3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Zji

Data synchroniseren tussen twee schijven

Hi,

Ik heb twee externe harde schijven, ik noem ze voor het gemak A en B. Schijf A is een 3.5″ schijf en staat thuis, schijf B is een 2.5″ schijf die ik mee neem naar school. Nu zou ik graag een manier vinden om mijn school-map ‘gesynct’ te houden tussen A en B, bij wijze van ‘tweerichtings-backup’. Dus zodat wanneer ik in een van de twee een wijziging aanbreng of iets toevoeg/verwijder, en vervolgens beide schijven aan mijn Mac zijn gekoppeld, hetzelfde ook bij de ander gebeurt, en – wat ‘normale’ backup-software denk ik ongeschikt maakt – vice versa.

Kent iemand een programma’tje dat zoiets betrouwbaar doet?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Unison File Synchronizer

Unlike simple mirroring or backup utilities, Unison can deal with updates to both replicas of a distributed directory structure. Updates that do not conflict are propagated automatically. Conflicting updates are detected and displayed.

Unison is free; full source code is available.

Bijdrager
    Sumar

Ik heb een tooltje met Applescript gemaakt dat rsync gebruikt (2x: heen en terug).

Mijn probleem was dat ik niet alles mee wou nemen, maar heel specifieke zaken (zowel van een externe als van mijn iMac). Kon niets vinden dat precies deed wat aan mijn wensen voldeed.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.