6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

Datum en tijd steeds opnieuw instellen

Ik ben in het bezit van een Macbook pro 15 uit 2011
    Ik moet sinds kort steeds bij het aanzetten van mijn macbook pro handmatig de datum en tijd opnieuw invoeren
    De datum en tijd die wordt weergegeven is niet de juiste.
    Hoe kan ik dat veranderen

Bijdrager
    SunKeeper

Is de batterij leeg?

Kijk ook in Systeemvoorkeuren > Datum en tijd > Tijdzone. Staat het vinkje bovenaan aangevinkt?

Bijdrager
    Horloge

Het vinkje staat aangevinkt idd
    Er zit geen batterij in de macbook pro , komt er ook niet mee in,ik werk op de adapter.
    Het zal daar wel aan liggen , koppel de adapter elke dag af.

Bijdrager
    SunKeeper

Aha.

Er is geen losse knoopcelbatterij meer in de nieuwere Macs, waaronder deze, omdat er een niet-verwijderbare batterij in zit. Zoals Apple dat noemt.:wink:

Zonder batterij is dus alles stroomloos en valt de tijd/datum eruit.

Als je het vinkje aanvinkt zou het overigens wel automatisch na enkele minuten van internet geplukt moeten worden na opstarten.
    Je kunt tot die tijd de meeste websites echter niet bezoeken i.v.m. beveiligingscertificaten.

Bijdrager
    mowat

Waarom probeer je niet eens gewoon de adapter in het stopkontakt te laten zitten. Ik heb ooit ergens gelezen dat er dan nog een stroompje doorkomt dat voorkomt dat die gegevens wegvallen. Zelfs indien je een knoopbatterijtje hebt dat leeg is zou dit werken.

Bijdrager
    SunKeeper

Natuurlijk werkt dat.

Zodra je de netspanning aansluit werkt de computer daarop, een batterij wordt in dat geval een ‘verbruiker’. (totdat die volledig is opgeladen)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.