7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

De beste FTP-client

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede FTP client. Belangrijkste eis is dat ie het bewerken van een bestand in een externe editor toestaat. Bij Cyberduck kan ik de bestanden bijvoorbeeld wijzigen met TextMate (ja, ik snap dat onder water het bestand gedownload wordt, geopend wordt in TextMate en dat bij wijzigingen op schijf deze terug geupload wordt) en dat werkt erg fijn.

De reden dat ik van Cyberduck wil afstappen is dat hij de laatste tijd zo vaak crasht (ongeveer 1 keer per uur, bij compleet willekeurige acties) dat het tamelijk onwerkbaar aan het worden is. De FTP-client hoeft niet gratis te zijn, al mag dat uiteraard wel.

Zelf had ik Transmit al gevonden en die ga ik nu even uitproberen. Zijn er nog andere clients die ik zeker moet testen?

Alvast bedankt voor de suggesties!

Niels

Bijdrager
    profclimber

cyberduck?

Bijdrager
    lowfi

Elke moderne ftp client kan wat jij wil. Zoek op ftp bij macupdate.com. Ik gebruik zelf transmit en wissel het af met cyberduck.

Er is geen beste;) Coda is een alles in een oplossing voor webdevven. Misschien kan je daar ook eens naar kijken.

Bijdrager
    t551248

Transmit is een fijn programma

Bijdrager
    iLove

Hier staan een aantal FTP-clienten voor je opgesomd;)

Deze dus:

”iPod

FTP
    Flow
    Transmit
    Cyberduck
    Interarchy
    Yummy FTP
    Fugu
    RBrowser
    Captain FTP
    FileZilla
    macFUSE
    Fetch
    Forklift

Inactief
    Anoniem

Deze vraag is al tientallen malen gesteld op dit forum. Probeer de zoekfunctie eens. :mrgreen:

Bijdrager
    qazwsxedc

Bedankt:)

Ik zal eens wat verschillende clients uitproberen. De problemen die ik met Cyberduck heb liggen volgens mij aan de wat instabiele internetverbinding (Ziggo :x) hier. Ik zal eens kijken of ik op andere locaties dezelfde problemen ervaar. Op zich is Cyberduck een hele prima FTP-client en was er tot nu toe erg tevreden over.

@lowfi
    : Coda heb ik wel eens naar gekeken, maar was niet helemaal overtuigd. Nu ik er weer naar kijk en zie dat er o.a. SubVersion support inzit begin ik toch weer enthousiast te worden. Misschien toch maar eens opnieuw proberen. En $99,- is tegenwoordig maar €70,- :wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.