3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Moderator
    Night

datagedeelte op webserver aanmaken

Misschien leg ik het een beetje onhandig uit, maar ik zoek een methode om (een gedeelte van) een website beschikbaar te maken voor up-en download van bestanden (uiteraard na inloggen) en liefst ook met een visuele representatie, die de content kan weergeven. Deze zal voornamelijk bestaan uit TXT, JPG, PDF, PNG bestanden.

Ik weet niet welk systeem de site zal gaan gebruiken (Drupal, WordPress of custom-made) dus zal waarschijnlijk uitkomen op een sub-directory of subdomain om het geheel in op te zetten.

Wie kan mijn neus in de juiste richting wijzen?

Bijdrager
    Shmoo

Ik zeg WordPress + Advanced Custom Fields. Dat lijkt mij het meest eenvoudige op te zetten en aan te leren. Los daarvan is de Media uploader in WordPress van een niveau dat je niet snel zult vinden in een ander systeem. Een thema zoeken zal denk ik de grootste uitdaging zijn.

Maar goed mogelijk zijn er ook een aantal open source Dropbox-achtige klonen/scripts online te vinden die je eenvoudig kunt installeren. Je hebt OwnCloud maar daar hoor ik niet al te positieve geluiden over.

Moderator
    Night

Mijn klant heeft het nu opgelost middels MyCloud van WD. Het is behelpen, maar hij heeft nu in ieder geval overal de laatste updates en bestanden.
    Wat overigens wel vaag is, is dat MyCloud alleen werkt in Google Chrome. In Safari blijft het geheel hangen op de inlog.

[update] Dat probleem is inmiddels ook getackeld middels de MyCloud app van WD zelf. [/update]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.