One More Thing » Community » Forum » Pro » Web ontwikkeling » Database server.

Database server.

Profielfoto van Pivni Pes

Pivni Pes op 15 juni 2017 #

Wij willen een derde partij toegang bieden tot de database van ons ERP systeem via POST commando.
Als ik die toegang verleend, dan kunnen ze ook GET gebruiken, of beter gezegd dan hebben ze toegang tot de gehele database.
Uiteraard is dit niet wenselijk.

Ik meen wel een oplossing hier voor te hebben en dat is een extra database als tussen laag waarin de derde partij met POST data in schiet en vervolgens wordt de data via post weer doorgezet naar de database van onze ERP software.

Is dit mogelijk?
En zo ja, kunnen wij de database server zo instellen dat er alleen post gebruikt kan worden?
Kan de database server automatisch de info in de tabellen via POST weer doorzetten naar de andere database of moet dit altijd met de hand worden gedaan?
Kan de tussen liggende database na bijvoorbeeld 2 weken ook data automatisch verwijderen welke ouder is dan 14 dagen?

Profielfoto van tarun

tarun op 15 juni 2017 #

Over wat voor soort database heb je het?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 15 juni 2017 #

Maar moet je GET dan niet hebben om te kunnen zien wat je aan het doen bent? Alleen POST is dan toch onvoldoende? Of zie ik dat verkeerd?

Profielfoto van Pivni Pes

Pivni Pes op 16 juni 2017 #

tarun op 15 juni 2017

Over wat voor soort database heb je het?

Dat had ik inderdaad niet benoemt nee, sorry.
Ik denk dat dit iets moet worden van MySQL.
Ik weet niet of dat dit raadzaam is, is dit beperkt en moet ik beter naar iets anders uit gaan kijken?

Night op 15 juni 2017

Maar moet je GET dan niet hebben om te kunnen zien wat je aan het doen bent? Alleen POST is dan toch onvoldoende? Of zie ik dat verkeerd?

Dat weet ik niet, maar dat stukje van alleen POST komt voort uit het eerste idee van direct aan de database van ons ERP.
Maar ik denk dat GET ook geen probleem hoeft te zijn aangezien ze hun data met POST inschieten van hun zelf is, geen geheim dus.

Het zal wel mooi zijn als de info na een opgegeven termijn van ±14 of 30 dagen gewist kan worden.
Deze gegevens zijn dan toch al verwerkt en staan in dan in de database van onze ERP.
Dan blijft de database handelbaar van omvang en kan ik het de eerst tijd op onze NAS draaien welke op dit moment overbodig is.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat er twee zaken gaan draaien op deze database, 1 ingang voor een klant welke zo zijn opdrachten wil inschieten en 1 ingang voor Transmart om een stuk van ons magazijn te automatiseren.
Gaat dit goed draaien en we willen meer klanten de mogelijkheid bieden om zo de opdrachten aan te leveren, dan kunnen we daarna altijd nog een echte server inrichten.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 16 juni 2017 #

Hmz… Ik proef dat de ERP database eigenlijk nog niet bestaat. Ik zou eerst eens informeren bij jullie leverancier, welke database (data-format) ze zelf gebruiken (compatibiliteit). Misschien blijkt het uiteindelijk makkelijker te zijn om de data gewoon aangeleverd te krijgen en deze zelf te importeren.

Over dit topic

Gestart op 15 juni 2017 door Pivni Pes

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?