8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    bv

databaselijsten automatisch van het net plukken: hoe ?

Ik zou van een bepaalde site alle beschikbare gegevens die zij in hun database hebben zitten willen binnenhalen.

het gaat om persoonsgegevens (naam, tel, adres,…). Het zijn er zeer veel en ze allemaal één voor één afgaan met een eenvoudige zoekfunctie is onmogelijk en veel te tijdrovend.

Is er een manier om deze gegevens automatisch binnen te halen of eventueel via automator ?

Bijdrager
    Yaris

Je doet alsof je een hacker bent die het vak nog moet leren. Persoonsgegevens zijn privé en worden gewoonlijk niet voor iedereen toegankelijk op een website gezet. Over welke site gaat het dan wel ?

Bijdrager
    bv

Het heeft niets met hacken te maken.

Concreet : ik ben bezig met het ontwikkelen van een programma voor dossierbeheer voor advocatenkantoren. Er bestaan er al heel wat, maar geen een dat draait onder Mac.

Dossierbeheer wil natuurlijk zeggen dat je partijen in je dossierfiles steekt. Een van de partijen die in elk dossier terugkomen zijn advocaten van bijvoorbeeld de tegenpartij. Nu kan je natuurlijk elke keer als je een dossier aanmaakt nakijken of je de gegevens van de betreffende advocaat al in je database hebt of niet. Heb je hem nog niet dan moet je zijn gegevens ergens opzoeken en in je database steken. Na verloop van tijd heb je zo natuurlijk al een mooie verzameling bijeen.

Maar omdat ook anderen geïnteresseerd zijn in het programma leek het me handig dat die gegevens er al standaard zouden inzitten. Er bestaat een website waar je de advocatengegevens kan opzoeken nl hier :

http://www.advocaat.be/ . Hier kan je doorklikken naar “zoek een advocaat” en de bewuste gegevens opzoeken.

Ik zoek dus een methode waarmee ik de op een andere manier de achterliggende databank zou kunnen binnenhalen zodat ik over de juiste gegevens beschik van alle advocaten en dus niet telkens moet gaan zoeken wanneer er iemand nog niet in de databestanden van mijn programma zouden zitten.

Bijdrager
    computer space

Vragen of je hun lijst kunt kopen :?

Bijdrager
    bv

Wil men niet.

Bijdrager
    computer space

Dan vinden ze het vast niet tof als je de lijst gaat rippen.

Bijdrager
    Yaris

Martiniman heeft gelijk, bv, ik zou enkel een database voor jezelf aanleggen van de advocaten die in jouw dossiers voorkomen en geen grote database maken die voor iedereen bruikbaar is. Er bestaat misschien een soort copyright op de gegevens in die site. Het gaat tenslotte om persoonlijke gegevens en de Orde van Vlaamse Balies wil daar ongetwijfeld een beetje controle over blijven houden.

Bijdrager
    bv

Ik zie niet in wat op tegen is. het zijn publiekelijke gegevens die voor iedereen raadpleegbaar zijn.

Dus blijft mijn vraag : is er een min of meer makkelijke manier om de gegevens van de site te halen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.