8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Viva

Datum-bug in Entourage (2004)?

Ik heb mijn Entourage accounts geïmporteerd in Mail.app. Alles in orde behalve verzonden e-mails ouder dan medio 2001. Na het importeren wordt de (oorspronkelijke) verzenddatum de datum van import.

Mijn vermoeden was een fout van Mail.app, de bewuste e-mails worden wel met juiste verzenddatum vertoond in Entourage. Vervolgens database van Entourage (volledig) herbouwd, geen succes. Om falende import uit te sluiten heb ik afzonderlijke mails vanuit Entourage naar mijn bureaublad gesleept.

En daar gaat het mis.
    De verzenddatum komt op de huidige datum te staan.

Nogal irritant, aangezien ik vrij veel e-mails heb, ouder dan medio 2001. En omdat verzonden mails in Mail.app het beste in hun ‘verstuurd’ bak blijven. Nu komt er een hele trits bovenaan te staan.

Weet iemand van het bestaan van deze bug en hoe het op te lossen is?

Alvast dank

<Entourage 2004 met laatste update, Mac OS 10.4.6 met Mail 2.0.7>

Bijdrager
    Viva

*kick*

Niemand een idee?

Bijdrager
    Viva

Ook na zoeken elders op internet nog niks hierover kunnen vinden.

Zou iemand die Entourage (2004) gebruikt kunnen kijken of hij/zij hetzelfde kan reproduceren?
    Sleep een verzonden e-mail van voor 2001 naar het bureaublad. Open vervolgens dat bestand, de e-mail zal openen in Entourage.

Staat er bij “Date” de datum van vandaag?
    (de originele e-mail houdt overigens zijn juiste verzenddatum)

Dank

Bijdrager
    Mono1

Ik weet niet of jouw vraag/probleem hier http://www.entourage.mvps.org/index.html wordt behandeld, maar wie weet……

Bijdrager
    Apollo

Heb het even voor je geprobeerd Viva, maar bij mij behoudt de mail keurig netjes de oorspronkelijke datum van 31 mei 2001.
    En zo heb ik je toch maar mooi helemaal niet verder geholpen:(
    Het heeft er alle schijn van dat het toch iets met een malligheidje van danwel jouw installatie Entourage danwel van OSX te doen heeft.

Bijdrager
    Len

Gebruik een programma als eMailchemy (niet duur) om je database te converteren.

Demo kun je hier downloaden:
    http://www.weirdkid.com/products/emailchemy/#download

Het zou me niets verbazen als het een Mail.app import bug is. Mail 2.0 heb ik sowieso gedumpt vanwege de vele bugs. Thunderbird is echter nogal sloom en incompleet. Als ik Mail 1.0 nog maar kon draaien… Misschien moet ik dat eens proberen, anders wordt het PowerMail voor mij.

Bijdrager
    Viva

Dank allen.

> Mono1

Nee, ik heb het daar niet gevonden. Maar wel een “modify send date” script. Voor entourage weliswaar, en die heeft geen effect. Ik ben nu op zoek naar een manier om in Mail.app de datum te veranderen (het zijn er maar een paar honderd).*

> Apollo

Je hebt me een klein beetje geholpen;-)

> Len

Die zal ik eerst proberen voordat ik handmatig de e-mail datums ga omzetten.

/ later bericht als e.o.a. gelukt is

*edit (om het duidelijker te zeggen): In Entourage staat de oorspronkelijke datum goed. Zodra ik een e-mail exporteer (ouder dan 2001) zet ‘ie het om naar de huidige datum. Met een script de datum aanpassen maakt niets uit; bij export wordt het opnieuw de huidige datum.

Bijdrager
    Viva

eMailchemy werkt ook niet.

Wat rest is handmatig (mails van Mail.app in tekseditor) aanpassen; het zijn er slechts 778, grmmpfff

Ik vermoed overigens een bug bij importeren vanuit Eudora naar Entourage. Dat zal ik ergens in 2001 hebben gedaan.

groet

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.