13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jm1996

.dat bestand openen

Beste ONM-Leden,

Heeft iemand een idee hoe je vanaf Mail de bijlage (de bijlage is een winmail.dat bestand) kan openen?? (uiteraard vanaf een Mac)

Bedankt

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    sedikit

Anders kun je dit ook proberen. Daarmee doe ik het (± 1x per jaar!), alleen weet ik niet meer of het gratis is, TNEF’s enough:
    http://www.macupdate.com/app/mac/12705/tnefs-enough
    edit: het is gratis! De homesite:
    http://www.joshjacob.com/mac-development/tnef.php

Bijdrager
    Jm1996

Ja hoor en nog gratis ook:

bij mij doet hij het niet als ik het bestand wil openen, gebeurt er niks:cry:

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je het wel eerst zoals gebuikelijk is, als attachment opgelagen?

Je kunt ook nog binnen Mail zelf, de volgende toetscombi proberen: Command-[

Moderator
    Strifer

misschien eerst even uitpakken met stuffit expander?

Bijdrager
    Jm1996

het is gelukt

Moderator
    Strifer

hoe?

Bijdrager
    tarun

Een winmail.dat wordt door sommige Outlook-programma’s verstuurd. Dit heeft te maken met de manier waarop Microsoft MIME (een methode om mail op te maken met HTML en bijlagen) heeft geïmplementeerd. Zelfs binnen het Outlook-platform leidt dat tot problemen (b.v. van Outlook Express naar Outlook als onderdeel van MS Office).

De oplossing is inderdaad TNEF’s enough.

Bijdrager
    Jm1996

hoe?

Ik sloot het programma af (TNEF) Ging naar Mail(het programma Mail van Apple) en koos openen met>ik koos TNEF> en er kwam een schermpje.

De eerste keer had ik programma al geopend, of dat nou fout was weet ik niet maar het is gelukt

Bijdrager
    Vindplaats

Tneffs enough heb ik gedownload en geïnstalleerd van de App store. Als ik nu de bijlage in een bericht met de extensie “dat” wil openen dan doet hij dat niet met Tneffs maar met Elmedia video player. Als ik echt met de rechter muis op het bestand klik en vervolgens Openen met kies dan kan ik Tneffs kiezen en wordt het bestand wel geopend nadat ik het ergens opgeslagen heb. Mijn vraag is of het mogelijk is dat als ik op het dat bestand klik dit bestand geopend wordt met Tneffs en niet met Elmedia video player zonder dat ik het eerst moet opslaan.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee.

Bijdrager
    Vindplaats

Nu heb ik Winmail dat Viewer – letter opener van de App store gedownload en dat werkt wel zonder dat ik het bestand eerst moet opslaan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.