13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    jph

Data halen van een andere site

Kan er mij iemand zeggen hoe ik een foto en tekst van een andere site kan halen ?
    Het gaat om de foto en bijhorende tekst rechtsboven op deze site.

http://www.rockfmonline.be.

Als het kan met een voorbeeldje erbij. Ik heb al eens rondgekeken op het net maar de meeste voorbeelden maken gebruik van php en dat heb ik nu juist niet.

Bijdrager
    DouweM

Heb je toestemming van Rock FM om die data eraf te halen?

Bijdrager
    julesp

Kan met Site Sucker

Bijdrager
    sturb

Ik denk dat je een geautomatiseerde versie wilt hebben om op je eigen site te laten zien wat er nu gedraaid wordt op rock fm.

klopt dat?

Bijdrager
    jph

@DouweM;
    Ik heb toestemming van hen. Werk trouwens aan iets in opdracht voor hen. Maar kan er voorlopig niets over kwijt.

@sturb
    Inderdaad zo zou het moeten want de content veranderd om het x aantal minuten.

@julesp
    Dit is niet geschikt voor wat ik wil.

Bijdrager
    nipro

..dan kom je toch snel bij iets als PHP of Ruby. Kijk in PHP eens naar de DOM Class. Voor Ruby heb je Hpricot.

Succes!

Bijdrager
    jph
    ”nipro”

..dan kom je toch snel bij iets als PHP of Ruby. Kijk in PHP eens naar de DOM Class. Voor Ruby heb je Hpricot.
    Succes!

Dat is nu net het probleem , dat het niet kan met php of ruby omdat de data niet verwerkt wordt op een server maar in een xcode framework met html en javascript.

Bijdrager
    Almerrrrr

Ik zou aan de kant van Rock FM kijken zij zetten de content ook op de site misschien kun je dezelfde feed gebruike zal waarschijnlijk xml zijn.

Ik denk alleen dat zonder server side script het een leuke uitdaging wordt. Kun je Flash wel gebruiken?

Bijdrager
    jph
    ”Almerrrrr”

Ik zou aan de kant van Rock FM kijken zij zetten de content ook op de site misschien kun je dezelfde feed gebruike zal waarschijnlijk xml zijn.
    Ik denk alleen dat zonder server side script het een leuke uitdaging wordt. Kun je Flash wel gebruiken?

Flash kan niet gebruikt worden. Eigenlijk is het voor een iphone app met gebruik van een javascript framework. Ofwel zal ik mij nog iets moeten verdiepen in objective-c en dan dat gedeelte in cocoa/objective-c schrijven.

Bijdrager
    DouweM

Met Javascript kan ook wel hoor, maar ik vraag me af of het niet handiger is om het gewoon van dezelfde bron als RockFMonline.be te halen…

Bijdrager
    sturb

Gelukkig is rockfm erg relaxed:

http://www.rockfmonline.be./resizer.php?action=nowplaying

dat is de link naar het plaatje:)

Nu alleen nog de tekst:)

Bijdrager
    Melgior

In je Javascript framework zit vast wel een paar AJAX functies om data van een andere site te laden. Gebruik de laad functie om de ‘now playing’ data op te halen van http://www.rockfmonline.be/js_playlist.php . Als je die informatie eenmaal in een variabele hebt staan, bijvoorbeeld een met de naam ‘playlist’, is het verder simpel:

[code:1:ed96cf3881] <script type="text/javascript">
    // Splits de afspeellijst in ‘now playing’ en ‘zometeen op rockfm’
    nowplaying = playlist.split(",,,,,");
    // Zoek de artiest (staat tussen <b> tags) en de titel (tussen de <i> tags)
    regexp = new RegExp("<b>(.*)</b><br><i>(.*)</i>","");
    songinfo = nowplaying[0].match(regexp);
    artist = songinfo[1];
    title = songinfo[2];
    alert("Artiest: "+artist+"nTitel: "+title);
    </script>
    [/code:1:ed96cf3881]

Bijdrager
    jph
    ”sturb”

Gelukkig is rockfm erg relaxed:
    http://www.rockfmonline.be./resizer.php?action=nowplaying
    dat is de link naar het plaatje:)
    Nu alleen nog de tekst:)

Sorry voor het late antwoord maar was gisteren op Rock Werchter.
    Ik wist niet dat het zo simpel was. Bedankt voor deze.

@Melgior
    Met uw code ben ik nog aan het spelen. Maar lijkt nog niet echt te lukken.
    Toch bedankt voor de hulp.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.