11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    DESMEV

De dock en Photoshop niet goed samen??

Dat is vreemd. Als ik de dock links aan de zijkant van mijn scherm hebt geplaatst, vult een foto geopend in Photoshop bij herhaaldelijk command + uiteindelijk het gehele scherm (heb paletten op tweede scherm). Zet ik echter de dock onder aan m’n scherm, dan kan ik command + gebruiken wat ik wil maar de onderste ± 7 cm (23″ Apple’s) vult zich niet met het fotovenster. De foto wordt wel groter getoond binnen het venster.

Strange. Iemand een oplossing?

Michel

Bijdrager
    1984

Dock verbergen ( [command] [option] +D ) werkt met dergelijke programma’s het beste (even met je muis links of rechts of onder tikken en je kunt je dock gebruiken, waarna hij weer verdwijnt)

Bijdrager
    DESMEV

Het gaat me niet om het verbergen. Ik wissel veel tussen programma’s en als ik de dock heb verborgen en met de cursor naar de onderrand ga, vind ik het altijd weer het (weliswaar heel korte) moment van wachten totdat de dock weer tevoorschijn komt niet prettig. Mijn voorkeur heeft dus dat de dock altijd zichtbaar is. Dat werkt het snelst.

Bijdrager
    1984

Het snelst wissel je tussen programma’s met [command] [tab] (het verbergen van het dock is een kwestie van wennen )

Bijdrager
    bhaenraets
    ”1984″

(het verbergen van het dock is een kwestie van wennen )

Nee hoor. Ik vind het irritant en het blijft me storen. Dus eh… speak for yourself. :roll:

Bijdrager
    1984

Hetgeen velen stoort is dat je jouw Dock niet ziet (zolang de muis niet op de plaats is waar je dock zich bevind), verder gaat het net zo snel, het werken met toets combinaties in Photoshop werkt ook sneller als overal met de muis naar toe gaan.

Bijdrager
    bhaenraets
    ”1984″

Hetgeen jouw stoort is dat je jouw Dock niet ziet (zolang de muis niet op de plaats is waar je dock zich bevind), verder gaat het net zo snel, […]

Nee hoor, snelheid is helemaal geen issue. Wil je mijn irritaties niet voor me invullen?

Bijdrager
    1984
    ”bhaenraets”

Nee hoor, snelheid is helemaal geen issue. Wil je mijn irritaties niet voor me invullen?

kom met een oplossing of nuttige tip voor de TS @bhaenraets zzz

Bijdrager
    n8n

haha midlife-crisiserende mensen hier

probeer eens fullscreen te werken met PhotoShop, ik neem aan dat je bedoeld dat je venster niet onder het dock komt. druk op F om PhotoShop fullscreen te zetten en je bent er van verlost (hoop ik)

Bijdrager
    bhaenraets
    ”1984″
    ”bhaenraets”

kom met een oplossing of nuttige tip voor de TS @bhaenraets zzz

Als ik een oplossing had gehad, had ik die wel gepost, snugger. Ik wil graag dat je nadenkt voordat je algemene uitspraken doet.

Bijdrager
    DESMEV

Even om kort te gaan. De dock onder in beeld (ook als die heel klein staat ingesteld) zorgt ervoor dat een venster in Photoshop (die je wilt vegroten met de toetscombi command +) niet de onderste 7 cm vult. Gaat er dus niet om dat het venster niet onder de dock komt. En nee ik ben niet gek en zie rare dingen…

Of eigenlijk was gek (eventueel) want na upgraden naar Photoshop CS3 vult het Photoshopvenster het scherm weer (tot tegen de dock aan) Geen idee waardoor het allemaal kwam, maar een upgrade deed de truc.

En ik stel voor dit eigenlijk onbelangrijke topicje maar te sluiten voordat er met van alles gegooid wordt. Want dat was nou ook weer niet de bedoeling……

Probleem opgelost dus.

Keep :D-ing

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.