7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    whaha

De dubbele iPhone combinatie

Aangezien er zeer binnenkort een nieuwe iPhone aangekondigd wordt die ik wel enigszins zie zitten, ben ik aan het kijken wat ik wil doen.

Een van de mogelijkheden die ik aan het onderzoeken ben is of het zinvol is om 2 iPhones naast elkaar te gebruiken.
    Ik heb nu een iPhone 5 en een iPod Touch 3G op zak. Ik wil dit nabootsen.

Je zult begrijpen dat de iPod Touch na 6 jaar trouwe dienst toch wel eens een keer aan vervanging toe is. Nu had ik dit apparaat wellicht het beste vorig jaar kunnen vervangen toen de nieuwe iPod Touches uitkwamen, maar dat heb ik dus niet gedaan. De voornaamste reden was dat de iPod Touch 6/7 gen te veel leek op mijn iPhone 5 en dat mijn iPod Touch het nog steeds deed.
    Ik wil alleen mijn iPhone 5 minstens 5 jaar gebruiken, want ik wil bewijzen dat Apple producten hardwarematig best duurzaam zijn. Kortom, ik wil deze nog blijven gebruiken, maar dan als ‘iPod Touch’-iPhone. Je weet wel, zonder SIM en op vliegtuigmodus met Wifi aan, zodat het ding niet steeds meldt dat ie geen netwerk heeft. Wellicht zijn er ook andere manieren om dat schoonheidsprobleem te ondervangen, maar die ken ik niet. Wellicht daarover een ander onderwerp.

De vraag in deze is dus hoe zinnig het is om een iPhone 5 ‘om te bouwen’ tot een iPod Touch.
    Heeft iemand daar ervaring mee?

Natuurlijk snap ik dat als ik een iPhone SE koop met 64 GB ik mijn behoefte aan muziekopslag volledig kan bevredigen, maar ik vind het wel prettig om 2 apparaten te hebben waarmee … euh … ik naar muziek kan luisteren? Nee, het gaat mij voornamelijk om de extra accu-capaciteit. Alleen, als ik een nieuwe iPhone SE koop, dan heb ik die extra accu van mijn oude iPhone helemaal niet meer nodig.
    Hmmm…
    Kan ik wellicht beide apparaten vervangen?
    Alleen, dan kan ik niet meer testen hoe lang een iPhone mee gaat bij dagelijks gebruik en ik heb in november de accu nog vervangen…
    Sowieso, wat kan ik doen met een iPhone 5 als ik een iPhone SE heb?
    Zouden er nog mensen zijn die – ja natuurlijk zijn er nog mensen die ‘m willen. Het blijft een Apple natuurlijk…

Het is kortom een beetje een dilemma.
    Momenteel gebruik ik mijn iPhone 5 zelden tot nooit om muziek te luisteren ómdat ik een iPod Touch heb waarop ál mijn muziek past. Ondanks dat mijn iPhone 5 dezelfde opslagcapaciteit heeft, kan hier niet al mijn muziek op, vanwege de apps en wat foto’s.
    Ik weet wél dat ik een LifeProof hoesje wil voor mijn mogelijke iPhone SE. Alleen zit ik dan weer met mijn hoofdtelefoon die vaak niet goed in mijn hoesje past…
    Ik heb overigens geen problemen met mijn iPhone 5. Het apparaat hoeft niet vervangen te worden, maar ik heb het ding nu 3 jaar en wie weet wanneer er weer een goede opvolger komt? Je kunt nu niet voorspellen of er in 2018 óók een iPhone SE uitkomt. Bovendien heb ik ook gezegd dat ik geen grotere telefoon wil dan mijn iPhone 5. Ik heb zelfs overwogen om een ander merk zoals Fairphone te nemen, maar toen kwam ik er achter dat op rank a brand Apple nog steeds op de 3e plek staat qua duurzaamheid. Ook niet helemaal de moeite, vooral als je bedenkt dat ik dan Android zou moeten nemen, maar ik dwaal af.

Misschien komt het uiteindelijk hier op neer:

Wil ik een iPhone SE?

Oké, heeft iemand anders ook dit luxeprobleem?

Bijdrager
    Joid

“maar ik dwaal af”

Dat deed je bij zin twee al.

Bijdrager
    Hyrax

TL:DR?

Bijdrager
    whaha

TO;DR:

Hoe zinnig is het om 2 iPhone’s te hebben?
    (Deze vraag dekt alleen de lading niet.)

Bijdrager
    Siri

Ja, luxeproblemen. Ik heb ook standaard twee iPhones op zak (zakelijk en privé) en ik vind het ontzettend irritant. Alleen al omdat ik om beide telefoons een hoesje moet hebben, omdat ze elkaar anders flink beschadigen.
    Neem een iPhone met een grote capaciteit, zodat je er voldoende muziek op kwijt kan. Opladen kun je overal en voor de rest heb je powerbanks.
    Oh, en bespaar het jezelf om 5 jaar met een iPhone te doen, na 4 jaar is het toestel écht outdated en kun je er nauwelijks apps meer op zetten.

Bijdrager
    whaha

Dat laatste is inderdaad goed advies, want ik ben wel van de Apps.
    Ondanks dat ik bovenstaande reactie nog niet eerder gelezen heb, heb ik inmiddels al een 64 GB iPhone SE space grey besteld, dus ik ben de komende 3 jaar wel zoet.
    Apple verouderd inderdaad softwarematig, de hardware kan best lang mee heb ik inmiddels gemerkt.

Bijdrager
    Dydefox

Ik heb tijdenlang mijn iPod Touch en mijn Iphone 5 in 1 hoesje tegenover elkaar gehad, exact om dezelfde reden: veel muziek, gamen en zo voorts en ondertussen ook veel bellen, mailen en internetten. En natuurlijk: iedereen verbazen met deze oplossing. Pluspunten: telefoon gaat niet leeg van muziek luisteren, etc. Minpunten: je moet constant twee apparaten opladen en zo multitask ben je helemaal niet.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.