10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Benbrandt

database aanmaken en beheren

Sinds enkele jaren werk ik met Dreamweaver. Al mijn kennis komt uit boeken, Lynda.com en het internet en dat gaat prima. Enkele weken geleden wilde ik op mijn site een gastenboek met database plaatsen, maar dat viel even tegen. De boeken, etc. voor MacOSX gaan niet verder dan systeem 10.4 en versie 10.5 is toch effen wat anders. Ik kom niet verder dan het plaatsen van MySQL, Apache en PHP. De koppelingen van en naar de database krijg ik niet voor mekaar.
    De cursussen die gegeven worden op dit gebied gaan niet alleen over het plaatsen van een database, maar ook over zaken waar ik toch nooit mee te maken krijg. en daar wil ik niet voor betalen.

Daarom mijn vraag: Wil iemand mij een ‘database aanmaken’ leren, uiteraard tegen betaling.

Ben

Bijdrager
    Nelis Infra

Met phpMyadmin kun je dat prima zelf doen! Is echt niet moeilijk!

Basiskennis PHP + basiskennis MySQL = één weekend.

En anders wil ik het wel doen;)

Bijdrager
    Nelis Infra

Ow, hier staat een aantal goede tutorials: http://www.phphulp.net

Succes!

Bijdrager
    Benbrandt

Nelis Infra, bedankt voor je reactie. Wil graag van je aanbod gebruiken maken voor een minicursus database installeren.
    Ik woon in Tilburg, maar als dat te ver is vindt ik wel een andere oplossing. Mail me even.

Groeten

Bijdrager
    iQwerty

Ik weet niet precies of je met voor Mac OSX bedoelt dat je een osx servertje hebt draaien, of dat je thuis gewoon osx gebruikt.

Als je een OSX server wil raad ik je aan eerst een linux server te proberen, is gewoon meer eenvoudige documentatie voor. Je kunt er zo een draaien in VMWare oid.

Heb je een linux server raadt ik je deze tutorial aan: http://nanotux.com/blog/the-ultimate-server/

Heb je een shared hosting pakket, raad ik je aan op de site van je provider te kijken voor info over het aanmaken van een database, meestal hebben ze wel een paneeltje waarin je dit kunt doen. Er is in feite niet veel aan.

Bijdrager
    Benbrandt

Mijn werkomgeving bestaat uit louter Macs. Voor het testen van de site gebruik ik meestal mijn eigen localhost. Maar als de website klaar is, dan upload ik hem naar mijn hostprovider. Hier kan ik inderdaad met phpadmin het e.e.a. maken. De koppelingen van en naar mijn database krijg ik niet voor mekaar, wat ik ook probeer, wellicht zie ik iets over het hoofd. Van de foutmeldingen kan ik niets bakken. Na 3 weken ben ik nog niet veel wijzer.

Bijdrager
    Rub3n

Kun/ken je überhaupt wel PHP?

Ik stel deze vraag omdat je het over boeken over MacOSX 10.4 enzo, maar dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?

Bijdrager
    PJC

Met MAMP kun je heel makkelijk PHP, MySQL en phpMyadmin op je Mac draaien.

Bijdrager
    Benbrandt

Lijkt mij toch wel duidelijk dat ik van deze materie niet veel kaas heb gegeten, anders zou ik toch niet deze vragen stellen. In ieder geval zie ik in MAMP dat de Apache Server en MySQL werkt, de PHPversie is 5.2.6.

Het boek van Peter Kassenaar (Dynamische websites) behandeld dit onderwerp, maar is grotendeels geschreven voor de Windows omgeving en bevat een klein gedeelte voor MacOSX 10.4. Als je dit stap voor stap doorneemt, dan zou je eruit moeten komen, maar ik werk met 10.5 en dan klopt er veel niet meer.

Ik wil alleen maar een gastenboek installeren, gekoppeld aan een database meer niet, dat je hiervoor een hele truckendoos moet openen had ik niet verwacht.

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”Benbrandt”

De koppelingen van en naar mijn database krijg ik niet voor mekaar, wat ik ook probeer, wellicht zie ik iets over het hoofd. Van de foutmeldingen kan ik niets bakken. Na 3 weken ben ik nog niet veel wijzer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook behoorlijk noob ben in PHP & MySQL, maar misschien kan je wat informatie uit deze topic slepen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.