3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Tuur Tisseghem

Dasspeldmicrofoon aansluiten i.c.m. Sony Handycam

Beste mede leden,

Ik zou graag wat video’s maken, en daarvoor heb ik natuurlijk een goede microfoon nodig.
    Ik film namelijk met een Sony Handycam CX330 en heeft dus geen externe mic. aansluiting.

Ik had al eens rondgekeken en kwam op deze

Nou weet ik niet hoe ik deze kan aansluiten en zo de video via de camera doen en het geluid via de externe microfoon .

Ik heb hier wel een aantal Macs terbeschikking, deze zijn wel tamelijk recent ( iMac 2013 en MBPR 2012). En deze hebben alleen een hoofdtelefoon uitgang. Of is dit een combo poort ?

En overigs denk ik niet dat ik mijn CX330 kan aansluiten als webcam en zo dan via IMovie de opname starten met de externe microfoon ?

Dus, weet iemand hoe ik kan filmen met een externe microfoon (liefst een dasspeldmicrofoon) i.c.m. mijn HandyCam (zonder externe mic.), desnoods met een Mac ertussen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk,

Groeten Tuur

Bijdrager
    Floyd

Dag Tuur,

Aangezien je een instap versie camera hebt kan je spijtig genoeg geen externe microfoons aansluiten.
    Let daarom altijd bij aankoop of het een externe mic jack heeft mocht je er er verder in willen gaan.

De enige oplossing is je geluid/ spraak opnemen met een externe geluidsrecorder zoals de Zoom H4n en daarna het geluid synchroon monteren
    In video editing software. Ook kan je eventueel je mac (mits die mic in heeft) gebruiken voor een geluidsopname maar ben daar niet echt zo bekend mee.

Of probeer een camera te lenen die wel een mic aansluiting heeft en zelf dan moet je kabel van de microfoon ook nog lang genoeg zijn.

Succes verder

Bijdrager
    Hansi2124

Een dasspeld microfoon gebruik je enkel en alleen maar om 1 persoon een microfoon te geven. Ik weet niet welke video’s jij wil gaan maken, maar je kan dan inderdaad beter een audiorecorder aanschaffen, zoals de al eerder genoemde Zoom. Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid als extra opnameapparaat de Tascam DR07 (ook een richtmicrofoon en dasspeldmicrofoon, maar daar ben jij dus niet mee geholpen).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.