4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bigkevx2

Data verbruik Apple Music ineens veel hoger

Beste,
    ik gebruik naar volle tevredenheid Apple Music, ik heb een bundel van 5GB en met mijn dagelijkse routine haal ik het daar ruim mee.
    Nu, nadat ik toevallig een keer uit en opnieuw ingelogd ben geweest van mijn Apple ID, lijkt het wel of Apple Music veel meer data gebruikt.
    Ik heb gemeten dat ik nu in een half uur ongeveer 250 – 300 MB weg stook terwijl dat voorheen tussen de 20 – 30 MB was.

Ik heb ‘High quality over mobile network’ uit staan en kan voor de rest niets vinden dat dit kan veroorzaken.
    Ook heb ik al mijn iPhone een keer volledig gereset en alles opnieuw erop gezet om e.e.a. uit te sluiten, maar helaas….

Wie herkent dit en nog belangrijker, weet wat te doen?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    JWB

Dat uit- en inloggen: heb je dat gedaan terwijl je op wifi of 3G/4G zat? Volgens mij kost het laden van je Bibliotheek namelijk ook het nodige, zelfs zonder muziek te downloaden.

Bijdrager
    bigkevx2

Hallo JWB,

ja dat soort zaken zijn al uitgesloten.
    Ik heb vandaag opnieuw gemeten, 30 min. draaien kost mij 243MB, ik heb zelfs rekening gehouden met het feit dat de Boolean in de software per abuis verkeerd staat voor High quality over 3G en heb de schakelaar op ‘aan’ gezet.
    Resultaat, 30 minuten muziek over 3G geeft een verbruik van 750MB.

Beide dus bizar hoog als je het mij vraagt….

Bijdrager
    bigkevx2

Gisteren ruim 1,5 uur met  aan de lijn gehangen, 2e lijn help desk heeft mijn iPhone volledig door de analyse gehaald en bericht terug over 2 a 3 werkdagen, worden dus weken gezien mijn vakantie die aanstaande is.

Conclusie zover:  geeft het niet letterlijk toe maar vinden mijn verbruik voor Music ook aan de hoge kant, dit was nadat ik meerdere malen hun argument dat ik me maar moest melden bij de 4G dienstverlener (KPN in mijn geval) aan de kant beargumenteerde, natuurlijk heeft die er niets mee te maken, ga ze maar bellen, die zullen zeggen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor het verbruik van een specifieke app.

In de tussentijd heb ik op een andere iPhone met een andere provider maar op dezelfde ID een test gedraaid, hieruit komt ook een hoog verbruik.
    Ik krijg dus het idee dat het probleem gerelateerd is aan mijn ID en niet toestel of provider gebonden is.
    Vanmiddag ga ik bij een amigo even kijken wat zijn iPhone, met zijn provider doet op zijn ID.

Als het ook daar te hoog is dan kan ik nu alleen maar voorzichtig denken dat er iets bij  gewijzigd is.
    Knetter harde cijfers heb ik niet maar mijn verbruikspatroon is heel degelijk, dagelijks een retourtje werk met een gebruik van ongeveer 1 uur per dag, 5 dagen per week ongeveer 22 dagen per maand.
    Dit inclusief vrij gebruik van alle andere data verbruikende apps leverde bij mij ongeveer een verbruik tussen de 2.5GB en 4GB op per maand.
    Nu op dit moment van schrijven heeft alleen Music bij mij sinds het begin van de maand (6 dagen waarvan op 2 dagen gebruik van Music) een verbruik van 1.5GB.
    En nee, ik heb en had geen enkel nummer binnen Music gedownload op mijn toestel staan, alleen streamen.

Ondertussen: zijn er mensen die voor de test ook eens hun verbruik kunnen posten?
    1. maak je verbruikscijfers van je mobiel netwerk leeg (helemaal onderaan)
    2. zet Music aan voor gebruik op mobiel netwerk
    3. overtuig jezelf ervan dat er geen nummers worden gedraaid die al gedownload op je toestel staan (maak desnoods even een playlist aan van enkele nummers)
    4. gebruik Music voor ongeveer 30 min. op 4G
    5. Wat zijn de cijfers die nu staan bij verbruik van de Muziek app?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.