15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    billw

Apple logo op een MacBook Pro laten oplichten met klep dicht

Hallo,

graag zou ik willen weten of het mogelijk is om de “Apple” op de deksel van een Macbook Pro te laten oplichten als de MBP in de Clamshell mode is of te wel met de deksel dicht een op een externe monitor is aangesloten.

alvast dank.

Bijdrager
    Chorro

Het is de achtergrondverlichting van jouw scherm, dus dan zal je scherm aan moeten blijven.

Je kunt het ook testen, als je je schermverlichting heel laag zet dan is je Apple-logo ook zwak verlicht.

Bijdrager

Volgens mij kan dat als je je macbook eerst aan de monitor aansluit en dan dichtklapt.
    Maar dat weet ik niet zeker!

Bijdrager
    Doo.

En de schermverlichting kan je aanhouden via het programma insomniax.

Moderator
    unSOUND
    Martijnvanderhorst op 31 januari 2011

Volgens mij kan dat als je je macbook eerst aan de monitor aansluit en dan dichtklapt, maar dat weet ik niet zeker!

Nee, hij gaat dan gewoon uit, tenzij je 3rd party software gebruikt, zoals de insomniax die Doo. hierboven al noemt.

Nadeel daarvan is dat je je muis en vensters dan ook kwijt kunt raken in dat onzichtbare beeld, en dat de machine te warm kan worden.

Geblokkeerd
    Anoniem

Verlichting van je macbook scherm uitzetten gewoon open laten en dan een lamp achter op het apple logo schijnen dan zie je het applelogo op je scherm.

Bijdrager
    stavos

Dat vraagt TS toch helemaal niet?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee maar zijn vraag is al beantwoord dus ik zeg dat het ook andersom kannmet scherm open

Bijdrager
    johnkeates

Als je je Mac Book Pro sneller wil verslijten kan je hem inderdaad het scherm aan laten forceren als hij dicht is. Verstandig is het niet.

Bijdrager
    MacAanZee

Het lijkt mij ook niet goed voor het scherm. Het staat onnodig lang aan en de warmte kan niet weg. Ik kan me voorstellen dat het leuk is als het Appeltje aanblijft, maar is niet handig.

Bijdrager
    mtooster

Dat de warmte niet weg kan is een klein beetje een fabeltje…
    De warmte wordt aan de achterkant van de body uitgeblazen… de toevoer geschied via het toetsenbord. Er komt nog genoeg lucht langs de onderdelen om alles voldoende te koelen.
    Zoveel extra warmte geeft het scherm echt niet!

Werken in ‘clamshell-mode’ is overigens ook gewoon officieel ondersteund door Apple.
    http://support.apple.com/kb/ht3131
    Met het display aan natuurlijk niet, maar zoals ik al zei… zoveel warmte geeft dat scherm niet!
    (sowieso zitten de backlight Leds die iets warm worden aan de zijkant/onderkant van je scherm, het scherm zelf wordt al helemaal niet warm!)

Bijdrager
    Vinhelper

Je kan ook een Apple-logo op een zelfgemaakte lampenkap fabriceren, dan heb je hetzelfde effect.:smile:

Bijdrager
    Afroman

Of een glow in the dark sticker.

Bijdrager
    johnkeates

Het is geen fabeltje, want het scherm heeft een rubberen omranding die bijna naadloos aansluit op de top case waardoor er weinig lucht door heen kan.

Bijdrager
    Doo.

Nee volgens mij kan het geen kwaad als het scherm zonder verlichting aan staat, weet alleen niet wat het nou voor groot verschil maakt qua warmte als de verlichting wel aan staat. Overigens was mijn MacBook wel uitgevallen nadat ik hem per ongeluk tijdens het overdag downloaden van films met InsomiaX aan en m’n verlichting ook aan had laten staan. Normaal download ik overdag met de klep dicht en de schermverlichting uit en dan blijft die wel aan!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.