4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkey81

Data centraal beheren op NAS

Ik heb een NAS, waar ik fotos, videos, muziek en andere documenten opsla. Ik gebruik diverse apparaten zoals een Macbook, iPhone, iPad.
    Om de agenda, contacten, notes e.d. te delen gebruik ik iCloud.

Voor fotos, muziek en video wil ik mijn NAS gebruiken. Ik heb echter niets kunnen vinden wat ik hiervoor kan gebruiken.

Synology heeft DS Audio en DS Photo waarmee ik muziek/fotos kan streamen naar mijn apparaten, perfect.
    Echter foto’s die ik met mijn iPhone, iPad maak, wil ik naar de NAS hebben, zonder dat ik telkens de iPhone met mijn macbook verbindt om de foto’s te verplaatsen naar mijn Nas.

Is er een mogelijkheid om dit laatste beter te regelen, met gebruik van de NAS?

M.u.v. de NAS heb ik op dit moment allemaal Apple devices, maar dat zou eigenlijk niets mogen uitmaken. De NAS zou als centrale opslag moeten dienen maar is op dit moment nog te omslachtig. Zeker omdat we ook met meerdere personen foto’s willen delen.

Bijdrager
    Wyodor

Met DS Photo kan je fotos uploaden vanaf je photoalbum of ingebouwde camera naar de nas.

Die komen in een album van je keus.

En die albums met fotos zijn dan al of niet zichtbaar in het fotoalbum op je NAS.

Je moet inloggen met de juiste gebruikersnaam.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Je vraag heeft geen betrekking op deze site of podcast van OMT en hoort dan ook niet thuis in het subforum One More Thing. Ik heb het daarom verplaatst.[/mod]

Bijdrager
    dirkey81

Hm inderdaad, die functionaliteit op DS Photo had ik nog niet ontdekt. Kijk dat werkt een stuk prettiger! Thanks.
    Ik ben ook aan het experimenteren met DS file in combinatie met de cloudstorage van m’n NAS. Ook hier kan ik leuke dingen mee doen.

Uiteindelijk zou je eigenlijk op de ios devices de mogelijkheid moeten hebben om als iCloud je eigen NAS in te kunnen stellen, zodat je niet beperkt bent in de mogelijkheden die Apple biedt (bijv photo streaming bewaart maar 30 dagen). Plus zodat je eigen icloud volledig geintegreerd is in de telefoon, in plaats van allerlei losse apps gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.