5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    stefsegers

[opgelost] data schijf steeds langzamer

Hey allen,

Even een vreemde vraag over een externe data schijf. Ik gebruik deze 4tb schijf voor Dropbox en hij is voor de helft ongeveer gevuld. Wat me opvalt is dat nu na 2 jaar de schijf steeds trager en trager wordt. Hij begon met ongeveer 200MB per sec en nu zit ik op de 45MB per sec.
    Normaal voor even files heen en weer kopiëren geen probleem, het duurt wat langer, maar het viel me op toen ik films wilde editten. Ik had steeds dropped frames en ging toen kijken met Black Magic.
    Ik heb inmiddels een andere externe schijf eraan gekoppeld (G-Tech 8tb) en alles draait weer lekker snel.

Maar nu komt het.. ik heb de oude schijf geformatteerd en nu is hij weer net zo snel als toen ik m kocht!!!

Op de PC had je vroeger defragmenteer software, maar op de mac heb je zoiets niet nodig… toch lijk het er een beetje op dat dit aarde hand is.
    Zijn er trucs om die schijf even een schop onder zijn kont te geven? Schijfhulp programma werkt alles af en geeft geen errors verder.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Night. Reden: TItel aangepast

Bijdrager
    janbertwedman

Defragmenteren van een externe hdd, vooral bij video bestanden heeft wel degelijk zin.
    OSX doet niets aan optimaliseren bij ext. hdd.

Bijdrager
    stefsegers

dank je voor je reactie!! welke app adviseer je?

Bijdrager
    janbertwedman

iDefrag, gebruik ik eens per twee maanden op mijn externe videoschijf wanneer ik in FCPX mijn Library opschoon. Doet wonderen.

Bijdrager
    stefsegers

super!!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.