9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

Date Picker voor Contact Form 7

Ik heb een datepicker nodig voor mijn contact formulier (http://castaway.elpablocs.be/what-to-do/element-settings/) en na enig opzoekingswerk blijkt er een plugin te zijn “Contact Form 7 Datepicker” die het zou moeten doen. Probleem: de datepicker verschijnt wel, maar als ik een datum aanklikt, gebeurt er verder niets. Iemand enig idee hoe dit komt? Heb het op verschillende browsers uitgeprobeerd. (Note: heb wel even de datepicker van de pagina verwijderd nu)

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk omdat je in het formulier dat naar jou gestuurd wordt ook iets van een shortcode moet gebruiken om de datum mee te sturen.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ja, zoiets, je zult die velden wel moeten aanmaken.
    Kan ook nog zijn dat de plugin JQuery nodig heeft en die niet kan vinden.
    Kan eigenlijk van alles zijn, is een beetje lastig te beoordelen zo.
    Werkt het wel zonder die datepicker?

(Note: heb wel even de datepicker van de pagina verwijderd nu)

Bijdrager
    pruus

Als je je site in html5 gemaakt hebt of maakt, dan kun je dit eenvoudig binnen de ‘form’ oplossen:

<html>
    <body>
    <p>
    Depending on browser support:<br>
    A date picker can pop-up when you enter the input field.
    </p>
    <form action=”/action_page.php”>
    Departure date:
    <input type=”date” name=”bday”>
    <input type=”submit”>
    </form>
    <p>Note: type=”date” is not supported in Firefox, or Internet Explorer 11 and earlier versions.</p>
    </body>

En als je de afhandeling doet via php, zoals hierboven, dan kun je de ingevoerde datum gemakkelijk overnemen. Uiteraard moet je de datum wel checken in het formulierveld, omdat een datum aan bepaalde voorwaarden moet voldoen.

Bijdrager
    El Pablo 10

Ik had aanvankelijk in het formulier dat naar mij gestuurd word de shortcode nog niet ingevuld. Nu ik dit wel gedaan heb, kan ik in ieder geval wel een datum selecteren. Het formulier wordt echter niet verzonden. Als ik op “send” druk, gebeurt er schijnbaar niets: http://castaway.elpablocs.be/what-to-do/element-settings/

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het lijkt helemaal niet te werken. Twee invoervelden worden geel, wat betekent dat?
    Nog eens geprobeerd en je krijgt, als bezoeker, ook geen enkele feedback of het gelukt is.

Ik zou het formulier even strippen, zover tot het wel werkt en dan de boel weer uitbreiden met de datum.
    Waarom trouwens een datepicker? Laat mensen gewoon de datum invullen, maar geef dan wel het juiste formaat aan, bijv dd/mm/yyyy

Als je invoervelden valideert en er is iets niet goed ingevoerd, moet je ook vertellen WAT er niet goed is.
    Vraag me af of Contact7 dat kan?
    Ikzelf gebruik voor al mijn formulieren Gravity Forms. http://www.gravityforms.com , werkt goed en je hebt recht op support.

Bijdrager
    El Pablo 10

De datepicker is omdat mijn klant het zo wil. Heb ook al gravity forms gebruikt in het verleden, en werkt inderdaad prima. Alleen is ie betalend, dus toch even proberen of het zo ook lukt…

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ja, ok, maar als je uren bezig bent om het werkend te krijgen.

Ik heb de business licentie, kan ik elk jaar verlengen voor $49,-
    Als je meer dan één klant hebt die je $39 in rekening kan brengen kost het je niets…

Bijdrager
    El Pablo 10

@eagerb0bnerd, daar valt iets voor te zeggen…:-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.