8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Editzzz

De eerste keer Macbook Pro opladen

Een nieuwe mac, gelijk aanzetten met de stroom erop?
    Of voor de eerste keer gebruiken een x aantal uren de batterij opladen?

Iemand een idee, of is dat nog een telefoon fabel ding wat ik nog in mijn hoofd heb van waarschijnlijk de vorige eeuw.

thx

Bijdrager
    Pieterr

Had je deze al gezien?

http://www.apple.com/nl/batteries/notebooks.html

Laad je draagbare computer volledig op wanneer je deze voor de eerste keer op het lichtnet aansluit, en voer vervolgens Software-update uit om er zeker van te zijn dat de nieuwste software geïnstalleerd is. Apple komt regelmatig met updates die soms ook de prestaties van de batterij verbeteren.

Moderator
    Strifer

Hoi en gefeliciteerd met je nieuwe Mac. Eigenlijk moet je de batterij inderdaad even helemaal opladen. In principe kun je hem dan gewoon gebruiken. Vervolgens moet je met enig regelmaat de batterij kalibreren. Wat dat is en hoe dat moet staat hier beschreven:

http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=nl_NL

U voert deze procedure uit de eerste keer dat u uw computer gebruikt en vervolgens om de paar maanden.

Bijdrager
    Editzzz

Wederom bedankt voor de snelle reacties

Bijdrager
    MacTS

Ik heb nu al mijn vierde Apple laptop (iBook, MBP 2x, MBA) en heb mij eigenlijk nooit aan deze voorschriften gehouden. Na het uitpakken gelijk de stekker in het stopcontact en beginnen maar. En toch is ‘het’ altijd goed gekomen. Na verloop van tijd werd de accu toch wel volledig opgeladen en gingen ook de waarden voor health en lading naar 100%.

Bijdrager
    Olieboer

Ik heb nu 2 jaar een MBP en nog nooit gekalibreerd, heb ook nergens last van. Ik vind het maar gedoe.

Bijdrager
    Pieterr

Je moet het calibreren van je accu ook weer niet zo zwaar opnemen.

Als je regelmatig (eens per maand) een keer je accu leegtrekt (macbook niet aan het net) dan doe je eigenlijk al genoeg.

Bijdrager
    Olieboer

Als je regelmatig (eens per maand) een keer je accu leegtrekt (macbook niet aan het net) dan doe je eigenlijk al genoeg.

dat doe ik minstens 2/week

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.