3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    chantaloe

data rescue hulp met geleegde prullenbak herstellen. Tips anyone?

Hoi allemaal,
    Stom stom maar ik heb gisterenavond mijn prullenbak geleegd (OSX 10.6.8) waar 1,5 week werk in staat. Nu lees ik op het internet over data rescue, programma gedownload, maar deze wil alleen kijken naar exterene harde schijven. Is er ook mogelijkheid via data rescue te kijken naar mijn interne harde schijf en het terughalen van de files uit de geleegde prullenbak? Of heeft iemand anders nog tips voor me hoe ik de bestanden kan terugkrijgen? Je zou de held van de dag zijn. En ja, ik weet dat het niet snugger is… heb mezelf gisterenavond al voor het hoofd geslagen. Te lang doorwerken maakt het brein niet helderder:) Zometeen maar eens een externe harde schijf halen sowieso en eens leren goed te backuppen

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als je data van je opstartschijf wilt terughalen moet je opstarten van een andere schijf waar ook Data Rescue op staat.
    Je kan dit vanaf een 16 GB USB stick doen.
    Het staat uitgelegd op de site van Prosoft: https://www.prosofteng.com/portfolio-items/recover-from-a-main-hard-drive/

Ik heb zelf goede ervaringen met Data Rescue, was voor een USB stick die ook niet meer gezien werd door Disk Utility. Met Data Rescue hebben we bijna alle bestanden weer terug gehaald. Die 99 dollar was het wel waard.

N.B.: Let wel op dat je op je computer NIETS meer doet voor je je files hebt terug gehaald. Ook de Data Rescue opstart drive aanmaken zou ik vanaf een andere computer doen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    David-DRN

Aller eerst, voorlopig geen nieuwe data meer aanmaken/opslaan op deze schijf!!! Zolang je geen nieuwe data aanmaakt zullen de verwijderde bestanden nog aanwezig zijn op je schijf. Maak je wel nieuwe data aan, dan loop je het risico de verwijderde bestanden voorgoed te overschrijven.

Voor een OSX kun je ook prima resultaten behalen met Easus. Hiermee kun je ook gewoon je opstartschijf recoveren. Met iedere recovery programma zul je nu je opstartschijf moeten scannen. Tijdens de scan wordt er gezocht naar verwijderde bestanden. Zodra de scan klaar is zal het geen wat er gevonden is ergens naar toe gekoieerd moeten worden. Let hier goed op dat je dat niet laat kopieeren naar de opstartschijf zelf. Hiermee ga je dan data overschrijven. Dat wil je niet. Gebruik dus een externe harde schijf om het resultaat naar toe te schrijven en bestudeer daar dan of je terug hebt waar je naar zocht.

Kijk hier voor Easus, er is ook een gratis testversie:
    http://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm

Mocht dat allemaal niet baten, dan kun je een professionele data recovery bedrijf inschakelen.

Succes!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.