4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ro_me

Data en apps

Goede avond!
    <p style=”text-align: left;”>Weet iemand of het mogelijk is om data (voor apps) uit te zetten alvorens je een app installeert.  Dus algemene mobiele data aan, maar als je een app nieuw installeert staat het standaard uit voor die betreffende app. Nu werkt dat anders om.  Staat data eerst aan voor een nieuwe app en moet je het handmatig data uitzetten.</p>

Groet,

Bijdrager
    computer space

Zou ik me niet druk over maken. Veel apps willen namelijk toch niet installeren zonder toestemming voor mobiele data. Eenmaal geinstalleerd en dan ingetrokken kun je ze wel gebruiken.

Bijdrager
    Shmoo

Ik zou ook graag een vergelijkbare instelling willen zien in iOS, voor mijn gevoel functioneren dit soort instelingen in de verkeerde richting.

Dit verhaal is trouwens ook toepasbaar op andere instellingen.

• Ververs op achtergrond
    • Berichten (notificaties)
    • Siri en zoeken

Deze features hebben een vergelijkbaar patroon. Waar je een boolean (aan/uit) keuze moet maken. Kiest je voor uit dan worden alle apps uitgeschakeld. Kies je voor aan dan moet je handmatig alle apps gaan beheren. Elke nieuwe app die je later installeert krijgt automatisch de aan waarde als functie. Vergeet je deze instelling meteen aan te passen dat staat deze vaak weken op aan terwijl hij eigenlijk op uit had moeten staan. Dit is een gevoelsmatig dingetje.

Al jaren hoop ik voor een oplossing waar je kunt zegen. Respecteer mijn huidige (handmatige) instellingen maar elke nieuwe app die ik installeer krijgt standaard de optie uit, tenzij ik het handmatig aanzet.

Bijdrager
    ro_me

Tja en dat is precies mijn probleem. Anders om zou idd beter zijn. Maar die optie heb ik dus niet!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.