9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Rits

Data versturen tussen iBook en pda zonder Airport Extreme?

:apple: Probleem:
    Ik heb een Filemaker database lopen op een MiniMac en via een Airport Extreme is het mogelijk om een aantal pda’s te laten communiceren met deze database. Dit loopt perfect.
    Als ik echter op weg ga wil ik op een andere locatie dezelfde mogelijkheden hebben. Op dit moment is het zo dat ik dan alles meesleep (MiniMac, monitor, Airport, pda’s, snoeren) maar dit is niet echt een fijne oplossing

:apple: Vraag:
    Weet iemand of het mogelijk is, om via een (nog nieuw aan te schaffen) iBook, de data te versturen tussen de database en de pda’s zonder het gebruik van een Airport Extreme? In dat geval zou ik alleen nog maar de pda’s en de iBook mee hoeven nemen… en als het mogelijk is hoe zit het dan met het bereik? Kan ik bijvoorbeeld werken binnen een straal van een meter of tien, of heb ik dan een versterker nodig?

Bijdrager
    DLevi

is het niet mogelijk via BlueTooth ?

Bijdrager
    stf

Bij mijn weten is het gewoon mogelijk met de wifi kaarten in je pda en mini/ibook.
    Probeer eens een netwerk tussen deze twee aan te maken, dus zonder gebruik van je Airport Extreme.
    Kies op je mac in het airport menu op die balk bovenin je scherm op “Maak een verbinding aan”
    Als dat werkt, dan werkt het waarschijnlijk ook op je iBook.

Via wifi zou je zeker aan die 10 meter komen, gaat (op de gok) zeker goed tot een meter of 30

Bijdrager
    macpro

Alleen zul je dan voor elke PDA zo’n verbinding aan moeten maken.
    En dat kan weer omslachtig zijn.
    Overweeg eventueel om een Airport Express aan te schaffen bij de iBook.
    Is iets groter dan de adapter van de iBook zelf, dus makkelijk mee te nemen.

Bijdrager
    Rits

Geweldig bedankt voor de tips, ik zal zeker testen of het met de wifi kaart in de MiniMac lukt. Als ik er een Airport Express bij aanschaf, geeft dat dan meer bereik of is het handiger in verband met het leggen van contact met de verschillende pda’s?

Als ik het goed begrijp heb ik dus echt niet meer nodig als een iBook met wifi-kaart, m’n pda’s en eventueel een Airport Express? Dat zou mooi zijn…

Bijdrager
    macpro

De Airport Express zal wat meer bereik geven dan de iBook.
    Maar het is vooral handiger, omdat je daarmee het draadloze netwerk opzet voor de iBook en de PDA’s.
    En omdat het een klein handig ding is sleep je ‘m zo overal mee naar toe.
    In een stopcontact prikken en klaar. Kabels trekken is niet nodig, tenzij je de Airport Express ook nog aan internet wilt koppelen.

Dus je maakt ook nog eens helemaal de blits met zo’n ding! :D

Bijdrager
    wilko

Een niet-Apple access point zal ook prima werken. Dat scheelt je gewoon een hoop geld.

Maar eerst zou ik proberen ad-hoc verbindingen te maken (dus zonder access point maar gewoon direct PDA<->Mac)

Bijdrager
    macpro
    ”wilko”

Een niet-Apple access point zal ook prima werken. Dat scheelt je gewoon een hoop geld.

Klopt. Maar de TS heeft al een Airport Extreme en wil die niet iedere keer meesjouwen.
    Dus dan zoek je een klein en handzaam alternatief. En de Airport Express is dan HET apparaat dat daarvoor in aanmerking komt. Gewoon de AE in het stopcontact prikken en klaar.
    Geen kabels, geen voedingsadapter.

Bijdrager
    wilko

Okay, niks gezegd :sealed:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.