21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    error

De 2e generatie iPod nano piept…

Ik heb sinds kort een 2e generatie iPod nano (4 GB, laten kopen in NYC). Mooi ding, maar al vrij snel viel mij op dat er een hoge pieptoon (high pitched whine) te horen is uit/aan de achterzijde van de nano.

De toon is direct hoorbaar zodra de iPod aan is, zowel met backlight uit als aan. Bij mijn model is de toon al hoorbaar (in een stille omgeving) vanaf iets meer dan een armlengte, bijvoorbeeld tijdens het bijwerken/opladen in de Dock.

Tijdens het afspelen van muziek heb je hier natuurlijk niet last van, de pieptoon zit enkel aan de achterzijde van de nano.

Het blijkt geen tinitus in mijn oren, gezien deze discussie te apple.com.

Ik zit nog niet direct te denken aan terugsturen zoals velen in bovenstaand draadje maar ik ben wel benieuwd of meer iPod nano (2e generatie) bezitters deze toon ook horen.

Bijdrager
    Jordan_D

Ik heb de mijne ook laten halen uit NYC. Maar ik heb geen enkel probleem met een piepende Nano.
    Weliswaar heb ik de 2Gig maar ik ga er van uit dat het er niets mee te maken heb.
    Rot voor je om te horen in ieder geval.

JD

Bijdrager
    error

Die piep schijnt bij (een deel van) alle modellen (2/4/8 GB) voor te komen. Sommige mensen hebben al 2 of 3 keer een nieuwe ontvangen van Apple, allen met een piep, de ene keer harder dan de andere keer.

Tja, de eerste generatie nano had de krassen, de nieuwe generatie de piep.

Terugsturen naar Apple is een dilemma: de reden voor mijn NYC-aankoop was de EU-volumebeperking. Stuur ik ‘m terug naar Apple dan kunnen ze me hier alleen een EU model sturen – heb ik eerde meegemaakt met een 4e generatie iPod). goPod werkt (nog) niet met de 2e generatie iPod nano. (voor alle lezers met opvoed-neigingen: ja, ik pas heus wel goed op mijn oren).

Jordan_D: laat de achterzijde van je iPod nano als dubbelcheck ook eens aan een ander horen – wellicht vang jij de specifieke toonhoogte minder goed op… je weet maar nooit.

Bijdrager
    GetaMac

Als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik nog de oude, vertrouwde Ipod Mini heb :)
    Helemaal probleemloos.

Bijdrager
    japanner

Als ik dit zo lees ben ik toch blij dat ik nog de oude, vertrouwde Ipod Mini heb
    Helemaal probleemloos.

precies! ben naar al die jaren erg tevreden, nooit een probleem.[/quote]

Bijdrager
    phoebe

hey mijn 8GB 2gen nano piept ook! Wat kunnen we hieraan doen? terugbrengen naar apple store?

met mijn mini heb ik trouwens problemen gehad bij het geluid. Hij was 2 weken over de garantie heen maar mocht hem wel naar de ipod reparateur brengen en kreeg een hele nieuwe! beetje jammer dat ik toen die nano al gekocht had, maar heb m’n mini voor lekker veel geld kunnen verkopen. De mini was dus ook niet probleemloos. (maar wel minder problemen)

Inactief
    Anoniem

Hier geen problemen met een Nano 8 GB Nano …

Bijdrager
    Kjartan

Hier bij mijn 4Gb 2gen geen duidelijk hoorbare piep, hoewel, wanneer ik hem tegen mijn oor houd hoor ik wel een heel lichte pieptoon. Deze is echter vanaf 10 cm al niet meer hoorbaar, dus ik veronderstel dat dit niet de bewuste ‘pieptoon’ betreft waarvan sprake is.

Kjartan

Bijdrager
    error

Dat is de pieptoon Kjartan… maar bij jouw model (of voor jou oren) minder nadrukkelijk aanwezig.

Bijdrager
    Larsenal

het is:
    Piept jouw 2e generatie iPod nano?

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”Larsenal”

het is:
    Piept jouw 2e generatie iPod nano?

Het is geen muggezifterij, het is muggeNzifterij (*). :P En dat terwijl de TS een niet-alledaags woord als tinnitus wel goed schrij… type… (tiept, typt?), eh, spelt :wink:

Anywho: hier geen problemen met een 8Gb 2G nano.

(*) [size=8:abcbe6cf3a]Niet mijn grap, deze is van Herman Finkers. Is het ├╝berhaupt nog muggenzifterij in de nieuwe Groene/Witte/Weet-ik-welke-kleur spelling?[/size:abcbe6cf3a]

Bijdrager
    error

Ach ja, mijn interne spellingscontrole had vanochtend wat problemen met opstarten.

Bijdrager
    jappo

Mijn iPod video 60 gig piept ook maar dat hoor ik alleen als ik hem tegen mn oor leg,
    (en nee dat is niet de hardeschijf want die maakt nog meer geluid)
    Ik denk dat dit gewoon normaal is die piep.

Bijdrager
    tommy666

no probs met de 2G 4GB variant

Bijdrager
    @iMen

ik hoor het ook van armlengte, het wordt hard als ik hem tegen mn oor aan druk, als het door apple een erkende fout wordt ga ik terug, anders leer ik er maar mee leven…:(

Bijdrager
    error

Hiep hiep! iPod zonder piep!

De nieuwe iPod nano 1.1 software (te consumeren via iTunes) lost het piepprobleem op. Ik hoor na de update de piep mog heeel zacht als ik de iPod nano tegen mijn oor druk (niet doen in het openbaar, staat namelijk raar).

Bijdrager
    @iMen

als ik de nieuwe software der op wil zetten geeft ieen foutmelding: De iPod kan niet bij gewerkt worden er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1453) weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Bijdrager
    @iMen

ik zie net ook dat ik hem niet meer kan herstellen dan geeft ie fout 1418:oops:

Bijdrager
    Cynthia3iPod
    ”error”

Hiep hiep! iPod zonder piep!

De nieuwe iPod nano 1.1 software (te consumeren via iTunes) lost het piepprobleem op. Ik hoor na de update de piep mog heeel zacht als ik de iPod nano tegen mijn oor druk (niet doen in het openbaar, staat namelijk raar).

Mijn iPod piept ook, heel duidelijk te horen en vind het persoonlijk erg irritant. Heb hem sinds 24 oktober, nieuw dus. Ik durf de nieuwe software niet te downen omdat ik bang ben dat er iets misgaat, heb gehoord dat er dan problemen komen met iPod synchroniseren.

Zal ik naar de winkel gaan en vragen of er wat aan gedaan kan worden, of wat zij er mee kunnen?

Bijdrager
    Tiyuna

Heb een ipod nano 8gb, en heb er daar geen last van.

Bijdrager
    Cynthia3iPod

Voor iedereen me teen piepende iPod:
    ga er mee terug. heb ik ook gedaan vandaag, hij wordt opgestuurd en ik krijg zsm een nieuwe.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.