3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

De activeren Prepaid microsim kaart in iPad2?

Ik gebruik voor mijn iPad2 99% van de tijd een wifi internet verbinding. Voor die enkele keer dat ik buitenshuis een internet verbinding wil, en er geen hotspot in de buurt is, heb ik een prepaid (micro) simkaart bij Simyo (KPN net) aangeschaft. Met een beperkt web tegoed.
    Kreeg na een paar dagen een mailtje dat mijn web tegoed onder de 4 euro was gekomen, en ik geen dagbundel meer kon activeren.

Vraag: Is het zo dat als je de micro simkaart in de iPad laat zitten dat dan automatisch via je provider een internet verbinding,dagbundel geactiveerd wordt?Ook als je de provider uit vinkt bij instellingen?
    Toen ik de msimkaart er in had zag ik bij instellingen /mobiele data ” automatisch” aangevinkt staan en ik kon dit niet uitvinken. Heb toen de msim kaart ermaar weeruitgehaald. Kan dat automatisch verbinden/activeren uitgeschakeld worden als de msim kaart in de iPad zit?

peterwillem

Bijdrager
    Chorro

Ik zet m’n iPad altijd in vliegtuigmodus, je kunt dan WiFi en Bluetooth wel gewoon nog gebruiken (je moet ze alleen aanzetten). Zo maakt hij sowieso onder geen enkel beding verbinding via je 3G netwerk.

Bijdrager
    peterwillem

Ok bedankt,
    ben er inmiddels ook weer achter hoe het moet. Stom ik heb gewoon niet goed gekeken, maar na het uit en in zetten van de mSim kaart kreeg ik ineens in het instellingen eenmenu van mobiele data waarbij ik wel een keuze kan maken van aan of uitzetten.
    Waarom dit in het begin niet zo was begrijp ik ff niet. Jouw oplossing van vliegtuig modus heb ik ook even geprobeerd en dat werkt ook goed.

peterwillem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.