2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    nicovh

De grootte van de foto-bibliotheek

Op mijn IPad is de grootte van de foto-bibliotheek 9 GB. Ik heb echter een iCloud abbo voor 500GB waar ik al mijn foto’s plaats via de iMac welke ik met een camera neem. Een enkele keer neem ik een foto met de iphone. Ik gebruik Apple ID voor meerdere apparaten en de blbliotheek is bij deze alle verschillend wat grootte betreft.
    Heeft iemand enig idee hoe ik de bibliotheek kleiner kan maken?
    Ik heb de koppeling met iCloud al verwijdert, alle foto’s die op de iPad stonden ook weggehaald en als ik de iPad weer koppel aan iCloud staat de teller op een gegeven moment weer enorm hoog. Ik neem geen foto’s met de iPad. Foto’s uit Whatsapp worden ook niet automatisch opgeslagen.
    Wie heeft een idee?

Bijdrager
    OMT-fan

Volgens mij zijn er weer problemen met de Cloud!
    Ik krijg al dagen de melding dat mijn iCloud vol is en dat ik ruimte bij moet kopen.
    In de voorkeuren wordt aangegeven dat ik 7,25Gb aan documenten heb en 925Mb aan mail.
    Dit alles terwijl ik maar 5Gb tot mijn beschikking zou hebben.

Echter ik gebruik de cloud alleen voor mail en agenda en dat is (volgens “Beheer”) nog geen Gb bij elkaar.

De Geniusbar van Apple weet ook de oplossing niet en heeft een week nodig om e.e.a. uit te zoeken.
    Ze erkennen wel dat het probleem “ergens op de Apple-server” moet zitten.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.