12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    macsiem

DashboardClient van slag

Help!
    Sinds een uur krijg ik spontaan steeds een bordje met: Het programma DashboardClient is onverwacht gestopt.
    Je kan dan aanklikken de buttens Negeer of Rapport.. Bij de laatste wordt een bericht verzonden naar Apple, maar daarna komt het bericht steeds weer terug even als na op Negeer gedrukt te hebben.
    Gelukkig (dacht ik) had ik nog een 1 op 1 copie van de gehele interne Hd van 3 dagen geleden. Toen was dit probleem niet aan de hand en werkte alles goed. Deze copie heb ik teruggezet via SuperDuper, maar wat schetst mijn verbazing: Het bericht over de DaschboardClient komt ook nu spontaan steeds terug. Ook heb ik nog TimeMachine, die al een half jaar meeloopt. Ik heb echter geen idee welke actie ik moet nemen om “iets” van TimeMachine terug te zetten om het probleem op te lossen. (iMac intel met syst 10.5.5 met alle laatste system updates via apple gedaan.)
    Wie weet raad? Ik heb de bevoegdheden ook al hersteld zonder resultaat.
    Nu is niet met de computer te werken.

Bijdrager
    Duplotrein

ik had nog geen tien minuten exact hetzelfde, maar na een herstart heb ik er geen last meer van…
    wellicht helpt dat bij jou ook…

Bijdrager
    dimitrihorst

had er net ook een paar keer last van.
    na een herstart is dit bij mij dus ook verdewenen. raar hoor:?

Bijdrager
    Esquare
    Bijdrager
    Duplotrein

ja, dat komt redelijk in de buurt… :P

Bijdrager
    sypie

Er is een bepaalde widget die hier voor zorgt. Vermeld eens al je gebruikte widgets?

Bijdrager
    macsiem

Heb de boosdoener ontdekt.
    Het is de omroepwidget die de tv programma’s (programmablad) toont.
    Probleem zat nl ook ineens op mijn MacBook.
    Na verwijderen geen klacht meer.

Bijdrager
    WizArt

Ik heb het probleem ook. Tot nu toe nooit problemen gehad met de TvGids widget.

Het lijkt er op dat de server waar de widget z’n data van moet halen niet bereikbaar is. Een andere reden zou kunnen zijn dat de structuur van de database veranderd is, waardoor de widget van slag raakt.

Was de maker van de TvGids geen OMT-lid? Wellicht dat hij licht in de duisternis kan brengen.

Bijdrager
    Esquare
    ”macsiem”

Echt, soms vraag ik me af waarom ik nog de moeite neem hier te posten. :x

Bijdrager
    sven-
    ”macsiem”

Wacht, nee wacht.

Echt!?

@ Esquare: ik begrijp je punt:) af en toe is het frustrerend:P

Bijdrager
    macsiem

Ik wil een 100 jarige niet kwetsen, daarom nederig excuus!

Bijdrager
    1984
    ”Esquare”

Komt dit bekend voor? http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=135504&highlight=

Daar graag verder:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.