7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

DATA schijf vol: mac start niet op

Ik zal even mijn situatie uitleggen:

Ik heb in mijn Pro 2 harde schijven zitten; 1) SSD voor de apps en de bibliotheek; 2) HDD voor mijn thuismap.
    Zonet had ik een nieuwe harde schijf gekocht (Lacie porsche 2TB) en ik volgde de setup-assistant. Ik installeerde 2 programma’s van LaCie voor het maken van een backup en het beheren van andere LaCie apparaten.
    Op mijn DATA schijf was nog maar 1,5 GB vrij en ik denk dat de bestanden die erbij kwamen te veel waren.
    Door het installeren van deze software moest ik herstarten, dus deed ik dit maar. En nu blijft hij bij het opstarten hangen bij het Apple-logo en het draaiend wieltje.

Omdat mijn opstartschijf niet vol stond (nog de helft vrij) verbaast het me dat hij nu niet wil opstarten.

Heeft iemand een oplossing voor mij, want ik geraak er niet uit.

Alvast Bedankt

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Waarom moet van dit topic een wiki gemaakt worden? Ik zie daar het nut niet van in, dus heb ik deze verwijderd.[/mod]

Bijdrager
    Asaxx112

Excuseer, ik drukte op de knop om te kijken wat het was, en het kwam in m’n topic terecht.
    Kan iemand mij helpen? Het is vrij dringend omdat er morgen gewerkt moet worden op de computer.

Bijdrager
    Jhollenberg

Schakel de externe schijf uit en start dan opnieuw op. Wellicht dat je dan weer gewoon kan werken.
    Ikzelf heb ook vaak problemen gehad met een LaCie schijf. Ze zijn op zich prima, maar niet echt geschikt in een Mac omgeving. Maar dat is mijn ervaring.

Bijdrager
    johnkeates

Verwijder alle LaCie software.

Koppel alle LaCie hardware los.

Herstart in veilige modus. Herstart in normale modus.

Koppel LaCie hardware weer aan.

Installeer de LaCie software deze keer niet.

Bijdrager
    Asaxx112

@Jhollenberg

Bedankt voor je reactie maar uiteindelijk heb ik het maar zelf gevonden; ik heb Lion opnieuw geïnstalleerd (dus zonder dat bestanden weggaan, alleen de systeembestanden werden opnieuw geïnstalleerd en voilà, het paardje gaat weer!

En welke problemen heb je zoal gehad met een LaCie? Waren deze te voorkomen?
    En er zit aan de Porsche een knop om hem uit te zetten. Ik heb ergens vernomen dat het slechter is om de harde schijf uit te zetten dan de schijf altijd aan te laten staan. Wat is het best, of zou ik hier beter een nieuw topic voor plaatsen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.