6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    juriandv

Dashcode Web App

Hoi, ik ben pas begonnen met Dashcode en ben er erg tevreden over. Nu wil ik graag een webpagina laten zien in een widget. Hoe moet ik dit doen? (Een resultaat dus dat lijkt op de webclips die je kan maken voor Dashboard. Bvd :finderoud:

Bijdrager
    boriskiss

Wat wil je precies laten zien? Een stilstaand stukje Website dat van content verandert (of niet?). Of wil je een interactief stukje laten zien (bewegend, java, form?)

Bijdrager
    juriandv

Ik heb het inmiddels voor elkaar gekregen :lol: Ik snap alleen niet hoe ik ‘m vanuit XCode naar mijn iPod Touch krijg (Als dat mogelijk is, ik bedoel niet de iPhone simulator)

B.v.d. :finderoud:

Bijdrager
    Granny Smith

dashcode maakt widgets of webpaginas

xcode maakt mac/iphone apps

apps kan je op je iphone zetten als je lid bent van het iphone developers programma (kost 99 dollar/jaar)… geen lid betekent dat je je app niet op je iphone kan zetten (zelfs niet op je eigen iphone… stom he)… je hebt namelijk DRM nodig en dat krijg je enkel als je lid bent

webapps zet je online… daarna surf je met je iphone naar de webapp… bookmark -> plaats op het ‘home-scherm’

Bijdrager
    juriandv

Ja, das best wel stom. En ik zie ineens dat ik de vraag op de verkeerde topic had gezet. Excuus! :P. Jammer dat het niet gratis kan :(. En om nou dat geld te betalen… Toch bedankt voor het beantwoorden van de vraag! :P

Bijdrager
    Granny Smith

er bestaat wel een manier om een webapp (via internet weliswaar) op je iphone te zetten zodat je nadien geen internet meer nodig hebt

het komt erop neer dat je de volledige code ‘omzet’ (vraag me niet hoe) en dat heel de website code dan als een link wordt gezien… die link zet je ergens in een mail naar jezelf… open de link op je iphone en bookmark die dan

de link bevat dan de volledige code van je webapp

werkt alleen met vrij eenvoudige/kleine apps

ik weet dat het kan/bestaat maar je zal zelf moeten google als je interesse hebt (hint?: webapp iphone url convert)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.