9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

datum in menubar aanpasbaar?

Ik zou wel afwillen van de datumnotatie in de menubar van Lion (en al zijn voorgangers). Bij mij staat-ie op “za 22 okt. 13:01:51”, maar ik zou dagen en maanden graag in hun geheel vermeld zien. Bij Systeemvoorkeuren kun je die formats wel aanpassen, maar die werken niet door in de menubar. Tenminste bij mij niet. Doe ik iets fout, of is wat ik wil, onmogelijk?
    Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    Hansi2124

In Taal en tekst / Notatie:

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Maar Hansi2124 – zoals gezegd- dat heb ik natuurlijk eerst geprobeerd, maar dat werkt niet door in de notatie in mijn menu balk. Bij jou wel? Hoe heb je ‘m dat dan geflikt?

Bijdrager
    1984
    Hans op 22 oktober 2011

Bij Systeemvoorkeuren kun je die formats wel aanpassen, maar die werken niet door in de menubar. !

Dit is 10.6 en die mogelijkheid zit er niet in (zaterdag i.p.v. za)

Bijdrager
    Chorro

Bedoel je in de balk zelf of in het menuutje als je op die tijd klikt?

Dat tweede is inderdaad helemaal naar wens aan te passen in de Systeemvoorkeuren, wat Hansi je uitlegt.

Dat eerste is bij mijn weten standaard niet mogelijk, omdat dit nogal onnodig ruimte in beslag neemt.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    tarun

Met iStat Menus lukt je dat wel. Je kan ook info over geheugen, CPU, WiFi etc. toevoegen aan de menubalk.

Bijdrager
    Hansi2124
    1984 op 22 oktober 2011

Dit is 10.6 en die mogelijkheid zit er niet in (zaterdag i.p.v. za)

Je moet dan ook de tab Datum en tijd selecteren, dan zie je onderaan “U kunt de datum ……”
    Toch?

Maar inderdaad, dat geeft niet weer wat TS eigenlijk wil. Ook niet bij mij….

Bijdrager
    SunKeeper

iStat Menus is niet gratis, dus ja, ik weet niet of de TS dat er voor over heeft.

Daarnaast: op Full HD resolutie heb je ruimte zat toch?:lol:

Edit: mits de TS dit op zijn iMac mogelijk wilt maken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.