18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Geertje321

    Dataverbruik ineens heel hoog

    Dag,

    Vandaag ging weer een nieuwe maand in qua dataverbruik en bellen van Hi, ’s ochtends toen ik op mijn telefoon had ik al een bericht van Hi dat 50% van mijn databundel verbruikt was (in mijn geval 1000 mb). Ik had mijn telefoon die dag nog niet eens in gebruik gehad. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Een half uur later keek ik en was er weer 300 mb af en zo gaat het gestaag verder. Heb Hi natuurlijk nog niet kunnen bereiken ivm weekend, maar ik dacht dat iemand hier misschien iets soortgelijks heeft meegemaakt.

    Alvast bedankt

    Geblokkeerd
    Anoniem

    Werkt je wifi wel op je telefoon?

    Bijdrager
    Shmoo

    Oja het is een nieuwe maand, ik was bijna vergeten de tellers weer op nul te zetten.:)

    Bijdrager
    Geertje321

    Ja die werkt wel gewoon

    Bijdrager
    Buzz

    je kan dat toch gewoon per app bekijken onder de instellingen van je mobiele netwerk?

    Inactief
    Anoniem

    Ik gebruik de app Data Widget die het dataverbruik bijhoudt.

    Bijdrager
    Shmoo

    Die app had ik eerst ook maar hij wijkt te veel af aan het einde van de maand. De iOS settings komt toch nog altijd het dichtst bij de waarde die je in de app van de provider ziet staan en waar je ook voor moet betalen.

    Bijdrager
    tarun
    Buzz_D op 01 maart 2015

    je kan dat toch gewoon per app bekijken onder de instellingen van je mobiele netwerk?

    Waar moet je kijken op je iPhone om per app het mobiel verbruik te zien?

    Bijdrager
    Shmoo

    Gewoon bij Instellingen > Mobiel netwerk .. En dan onderaan de pagina staan alle apps die gebruik maken van het internet van je provider + hoeveel ze verbruiken.

    Bijdrager
    tarun

    OK, nu zie ik het: het verbruik staat er klein onder. Nog een hele uitzoekpartij als je veel apps hebt om na te gaan welke app veel verbruikt.

    Bijdrager
    Geertje321

    Gewoon bij Instellingen > Mobiel netwerk .. En dan onderaan de pagina staan alle apps die gebruik maken van het internet van je provider + hoeveel ze verbruiken.

    Hoe wordt dit gerekend? Per uur? Ik zie Facebook wel heel hoog staan namelijk..

    Bijdrager
    Geertje321

    Daarnaast heb ik zojuist Hi gebeld en zij konden natuurlijk niet zien hoe dit gebeurt is en schiet er dus ook niks mee op. Vind het heel vreemd omdat ik mijn telefoon niet ineens heel anders ben gaan gebruiken of nieuwe apps heb ge├»nstalleerd. Updates maken enzo, staat op handmatig. Iemand anders nog idee├źn? Vaak gebruikte apps die bijvoorbeeld op de achtergrond draaien?

    Bijdrager
    tarun

    Facebook staat bekend om het op de achtergrond actief blijven. Het beste kan je Facebook actief uitzetten als je er mee klaar bent. Scheelt batterij en dataverbruik.

    Inactief
    Anoniem
    tarun op 02 maart 2015

    als je er opaatjes bent

    opaatjes?

    Bijdrager
    tarun

    @koen: fijne spellingcorrectie. Hoe die nou bij opaatjes komt???

    Bijdrager
    SunKeeper

    Sinds wanneer die data geteld wordt staat helemaal onderaan. (wanneer je dat het laatst op 0 hebt gezet)

    Overigens zijn de schakelaars die naast de apps staan bedoeld om te zorgen dat een app geen mobiele data mag gebruiken. Dan kun je alleen met die app op internet via Wi-Fi, als de schakelaar uitstaat.
    Scheelt overigens ook batterijgebruik wanneer niet iedere app (vaak) nutteloze data gaat proberen op te halen.

    Instellingen > Algemeen > ‘Ververs apps op de achtergrond’ is ook nuttig om door te nemen. Kan je batterijgebruik en dataverbruik schelen.

    Als laatst Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen, bekijk dat ook goed. Sommige apps vragen wel vaak locatie op, maar heb je er ook wat aan? Nee? Dan uitschakelen. Scheelt je ook batterijgebruik.

    Bijdrager
    Geertje321

    Alles wat je noemt heb ik doorgenomen en heb daar sowieso niks geks staan! Ik heb nu mobiele data telling op 0 gezet en zal het in de gaten houden. Ga er maar vanuit dat er 1 malig een update of iets dergelijks heeft plaatsgevonden waar mijn MB’s aan opgegaan zijn, anders zou ik het echt niet weten..

    Bedankt iedereen voor de reacties:)

    Bijdrager
    SunKeeper

    Een eenmalige update kan nooit zo groot (1GB) zijn. iOS-updates (zowel systeem als apps) weigeren pertinent boven de 100MB om via het mobiele netwerk te downloaden.

    Verder kun je wel de app-updates automatisch laten gaan, maar ook dat werkt enkel op Wi-Fi. Op mobiele data moet je handmatig op ”Update” tappen in de App Store en zullen de grotere updates weigeren.

    Maar voortaan regelmatig in de Instellingen kijken is een goed idee.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.