23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Macbook29

data roaming uit is letterlijk geen internet in buitenland?

Ik ga morgen naar Frankfurt naar een concert toe en tijdens het wachten in de rij wil ik gewoon met mijn iphone kunnen werken. De vraag is als ik Data Roaming gewoon UIT laat dan kan de iphone helemaal niet online gaan? Want ik mag dan wel vodafone blox hebben, dat geld alleen voor NL, buitenland kost je vrachten met geld. Dus ik wil dat wel heel zeker weten. :o

Ik laat dan namelijk gewoon Data Roaming uit. Enneh.. als ik mijn mails wil lezen op de iphone dan maakt ie telksen contact om te kijken of er nieuwe mail is. Dat doet hij dus hier in NL, maar als data roaming uit staat dan wordt dat geblokt? Als dat het geval is dan is het prima, want mocht ik toch gebruik even willen maken van internet dan schakel ik Data roaming in :evil:

Bijdrager
    suspie

Als je data roaming uitzet kan je met iPhone niet online. Vergelijk het met Airplane Mode met als enige verschil dat je wel kan bellen en gebeld worden.

Moderator
    Pete.Z

Data-Roaming uit betekent geen internet,geen andere data, geen push, helemaal niks,dus geen onverwachte kosten.
    Alleen via wifi kan je dan nog online.

Bijdrager
    Macbook29
    ”suspie”

Als je data roaming uitzet kan je met iPhone niet online. Vergelijk het met Airplane Mode met als enige verschil dat je wel kan bellen en gebeld worden.

Dat klopt niet helemaal wat je zegt, want hier in NL kan je gewoon wel online via gprs/3g met Data Roaming uit! Ik wil het ook weten voor het buitenland, dat moet gewoon zeker weten zo zijn anders krijg ik dikke rekeningen… :|

Bijdrager
    Macbook29
    ”Pete.Z”

Data-Roaming uit betekent geen internet,geen andere data, geen push, helemaal niks,dus geen onverwachte kosten.
    Alleen via wifi kan je dan nog online.

toch vreemd Data roaming staat uit (balkje is grijs niet blauw) kan gewoon ook zonder 3g online nu, met 3g uiteraard ook maar dat wil ik dus niet in buitenland. Of werkt dit pas zodra ik de grens over ben? daar lijkt het wel op want data roaming staat hartstikke uit, toch kan ik online. :|

Moderator
    Pete.Z

Data-roaming is per definitie in het buitenland, en staat standaard op uit.

Als je in Nederland bent is het geen roaming….en kan je dus wel data binnenhalen met data-ROAMING uit…..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roaming

:wink:

Bijdrager
    Macbook29
    ”Pete.Z”

Data-roaming is per definitie in het buitenland, en staat standaard op uit.

Als je in Nederland bent is het geen roaming….en kan je dus wel data binnenhalen met data-ROAMING uit…..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Roaming

kijk dat antwoord wou ik horen dus even voor de goede orde:

Data roaming AAN of UIT maakt geen moer uit in NL zelf. maar zodra je de grens over gaat (buitenland) werkt die optie dus wel… dat is fijn :mrgreen:

Bijdrager
    MacMeijers
    ”Macbook29″
    ”suspie”

Dat klopt niet helemaal wat je zegt, want hier in NL kan je gewoon wel online via gprs/3g met Data Roaming uit! Ik wil het ook weten voor het buitenland, dat moet gewoon zeker weten zo zijn anders krijg ik dikke rekeningen… :|

Precies, op deze manier heb ik al een keer een vette naheffing gekregen voor datagebruik in het buitenland. Dataroaming uit laat je gprs gewoon intact! Beter is om je mailaccount te deactiveren en je Push uit te zetten.

Bijdrager
    Macbook29
    ”MacMeijers”
    ”Macbook29″
    ”suspie”

Precies, op deze manier heb ik al een keer een vette naheffing gekregen voor datagebruik in het buitenland. Dataroaming uit laat je gprs gewoon intact! Beter is om je mailaccount te deactiveren en je Push uit te zetten.

nou wordt het niet veel duidelijker… dus ik ben morgen in Duitsland en ga mijn mailtjes lezen, en ik heb data roaming uit staan dan kan hij dus gewoon wel online om mailtjes binnen te halen.. dus Push deactiveren en mail deactiveren kan je gewoon in mail instellingen? (iphone niet bij me nu)

Bijdrager
    error

Als er open WiFi in de buurt is heb je mazzel. Anders is Data Roaming de enige optie. Ik was de afgelopen dagen in en rond Frankfurt. Beetje email en tweets checken kost niet zoveel dataverkeer.

T-Mobile vraagt ‘slechts’ €2 per MB, dus waar hebben we het over.

Geen idee wat Vodafone vraagt…

Bijdrager
    MacMeijers
    ”Macbook29″
    ”MacMeijers”
    ”Macbook29″
    ”suspie”

nou wordt het niet veel duidelijker… dus ik ben morgen in Duitsland en ga mijn mailtjes lezen, en ik heb data roaming uit staan dan kan hij dus gewoon wel online om mailtjes binnen te halen.. dus Push deactiveren en mail deactiveren kan je gewoon in mail instellingen? (iphone niet bij me nu)

Ja, inderdaad: Instellingen – Mail, cont…- Accounts – Mail uitzetten
    en
    Instellingen – Mail, cont… – Accounts – Nieuwe gegevens – Push uitzetten

Het is naar mijn idee een forse onvolkomenheid van de functie “dataroaming uitzetten.

Bijdrager
    Macbook29
    ”error”

Als er open WiFi in de buurt is heb je mazzel. Anders is Data Roaming de enige optie. Ik was de afgelopen dagen in en rond Frankfurt. Beetje email en tweets checken kost niet zoveel dataverkeer.

T-Mobile vraagt ‘slechts’ €2 per MB, dus waar hebben we het over.

Geen idee wat Vodafone vraagt…

ik vind het ook niet erg om zo nu en dan ff te kijken of ik mail heb etc, maar de verbinding moet er niet 24/7 zijn! Ik heb het al door wil je zeker van je zaak zijn, zet je gewoon Push uit, deactiveer mail en data roaming uit (grijs laten).:evil:

Bijdrager
    junjur
    ”MacMeijers”

Ja, inderdaad: Instellingen – Mail, cont…- Accounts – Mail uitzetten
    en
    Instellingen – Mail, cont… – Accounts – Nieuwe gegevens – Push uitzetten

Het is naar mijn idee een forse onvolkomenheid van de functie “dataroaming uitzetten.

Volgens mij is dit niet waar. Ik zat vlakbij de grens en met Dataroaming uit kon ik echt niet m’n mailtjes halen. Je krijgt dan gewoon de melding dat er geen verbinding met internet is. Het werkt dus in (de meeste gevallen) gewoon wel.

Bijdrager
    Dop

Ja, en helemaal oppassen wanneer je in Canada wat MB-tjes tankt………..
    Ik had wat routes op de iPhone bekeken, wat mail opgehaald…… :innocent: Er kwam van KPN nog wel een verzoek om ff contact op te nemen….. Thuisfront gebeld met KPN.
    Dat weekje kostte me alleen aan extra data :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    554 Euri !!!!!!!!! Geen poot om op te staan, KPN zegt simpel: U had even op de site moeten kijken, daar kunt u alle info lezen!
    Canada schijnt het duurste land te zijn voor het afnemen voor data.

Verder veel plezier in het Duitsche land. :innocent:

Bijdrager
    Oppie

Wat een moeilijk gedoe zeg; het staat nota bene gewoon duidelijk in de tekst
    onder die Dataroaming-slider: … BUITENLAND …
    En dat MacMeijers er dan nog weer wat onduidelijks tegen aan gooit… Ik ben zeer vaak in het buitenland, en dataroaming UIT betekent geen internet, dus ook geen mail!

Moderator
    Pete.Z
    ”MacMeijers”
    ”Macbook29″
    ”suspie”

Met alle respect, maar dat is vette onzin.
    Jij hebt gewoon je data-roaming niet uit gehad, of per ongeluk aan ipv uit gezet.

De standaard stand op een standaard iPhone zonder jailbreak is data-roaming uit, en dan haal je GEEN data binnen,ook niet over gprs.

Bijdrager
    Dop

Heee, Pete.Z,

Niet zo heet van stapel :? ’t is warm, ik weet het.
    Ik heb heb de dateroaming in Canada zelf geactiveerd om op internet te komen. Ik wist alleen niet dat data er zo duur was.
    Dat was mijn inbreng bij het dateroaming verhaal.
    Oftewel, lees even na wat je data in het buitenland kost. Dan kom je niet voor onverwacht hoge rekeningen te staan.

Lekker, nu een heeeel koud biertje :wink:

Bijdrager
    Edwin377
    ”Pete.Z”

Data-roaming is per definitie in het buitenland,

Niet helemaal waar. (Data-)roaming betekent dat je op een ander netwerk zit dan je eigen netwerk. Nederlandse providers laten bijvoorbeeld duitse gebruikers toe en berekenen de kosten door aan de duitse provider. In principe is roaming binnen eigen land ook mogelijk. Toen Telfort net overging naar KPN kon je een tijdlang roamen op het KPN netwerk terwijl Telfort ook nog een eigen apart netwerk had. Die situatie bestaat niet meer dus ik weet niet of data roaming op de iPhone dan ook niet binnen eigen land had gewerkt.

Moderator
    Pete.Z
    ”Dop”

Heee, Pete.Z,

Niet zo heet van stapel :?

Sorry vriend, ik had per ongeluk jou post ook in de quote weten te vangen, maar bedoelde eigenlijk de poster boven je. :wink:

Mijn fout, excuses!

Bijdrager
    MacBooky

Aan topicstarter : dataroaming uit = uit. Klaar en verder niks …..
    Al die stresskippen met verhalen waar je niets aan hebt, allemachies zeg …. :x

Bijdrager
    MacMeijers
    ”Oppie”

Wat een moeilijk gedoe zeg; het staat nota bene gewoon duidelijk in de tekst
    onder die Dataroaming-slider: … BUITENLAND …
    En dat MacMeijers er dan nog weer wat onduidelijks tegen aan gooit… Ik ben zeer vaak in het buitenland, en dataroaming UIT betekent geen internet, dus ook geen mail!

Ja dat kun je wel zeggen, maar het is toch echt zo. In Duitsland heb ik ook geen probleem, maar over 3 dagen in Zweden kreeg ik toch heus een forse aanslag van KPN, en Mail bleef gewoon binnenkomen daar ondanks de dataroaming uit, zonder dat ik in een WiFi-zone zat.

Bijdrager
    Petje

als je zeker wilo weten of je iphone data verbruikt in het buitenland, dan moet je gewoon even kijken bij verbruik.
    Dan weet je zeker dat je iphone niet ongewild data verbruikt. anders moet de idd alle mail account uitzetten.

Bijdrager
    Macbook29

leuk hoor al die verschillende reacties, ik heb voor de zekerheid toch echt maar dataroaming uit gelaten en mail acc uitgezet dan ook nog push uit en dan kan je niet veel meer beginnen.. Straks ga ik ook naar Canada toe in sept 3 weken lang en ook zeker geen behoefte aan onverwachte hoge rekeningen… !

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.