5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    defores

Datum en Tijd – niet meer in te schakelen

Het blijkt mijn ‘Datum en tijd’ in de control panel ineens uitgeschakeld staat.
    Ik krijg deze ook op geen manier meer aan.

Zodra ik deze aanvink gebeurd er ook niks en als ik weer eruit ga staat deze weer uit.
    Iemand enig idee hier aan de hand kan zijn?

schijfhulp programma’s al geprobeerd maar niks helpt.

Bijdrager
    R-Flow

Wis het bestand com.apple.MenuBarClock.plist in ~/Library/Preferences/. (~ is je thuismap) Daarmee reset je de instellingen. Daarna zou ik even uit en in loggen of herstarten.

Als dat geen effect heeft kan je ‘m ook handmatig proberen te starten door het bestand Clock.menu in /System/Library/CoreServices/Menu Extras/ te openen.

Bijdrager
    1984

Problemen met het instellen van datum en tijd

Als uw computer de datum en tijd automatisch ophaalt van een netwerktijdserver, kunt u de datum en tijd niet instellen.

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/8237.html

Bijdrager
    defores

Ok ik begrijp het tijd/netwerk verhaal.
    Sterker nog valt het mij nu op ook de Wifi icoon is verdwenen.

Ik heb wat weinig vertrouwen in hier … dus neem het zekere voor het onzekere.
    Backup en Reinstall.

Aangezien bootcamp om een vage reden ook al niet mijn schijf kon partitioneren.

Vind het wat vraag dit soort dingen zomaar voorkomen.

Bijdrager
    R-Flow

Er is waarschijnlijk een probleem met de voorkeuren van je Menu Extras. Als je het bovenstaande even uitvoert, nl. het wissen van de voorkeuren, hersteld de situatie zich misschien. Je hebt in ieder geval niks te verliezen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.