15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Sneaker

DE beste 17 inch TFT schermen voor nieuwe G5

Hoi,

krijg binnenkort m’n nieuwe G5 , maar weet nu niet wat zo’n beetje de beste merken/types 17 inch TFT schermen zijn.
    Heb al rond gekeken, maar fabrikanten zijn heel onduidelijk wat nu voor mac geschikt is en wat niet ?
    Ben zelf een switcher dus nog maar leek hierin…
    Iemand een goede tip voor me ?

Alvast bedankt :D

Bijdrager
    Ozxobez

BenQ heeft mooie schermen voor een leuke prijs. Op het forum van tweakers is ergens een draadje te vinden daarover :wink:

Bijdrager
    EagerB0bNerd

wat moet je met een 17 inch op een G5 ?
    ik zou meer in de richting van 23 inch denken.
    kijk hier
    http://www.mailamac.nl/csc_articles.php?VID=xAL922ZjOErgpimj&saSearch%5Bcategory%5D=beeldschermtft

{bewerk] link aangepast

Bijdrager
    Mark Kokos

kijk =beeldschermtft] hier eens

Wrom is het raar om een 17 inch op een G5 aan te sluiten? :?

Ik vind zelf trouwens de schermen van Samsung erg mooi…

Bijdrager
    Rico Royal

Ik ben ook gecharmeerd van de formac schermen. Mooie vormgeving en goede beeldkwaliteit.
    Worden in nederland o.a. door chipmunk.nl geleverd.

Zie alleen dat de 17″ modellen niet leverbaar zijn. Ook zijn ze minder geschikt om met meerdere monitors te werken door de dikke rand en de uitloop naar onderen toe.

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”EagerB0bNerd”

Nee, nee, nee … 2 schermen van 30″, da’s pas goed. Nee, 3 schermen van 30″.
    Als hij nou een 17″ wil, doet’ie dat toch? Ik kan niet in zijn portemonnee kijken …

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”R_van_Heukelum”
    ”EagerB0bNerd”

Nee, nee, nee … 2 schermen van 30″, da’s pas goed. Nee, 3 schermen van 30″.
    Als hij nou een 17″ wil, doet’ie dat toch? Ik kan niet in zijn portemonnee kijken …

Nou, hij heeft wel geld om een G5 te kopen, dus geld is de kwestie niet.
    Ruimtegebrek ook niet, dan had ie ipv zo’n enorme bak wel een mini gekocht.

Maar serieus, ik kan me niet goed voorstellen waarom je én tegelijkertijd een G5 nodig hebt en een 17 inch scherm wil. Wat wil iemand ermee gaan doen? e-mailen, internetten ? dan heb je geen G5 nodig. Of webontwikkeling, beeldbewerking, digitale video, grafisch ontwerp ? Dan ontkom je niet aan een groot scherm, al is het alleen maar om het gekkenhuis aan vensters en palletjes te herbergen.

Maar om de oorspronkelijke vraag te beantwoorden: waar je in ieder geval op moet letten is dat je scherm een DVI ingang heeft.

Bijdrager
    thomdebom

ik heb een G5 en een 17″! Waarom heb ik hem gekocht? Op het moment van kopen had ik de kracht van mijn machine echt nog niet nodig, maar ik wilde op de toekomst zijn voorbereid (geheugen uitbreidbaar tot 8 Gb, bijna alles te vervangen, etc) en ik had op dat moment eindelijk voor een keer geld om echt een mooie machine te kopen, plus dat ik er voor mijn studie steeds meer gebruik van moet maken en dan is het handig als je een beetje een snelle machine hebt. Heb ook echt nog geen last gehad van dat ik maar een 17″ had eigenlijk…

@Sneaker:
    Probeer het eens met de zoekfunctie (linkje bovenaan) ik geloof dat er wel wat posts over te vinden zijn, want ik had destijds ook dezelfde vraag gesteld. Prijzen zijn nu natuurlijk wel wat veranderd..

Bijdrager
    wout3r

Misschien was z’n geld wel op na zo’n uitgave als een G5;-)
    Maargoed, ik werk ook op 17″ tft scherm, en thuis op een 20″ apple cinema, oké ik geef toe, het is een wereld van verschil.. maar op een 17″ is ook prima te werken hoor, voor beeldbewerking etc. no problem :innocent:

Bijdrager
    wout3r

thomdebom was toch iets eerder..

Bijdrager
    thomdebom
    ”woopz”

thomdebom was toch iets eerder..

:D

Je kan er trouwens altijd nog een goedkoop tweede scherm aanhangen. ALS je dan een ruimtegebrek hebt, los je het daarme wel op denk ik…

Moderator
    unSOUND
    ”EagerB0bNerd”

Dat vind ik een beetje een lompe redenering… sorry dat ik het zeg.

Niet iedereen die een G5 koopt zwemt in het geld. Toen ik mijn G5 kocht had ik eigenlijk te weinig geld. ( en toen kostte de single 1.6 nog 2200,- )

Maar ik wou hem, dus ik heb elke laatste cent die ik had in die G5 gestoken, dus toen ik hem eenmaal had heb ik 2 weken crackers gegeten, want geld had ik niet meer. En ook ik heb een goedkope monitor aan mijn G5 hangen. Pas nu, na dik een jaar, heb ik pas voldoende geld voor een Cinema Display… en ook straks betekend dat weer even een aantal dagen crackers eten…

Bijdrager
    thomdebom
    ”unSOUND”
    ”EagerB0bNerd”

Dat vind ik een beetje een lompe redenering… sorry dat ik het zeg.

Niet iedereen die een G5 koopt zwemt in het geld. Toen ik mijn G5 kocht had ik eigenlijk te weinig geld. ( en toen kostte de single 1.6 nog 2200,- )

Maar ik wou hem, dus ik heb elke laatste cent die ik had in die G5 gestoken, dus toen ik hem eenmaal had heb ik 2 weken crackers gegeten, want geld had ik niet meer. En ook ik heb een goedkope monitor aan mijn G5 hangen. Pas nu, na dik een jaar, heb ik pas voldoende geld voor een Cinema Display… en ook straks betekend dat weer even een aantal dagen crackers eten…

haha ja precies, mijn geld was ook echt teruggebracht naar 0 toen ik mijn pakket thuis ontving. Ik denk dat het bedoeld was als een grap was van EagerBObNerd (tenminste daar ga ik van uit, want als het serieus bedoeld was dan is het inderdaad een hele lompe redenering)

Bijdrager
    Uxmal
    ”Sneaker”

Hoi,

krijg binnenkort m’n nieuwe G5 , maar weet nu niet wat zo’n beetje de beste merken/types 17 inch TFT schermen zijn.
    Heb al rond gekeken, maar fabrikanten zijn heel onduidelijk wat nu voor mac geschikt is en wat niet ?
    Ben zelf een switcher dus nog maar leek hierin…
    Iemand een goede tip voor me ?

Alvast bedankt :D

Je kunt ook eens op http://www.tweedehandsmac.nl kijken en oudere model 17″ scherm kopen. Ik heb zelf het omgekeerde. `ik heb een powerbookje 12″, waar een 23″ Cinema Display aan hangt, ha, ha. :P

Bijdrager
    EagerB0bNerd

hé boys, rustig maar..
    ik begon de volgende alinea niet voor niets met “maar nu serieus” :wink:

Ikzelf heb een G4 met een 20 inch scherm, en als ik zou upgraden zou er zeker een groter scherm komen. Ben nu bijvoorbeeld bezig met een krant op tabloid formaat en dan geldt, voor het scherm, hoe groter hoe lekkerder.
    Het is een kwestie van prioriteiten stellen, en die liggen voor iedereen anders.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.