9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ratz

Data, modified & originals mapstructuur

Foto’s op m’n mac staan onder mapjes Data, Modified en Originals zie ik.

Zie dat ‘ Modified’ vooral filmpjes zijn maar verschil tussen ‘ Data’ en ‘ Originals’ zie ik niet echt.

Wil de foto’s op externe harde schijf zetten, welke map moet ik kopieren?

Gracias, :apple:

Moderator
    unSOUND

Dan kun je het beste gewoon exporteren vanuit iPhoto… NOOIT met de finder in de bibliotheek van iPhoto gaan rommelen…

Bijdrager
    Ratz

OK,
    dus dan in iPhoto de boel selecteren en exporteren? iets in die richting?
    gracias

Bijdrager
    Ratz

Sorry hoor maar ik durf niet echt te rotzooien dus als iemand de meest veilige manier geeft om foto’s op de harde schijf te zetten vanuit iPhoto hoor ik het graag:D

Bijdrager
    dame.blanche

Gewoon heel de map “iPhoto Library” (staat bij mij onder map “Afbeeldingen”) naar je externe harde schijf kopiëren… Klaar ben je!:)

Bijdrager
    Ratz

Unsound zegt dat je niet in de finder moet gaan rotzooien…. toch Unsound?
    Normaliter ben ik best wat meer geneigd om gewoon wat aan te kloten maar ik wil m’n dierbare foto’s niet ineens kwijt zijn.
    Dus veilig vanuit iPhoto op een schijf zetten doe je……??

(heb nog niet zoveel experience hiermee :innocent: )

Moderator
    unSOUND

Als je de hele map “iPhoto library” kopieert, maak je een volledige backup. De fout die veel mensen maken, is dat ze de mappen of bestanden die daar in staan gaan hernoemen of sorteren, waarna iPhoto de draad kwijt raakt, vandaar mijn advies om niet aan de individuele mappen te komen… maar een volledige kopie van de hele Library is geen probleem.

Bijdrager
    fistkikker

Je kunt ook vanuit iPhoto cd’tjes of dvds branden, met een library (-deel) erop. Werkt prima en eenvoudig.

Bijdrager
    Ratz

Thanks!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.