18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Sad

de fijnste Panther feature

EINDELIJK!

Waar windows gebruikers mij al jaren mee afzeiken is dat je niet eens met de toetsen naar JA, ANNULEER, OK etc kan gaan in een dialoog venster.

Nu heb ik mij toch opeens dit ontdekt:

Hoera! :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: 8) 8) 8)

p.s. ja ik ben wat langzaam met nieuwe dingen ontdekken…

Bijdrager
    Dirk Petre

Beter later dan nooit! :wink:

Bijdrager
    SvS

Waar kun je dat instellen?

=edit: in systeemvoorkeuren/toetsenbord=

Bijdrager
    roelboekel.nl

En waar kunnen wij dit vinden, staat niet bij de gewone voorkeuren volgens mij of wel :?

Roel

Bijdrager
    machook

systeemvoorkeuren: toetsenbord en muis
    dan tabblad: Toetsenbordcombinaties. erg goed had het nog niet eerder gezien

Bijdrager
    syriani

damn, dat wist ik dus niet, en is idd iets waar ik mij nog beetje aan ergerde na anderhalf jaar op mac te zijn overgestapt(en ookal ken i khet systeem praktisch van binnen en vanbuiten nu kom je nog nieuwe zaken tegen),

tabben om ok of annuleer te klikken: zou eigenlijk standaard aan moeten staan…

maar dank je om het even met ons te delen!!!!!!

Bijdrager
    nankovic

goed nieuws dit! 8)

Bijdrager
    maceddy

Hmm. werkt best fijn…

Wou ff uittesten door naar de ‘Reageer’ button te tabben, maar dat wou dus niet:(

Verder is het een prettige optie:D

LOL.. TAB ik naar de ‘OK’ button om de posten.. Druk ik ‘Enter’ doet ie een voorbeeld… (nee deed niet verkeerd, 2e en 3e keer hetzelfde (ook met spatie (hoezo ‘nesting’ )):P )

EDIT
    K snap et al…

De ‘Reageer’ is geen officiele button, maar een plaatje met een link deronder…
    Als ik in Safari de optie aanzet om door links heen te tabben werkt het dus wel:D

Bijdrager
    nankovic

helaas werkt het niet, de default geselecteerde button blijft geselecteerd. met de tab kan ik wel verspringen maar het helpt niet. Helaas :(

Bijdrager
    vogel

Heeft Apple iets van windows gejat?

Bijdrager
    MacBeer

Dit is gaaf. Ik gebruikte al langer de combinatie command-D of command-N in dialogen in bijvoorbeeld Photoshop. Deze combinatie activeert de ‘nee’ button bij bewaarvensters. bevestigen is natuurlijk de ‘return’ maar wat veel mensen niet weten is dat je een document niet bewaart door command-D of N te tikken in doaloogvensters

Bijdrager
    Tomaat

wow das wel vet handig idd!:D

dan vraag ik me af..waarom staat dat niet default aan:?

Bijdrager
    Sad

Ik dacht dat ik de enige was die dat nog niet door had:oops: maar gelukkig zijn er nog anderen die deze feature nog niet kenden. :D

Bijdrager
    michelvdb

Kan handig zijn… als er niet te véél knoppen, lijsten en andere klikbare zotjes in zo’n venster staan.
    Ik tab en shift-tab me te pletter. Vandaar dat ik het weer heb uitgezet.

Ik vind de combinaties D of Cmd-D, N of Cmd-N en Escape ruim voldoende.

Bijdrager
    Castor

Goeie functie inderdaad en Safari sluit sinds 1.2 hierop aan. Zie onder ‘advanced’ in de voorkeuren – kun je door alle links op een pagina ‘tabben’.

Bijdrager
    HSL
    ”nankovic”

helaas werkt het niet, de default geselecteerde button blijft geselecteerd. met de tab kan ik wel verspringen maar het helpt niet. Helaas :(

je moet op de spatiebalk drukken om de andere geselecteerde te gebruiken!

maar kom je hier nu pas achter? dit zit al 2 jaar in OSX:D

Bijdrager
    Lempke

Super, ik miste deze functie ook al… op wintel :innocent: aan gewend geraakt, om zo min mogelijk de muis gebruiken.
    bedankt!

Bijdrager
    nankovic
    ”HS-L”

[
    maar kom je hier nu pas achter? dit zit al 2 jaar in OSX:D

Ja. :?

cmd-d kende ik alleen. escape net ontdekt. spatiebalk ga i nu ook ontdekken.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.