3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    gnimiurc

Dataverbruik iPhone 7

Vanwege een kleine databundel heb ik op mijn iPhone 7 mobiel netwerk en wifi-assistentie uit staan. Mobiel netwerk zet ik alleen aan als er even geen wifi beschikbaar is. Nu wordt er volgens mijn provider Simyo af en toe toch data verbruikt op momenten dat mobiel netwerk uit staat. De ene keer meer dan de andere, maar vorige maand was het 80 MB (van een bundel 200 MB). Al geruime tijd gebruik ik de DataFlow Pro-app om het dataverbruik te meten, omdat de Mijn Simyo-app het dataverbruik niet realtime aangeeft. Tot voor kort zat er nooit een verschil tussen beide apps (nadat de gegevens van de Simyo-app bijgewerkt waren).

Nou weet ik dat er hier en daar in de instellingen van de iPhone opties zijn om gegevens, zoals iCloud Drive, via mobiele data te synchroniseren. Kan het zijn dat hiervoor data wordt verbruikt, ondanks het feit dat mobiel netwerk en wifi-assistentie uit staan? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    GoeieDag

Data uit is data uit.
    Op je iPhone kun je ook zien hoe het dataverbruik is per app (met toestemming) en van het systeem & services.

Bijdrager
    tinus_omt

De apps waarmee je je data verbruik kunt meten (buiten je provider om) lezen de teller uit van de netwerkadapter die het operating system gebruikt voor dataverkeer over het mobiele netwerk. Dit komt vrijwel precies overeen met de tellerstand die je provider gebruikt.

Als je je telefoon opnieuw start begint de teller echter weer op 0. Als je daarvoor verkeer hebt veroorzaakt maar de meet app heeft de tellers nog niet gelezen, mis je een deel.

Als je mobiele netwerk uit staat op je iPhone wordt er geen data verbruikt. Het zou kunnen dat je provider de boel belazert en verbruik rekent dat er niet is, maar het is waarschijnlijker dat je je vergist.

Misschien kun je een specificatie opvragen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.