17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Opblaaskaas

Bijdrager
    WildCard

Je zou ze er ff uit moeten halen en ff moeten kijken welke type het precies is. Het is 2ehands dus je krijgt er geen 100% meer voor terug. Je moet er zeker wel 25% van afhalen.

Bijdrager
    aerosoul

Ik neem aan dat dat een nieuwe Mac Mini is? Zo ja (mac mini intel core duo dus) moet er
    SO-DIMM DDR2-667 in.

Dit kan je gewoon halen bij de lokale computerboer en het enige waar je voorderest dan nog even
    op moet letten is dat het wel Kingston of Corsair geheugen is (andere kunnen vaak ook wel maar
    je hebt nog wel kans dat je er gezeur mee krijgt (spreek uit ervaring))
    en op je garantie van mac mini:P

succes

Bijdrager
    Matt-le-Boss

bij macstuff is het vrij goedkoop in de aanbieding en bij tweakers.net/pricewatch kun je ook kijken, daar was het nu ook goedkoop
    kijk dan bij het SO-DIMM geheugen en neem: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM

Moderator
    Strifer

een reepje van 1 GB kost ongeveer 100-120 ex btw? Ik ga een MBP kopen en ik wil graag 1 GB erbij zetten. Ik laat dit niet door Apple doen want dan kost het 300 euro!

Weet iemand een zaak waar ik dit kan halen voor een gunstige prijs? Ik ken mailamac, maar wellicht zijn er betere opties?

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”Strifer”

een reepje van 1 GB kost ongeveer 100-120 ex btw? Ik ga een MBP kopen en ik wil graag 1 GB erbij zetten. Ik laat dit niet door Apple doen want dan kost het 300 euro!

Weet iemand een zaak waar ik dit kan halen voor een gunstige prijs? Ik ken mailamac, maar wellicht zijn er betere opties?

Hier wellicht..

Alternate SO-DIMM

€85,- voor MDT 1GB PC5300 667MHz geheugen

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

Even in je systeemvoorkeuren kijken

:apple: > Over deze Mac > Geheugen

[size=10:f3ad58216c]Dit is ‘oud’ model G4[/size:f3ad58216c]

En over het openmaken van je mac mini, dat is simpel. 2 dunne plamuurmesjes (met 1 kan het ook) aan de onderkant er tussen steken, voorzichtig wrikken. En als het goed is gaan de klemmetjes dan los en kan je je behuizing er af halen.

Het gaat je zeker geld schelen. Er zijn wel fimpjes en genoeg instructies over te vinden hoe het moet.

Moderator
    Strifer
    ”Mr
    ”Strifer”

Hier wellicht..

Alternate SO-DIMM

die van 85 is volgens mij 5400… ik zie er nergens een 5300 variant staan.

Bijdrager

cl4 en cl5 heeft te maken met de snelheid waarmee de informatie door je latje wordt gejaagd of iets wat er op lijkt. Hoe hoger hoe sneller volgens mij.

Moet je maar even kijken of een lagere cl duurder is dan een hogere cl
    Ik kan het niet vinden op wikipedia.

//edit: Ah, heb hier wat gevonden: Klikkerdeklik

Bijdrager
    Schimmeltje
    ”Opblaaskaas”

DIMM0/BANK 0:

Grootte: 256 MB
    Type: DDR2 SDRAM
    Snelheid: 667 MHz
    Status: OK

DIMM1/BANK 1:

Grootte: 256 MB
    Type: DDR2 SDRAM
    Snelheid: 667 MHz
    Status: OK

dat staat er:wink:
    en wat houd dan dat CL4 en CL5 in op die link van Tweakers.net?

De latjes moeten ALTIJD van dezelfde snelheid zijn, zelfde Cas Latency (CL) en bij voorkeur ook hetzelfe merk

Het maakt niet uit wat de CL waarde van het geheugen is, je kan dat overal insteken,let wel: hoe hoger de CL waarde, hoe minder snel de latjes reageren

Dus in tegenstelling wat hierboven staat: Hoe lager de CL, hoe sneller

*Leermoment*

CAS is een afkorting voor Column Access Strobe, maar daar schiet je niet zoveel mee op. Het getal, zoals CAS2, slaat op het aantal clock cycles die nodig is voor het geheugen. Hoe meer cycles er nodig zijn, des te langzamer het geheugen. Dus CAS2 geheugen is sneller dan CAS3 geheugen. Het verschil in prestatie zie je beter met hogere bus-snelheden en snellere processoren.

Bijdrager
    Matt-le-Boss
    ”Strifer”
    ”Mr
    ”Strifer”

Hier wellicht..

Alternate SO-DIMM

die van 85 is volgens mij 5400… ik zie er nergens een 5300 variant staan.

de 5400 die daar bij de SO-DIMMs staat is een foutje: 667MHz = PC5300

nee die 85 is geen SO-DIMM

Bijdrager
    Schimmeltje
    ”Opblaaskaas”

de prijs verschilt zo dat de ene cl4 duurder is dan de cl5 en de cl3 is soms weer goedkoper ofzo…
    rare zooi, waarom maken ze niet gewoon 1 merk en 1 prijs…
    maarja dat kan je net zo goed aan de makers van alle andere producten vragen zoals auto’s en mobiele telefoons enzo…

Ze maken inderdaad 1 type, net als processors, Alleen niet alle chips lukken even goed.
    Na het maken kijken ze hoe goed het gelukt is. En drukken ze er een aanduiding op hoe goed hij gelukt is

Bijdrager
    Schimmeltje
    ”Opblaaskaas”

voor het merk(kingston ofzo?)
    moet ik zeker wel in mn mac kijken…
    en enig idee waar ik het zou kunnen verkopen?
    een site zoals marktplaats?

Ik zou inderdaad marktplaats proberen, maar verwacht er niet veel van (wel in de PC hoek zetten!)
    DDR2 word in nieuwe snelle systemen gebruikt, en die ga je niet upgraden met 256MB.

Ik neem aan dat je eerst het nieuwe RAM koopt. Dan kan je bij het verwisselen het merk van het oude zien.
    Neem wel Kingston als nieuwe RAM. Daar zit levenslange garantie op!

de Kingston KTA-MB667K2/1G werkt zeker weten in een Mini, die is voor Apple gemaakt.

Bijdrager
    Jesse

kan dat ook voor een mac mini g4 ( zoals hieronder )

ik moet namelijk nog ff 1gb hebben, want ik merk dat ik inderndaad redelijk snel tekort schiet met 512
    nog een vraag:
    -hoeduur
    -waar

alvast bedankt!:)

Bijdrager

gebruik de zoekfunctie is..

even antwoorden op deze vraag dan maar:

http://www.citypc.nl 104 euro
    en zie mijn vorige bericht op de pagina met een screenshot.
    Daar zie je wat ik er in heb (kingston)

Gewoon via internet kopen voor 100 euro.

Bijdrager
    Schimmeltje

Als het oude kingston is Zit er dus levenslange fabrieksgarantie op zonder bon, dus dat is dan wel het vermelden waard.
    In mijn G4 mini zat een of ander duister merk en krijg je niets meer voor, ook al is het 512MB.
    Je hebt met je oude ram geluk als iemand een nieuw budget systeem bouwt.
    Ik schat zo rond de €30-€40 voor allebij als je het Kingston is en je erbij vermeld dat het nieuw is. (niet zeggen dat het uit een Apple komt. leken denken dat het uitmaakt)

Ook voor Guess:
    Ik heb zelf erg prettige ervaringen met macstuff.nl. €5 duurder, maar wel zekerheid dat het in een mac werkt.
    Gebruik daar gewoon de Mac selector, en kies de Kingston.

@Guess

1GB ga je zeker merken!

*edit*
    Guess, ik zoek nog 512MB extra voor mijn mainframe, PB me even

Bijdrager
    Schimmeltje

Apple zegt dat als hij niet stuk gaat door de geheugen upgrade er niets aan de hand is

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.