30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 122)
  • Q:
    Bijdrager
    McMarco

    De beste internetprovider voor de Mac

    HELP!

    Ik ben op zoek naar een nieuwe provider. Tot voor kort zat ik bij zonnet (nu tele2), maar dat was nogal lastig met mijn configuratie. ik kreeg het maar niet aan de praat zoals het hoort en de hulplijn snapte ook niets van macs.:x

    Van jullie zou ik willen weten: wat is voor macgebruikers de meest ideale provider?
    Welke provider is ECHT ingericht op mac-gebruikers?

    Ik heb een iMac G5 en wil internetten via mijn airport express.

    BEDANKT ALVAST

    Bijdrager
    addyboy

    ik hoor altijd goede woorden over xs4all, maar ik heb zelf planet internet.

    Bijdrager
    Mick

    Zelf zit ik bij hetnet, ben daar redelijk tevreden over. Hoor vaak lovende verhalen over XS4all.

    Succes!

    Bijdrager
    Maced.2

    mmmm das gek zeg /….

    ik heb ook Tele2 [voorheen zonnet en Versahell] en alles werkt hier naar behoren

    Werkt met een Router van Davolink DV-201 AMR [van versahell] 8) met een leuke 20 mb dll lijntje

    Dus hier geen problemen met airport op me I Mac G5

    Moderator
    unSOUND

    Nou, ik ben zelf moderator op het forum van Versatel / Tele2, en ik heb daar mijn handen vol aan het weghalen van posts met voornamelijk gevloek en enge ziektes, want dat is toch wat Tele2 voornamelijk bij hun klanten weet op te wekken…

    Ikzelf ben gebruiker van KPN, tot groot genoegen.

    Bijdrager
    Nikita

    Ik heb zelf Wanadoo Cable (via Casema…) en ondanks dat Wanadoo zelf bijna het bestaan van Cable ontkent en Casema eigelijk nog nooit van MacOS heeft gehoord werkt het prima. Ik heb ook een Airport Express en die heb ik eens direct achter het modem gehangen (normaal zit er nog een router tussen). Vreemd genoeg hoefde ik niks in te stellen, hij ging gelijk van start, ook na een modem-reset… Dus hoe het nou zit… :sealed:
    Met andere aanbieders heb ik geen ervaring. Wel schijnt XS4ALL inderdaad best Mac-minded is, ze hebben ook ’s een actie gehad dat je met korting een Mac mini kon kopen als je abonnee werd :)

    Bijdrager
    wilko

    Het maakt helemaal níks uit. Configgen is gewoon een kwestie van DHCP kiezen tegenwoordig en je kan alle moderne modems met een webinterface nog tweaken naar eigen wensen.

    Moderator
    Koen van Tongeren

    Heel simpel: XS4All, want:
    – kabel werkt gewoon niet goed. Gelukkig heb ik het zelf nooit hoeven gebruiken, maar ik ken genoeg mensen die het wel doen en op één geval na hebben ze allemaal, ik herhaal, allemaal problemen (gehad) met aansluiting en/of verbinding. Wat mij betreft geen optie dus.
    – XS4All is de enige provider die continue innoveert en experimenteert. Hierbij zorgen ze altijd dat Mac en Windows ondersteund wordt. Zo hebben ze als eerste mogelijk gemaakt om te MSN’en met iChat en heb ik een gratis webdisk a la .Mac. Daarnaast heb ik nooit problemen gehad met de verbinding en heeft de helpdesk daar het volgens mij héél rustig. Ze zijn zeker niet de goedkoopste, maar zonder twijfel de beste.
    :apple:

    Bijdrager
    DiscoveryV8

    Ik zit al meer dan 5 jaar bij xs4all en dat gaat perfect. Ik wil niet zeggen dat ik nooit iets heb, maar de helpdesk ondersteunt de Mac goed. Ook op hun website zijn de meeste instellingen voor voor de Mac te vinden. Dit in tegenstelling tot de KPN, waar mij afgelopen week doodleuk werd verteld dat ze, als een storing een Mac betreft, niets mogen zeggen en ik binnen 72!!! uur terug gebeld zou worden. Van mijn kant niets dan lof over xs4all. Ze hebben nu ook perfecte ondersteuning voor je webspace, zoiets als idisk van .mac.

    Bijdrager

    ik maak gebruik van Concepts-ICT. Meer info

    Bijdrager
    kwispel

    Gek genoeg werkt Chello bij mij al jaren helemaal probleemloos en ik heb nog nooit (technische) problemen met UPC gehad. Het maakt absoluut niet uit of je een mac of een pecee gebruikt.
    Op kantoor gebruiken we SDSL van BBeyond en het werkt ook naar behoren.

    Bijdrager
    de mossel

    Hier een tevreden Demon gebruiker.

    Bijdrager
    cubizer

    Als je gaat voor goede ondersteuning:

    XS4ALL!

    Bijdrager
    tijn22

    Ikzelf heb sinds een jaar of 4 xs4all. Was sinds midden jaren 90 klant bij Cistron. Toen een tijdje bij Concepts geweest (die namen Cistron over), en weer weggevlucht naar Xs4all, die op haar beurt het ‘nieuwe’ Cistron overnam.

    Xs4all bevalt me prima, is duurder, maar die paar euro’s extra heb ik er graag voor over. Ik ben vol lof over de nieuwsserver van xs4all, heb echter de helpdesk nog nooit hoeven te bellen omdat de helpdesk pagina’s enorm duidelijk en uitgebreid zijn.

    Zoek maar eens hier op het forum, er zijn meerdere topics vol lof over xs4all.

    Bijdrager
    MacX

    Ook ik zit bij Planet en zij kunnen Mac gebruikers uitstekend helpen. Toch zou ik als ik nu een nieuwe provider zocht ook voor XS4ALL kiezen, die jongens hebben net dat beetje meer.

    Bijdrager
    Macvideo

    Ik zit al jaren bij Tiscali. Tot volle tevredenheid.
    Ze hebben een aparte Mac helpdesk.
    En die paar keer dat ik die nodig had bleek dat deze zeer terzake(Mac)kundig was.

    Bijdrager
    computer space

    Mijn installatiepakket van Quicknet zit nog steeds dicht:o 8) , en toch internet ik alweer een half jaar meer dan tevreden met hun ADSL dienst. Nog nooit zo makkelijk overgestapt:p

    Bijdrager
    macpro

    Het maakt in principe niet uit welke provider je kiest.
    Want het gaat uiteindelijk om een normale IP verbinding.
    Heb je wel problemen met een Mac om wat voor een reden dan ook, koop dan de eerste de beste joekie toekie router die je vindt en hang die er tussen.
    Want een computer verbinden met je router lukt altijd.
    En een router koppelen met een internet provider is ook niet moeilijk.

    Bijdrager
    byrolf

    eh ik durf het bijna niet te zeggen want ik wil geen goden verzoeken…
    maar ik ben tevreden over UPC. De helpdesk is kut, maar als je een beetje thuis ben in de mac dan is het een fluitje van een cent. Werkt al 5 jaar prima. Af en toe valt de verbinding uit ( 2x per jaar ofzo..) maar dan is het even modem van de elektriciteit af zodat deze zichzelf weer aanmeldt bij Chello en hoppa.

    Bijdrager
    sedikit
    ”unSOUND”

    Nou, ik ben zelf moderator op het forum van Versatel / Tele2, en ik heb daar mijn handen vol aan het weghalen van posts met voornamelijk gevloek en enge ziektes, want dat is toch wat Tele2 voornamelijk bij hun klanten weet op te wekken…

    Ikzelf ben gebruiker van KPN, tot groot genoegen.

    Nou unSOUND, dan is er verdomd veel werk aan de winkel daar! Ook ik zat eerst bij zonnet, dat is toen over gegaan in versatel, en werd toen Tele2 , het bedrijf wat mij al jaren terroriseert tijdens etenstijd met “schitterende” telefoonaanbiedingen e.d. Versatal heeft niet het fatsoen gehad om bij haar wekelijkse email met “knalaanbiedingen” even een berichtje bij te voegen dat de trouw betalende klant voortaan te maken zou krijgen met Tele2. Want dan had hij, de klant, alsnog dat abonnement op kunnen zeggen. Het fatsoen van de voornoemde provider(s) is ook zéér ver te zoeken bij het beantwoorden van vragen aan de klanten”service”. Vandaag kreeg ik pas na anderhalve maand een antwoord, met allerlei voorgebakken volzinnen, op een zéér relevante vraag. Dat dit soort bedrijven zaken doen, met of zonder krijtjesstreeppak, op een behoorlijk klantonvriendelijke en ordinaire manier is nog tot daaraantoe, maar wat mij het meeste verbaast is dat men dit maar accepteert als makke schapen.

    Bijdrager
    Nietzman

    Ik zou me graag bij de lof-uitingen aan het adres van Xs4all aan willen sluiten.

    Bijdrager
    dirkbouwman

    Hierzo werkt het met Chello al 10 jaar goed. De snelheid is ook niet verkeerd via de kabel. Ik ben wel tevreden over Chello.

    Bijdrager
    Esquare
    ”sedikit”

    Dat dit soort bedrijven zaken doen, met of zonder krijtjesstreeppak, op een behoorlijk klantonvriendelijke en ordinaire manier is nog tot daaraantoe, maar wat mij het meeste verbaast is dat men dit maar accepteert als makke schapen.

    Ach, bij de meeste van die grote jongens bestaat het enige contact uit het (automatisch) voldoen van de maandelijkse nota. Je merkt pas met wat voor een bedrijf je te maken hebt, als er eens een probleem is. Dat is dan vaak ook een goed moment om je keuze te herzien.

    Zelf heb ik nu al een jaar of vijf een account bij AtHome. In al die tijd misschien vijf ‘ernstige’ storingen gehad. Van Mac hebben ze de ballen verstand daar, maar ik heb ze eigenlijk ook nog nooit nodig gehad. :)

    Bijdrager
    LEXY

    Ik begon met KPN MXstream maar na een schofterige prijsverhoging van bijna 25% nog geen twee weken na oplevering van mijn ADSL verbinding ben ik snel overgestapt naar Cistron. Bij Cistron ondervond ik na verloop van tijd problemen met mijn IP adres. Op dat adres zat bij SHOUTcast (de directory waar alle SC radiostations worden weergegeven) een IP ban, waarschijnlijk een overblijfsel van de vorige eigenaar van dat IP adres. Cistron weigerde mij een ander IP adres te bezorgen.
    Toen ben ik bij Speedlinq terecht gekomen die op dat moment de snelste ADSL lijnen hadden en de goedkoopste. Daar zit ik nu nog steeds. Ik heb nu een bijgesteld abonnement met 4096/1024 kbps voor 20 euries p/m! De helpdesk heeft uiterst vriendelijke mensen maar is weer wel duur 0,70 ct p/m. Gelukkig heb ik die zelden nodig.

    Bijdrager
    macpro
    ”Esquare”

    Ach, bij de meeste van die grote jongens bestaat het enige contact uit het (automatisch) voldoen van de maandelijkse nota.

    Zijn er nog providers waar je ook via acceptgiro kunt betalen?
    Want ik kom alleen maar gasten tegen die persé automatische incasso willen.
    En dat wil ik niet.

    Bijdrager
    tennapel

    XS4ALL.

    Moderator
    Pete.Z

    5 jaar probleemloos Chello gehad,en nu sinds een jaar adsl bij Speedlinq.

    Werkt ook prima.

    Bijdrager
    tijn22
    ”macpro”
    ”Esquare”

    Ach, bij de meeste van die grote jongens bestaat het enige contact uit het (automatisch) voldoen van de maandelijkse nota.

    Zijn er nog providers waar je ook via acceptgiro kunt betalen?
    Want ik kom alleen maar gasten tegen die persé automatische incasso willen.
    En dat wil ik niet.

    Xs4all stuurt je netjes een factuurtje per post voor de incasso, en als je saldo ontoereikend is (of je rekeningnummer niet klopt, hint) dan krijg je een acceptgiro erbij.

    Bijdrager
    iApple

    Casema werkt hier draadloos als een zonnetje. Geen problemen en razendsnel internet!

    Bijdrager
    marcz

    Ik zit sinds 1993 (!!) bij xs4all en sinds dat moment heb ik nog nooit een probleem gehad of de helpdesk nodig gehad.

    Marc.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 122)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.