12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    sytrusze

De beste .rar app die vooraf de inhoud van een archief kan tonen?

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal unrar apps getest op mijn mac. Sommige .rar bestanden wilt ie niet uitpakken, maar ik weet ook niet zeker of er wel bestanden in het .rar bestand zitten. Ik gebruik nu UnRarX en RAR Extractor lite. Soms kan ik bestanden niet uitpakken met UnRarX maar wel met RAR Extractor en andersom…wat wel apart is want ik heb gewoon 1 app nodig die elke rar bestand kan uitpakken.

Wat ik een beetje mis van winrar op windows is dat je kon zien welke bestanden er in een .rar bestand zitten door er op dubbel te klikken. Op de mac moet ik het .rar bestand eerst uitpakken.

Iemand die hier een app voor weet die dit mogelijk maakt?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 dagen, 14 uur geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    fnk

Moderator
    Night

Je hebt ook nog RAR expander.

Maar wil je eerst zien wat er in een RAR archief zit, vóórdat je het uitpakt, dan moet je bij iets zijn als Archiver of WinZip for Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

fnk op 13 augustus 2019 om 22:20
    Gebruik deze om echt alles te openen

https://apps.apple.com/nl/app/the-unarchiver/id425424353?l=en&mt=12

Hier ook. Ik heb daarmee nooit gehad dat hij een rar niet kon openen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 13 uur geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Het gaat niet alleen om het openen (Dat kunnen alle RAR apps wel), maar TS wil graag het archief van tevoren kunnen inzien.

Bijdrager
    Balsjer

Betterzip kan dat volgens mij, je kunt bestanden in een (RAR) archiefbestand bekijken zoals PDF, HTML, en tekst, meer formaten kan als QL (QuickLook) is geïnstalleerd, binnen de laatste versies 4.xx is dat het geval. Raadpleeg de website Macibetter.com voor meer informatie. Uiteraard zullen er andere programma’s zijn die eenzelfde soort functionaliteit hebben, maar voor de Mac weet ik het zo even niet. Ook kan het RAR archieven aanmaken, hiervoor moet je de rar commandline tool downloaden, dit wordt uitgelegd op dezelfde Library pagina. Betterzip is als probeer/trial versie te downloaden, je kunt het eerst 30 dagen lang gebruiken alvorens te registreren (te kopen).

Bijdrager
    Max_G

Ik vind het gratis Keka hiervoor de fijnste app. Kan zeer veel. Maar je kunt er niet mee in het bestand kijken voor zover ik weet.

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>Night op 14 augustus 2019 om 20:22</p>
    Het gaat niet alleen om het openen (Dat kunnen alle RAR apps wel), maar TS wil graag het archief van tevoren kunnen inzien.

Misschien kan jij als mod dan de titel even aanpassen om te voorkomen dat men (goedbedoeld) van alles gaat roeptoeteren?

Moderator
    Night

Done 👍

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je BetterZip installeert (en bij het eerste keer opstarten eventueel zegt dat je het níét wilt gebruiken om zips uit te pakken e.d.) dan kan QuickLook een voorvertoning geven van RAR-bestanden (en veel andere archieven) als je het bestand selecteert in de Finder en op de spatiebalk drukt:

Moderator
    Night

Zoiets zei @balsjer al, inderdaad.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

O ja, daar had ik overheen gelezen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.