in dat hoofdstukje. Heb meteen Apple gebeld en een nieuwe gekregen.

Waar ik wel benieuwd naar ben is: Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
    Apple bekent eigenlijk schuld. De A Mac winkel zou dat dus ook moeten doen.

Bijdrager
    frenzy

Hoera!
    Ik heb een nieuwe gekregen.
    Of zoals de dienstdoende technicus zei: ‘gewoon een K(c)ut Pro’
    Pech met een maandagochtendmodel.
    Maar hoe zit het dan met de data overzetten van een PPC Mac naar een Intel-Mac?
    Dat zou gewoon moeten kunnen. Maar dat ga ik niet doen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.