4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mich

Dashboard widgets van externe schijf halen

Ik heb maandag een nieuwe samsung 1tb schijf in mijn mbp gestoken. Deze had ik gekloond met clone X4.
    Nu blijkt dat niet alles gekopieerd was, de widgets en notes die op mijn dashboard stonden zijn verdwenen.
    Ik heb wijselijk de data op mijn vorige schijf even laten staan, kan ik deze daar afhalen? Waar staan deze ergens opgeslagen?

Thx!

Bijdrager
    MacKevin11

Ik heb ook de Samsung 1tb schijf in mij 13MBP sinds een week:p
    Ik heb Mac OS X gecloned met ‘SuperDuper!’ en dat werkte wel goed.
    Opstarten werkte en alle widgets zijn ook gekopieerd…

Fijn hea:p 1tb:p
    Heb je toevallig ook nog een extern huisje voor je oude hdd gekocht? Dat heb ik gedaan, zo kan ik die nog aansluiten via usb… Is echt handig voor Time Machine backups en zo…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dashboard-widgets staan óf in /Bibliotheek/Widgets (deze zijn voor alle gebruikers op de computer beschikbaar), óf in ~/Bibliotheek/Widgets (alleen beschikbaar voor de huidige gebruiker). Onder Lion kun je in die laatste komen door in de Finder op ??G te drukken en als doelmap ~/Library/Widgets op te geven.

Bijdrager
    Mich

Oke, is gelukt! Bedankt!

@MacKevin11 heb idd ook een enclosure gekocht.
    Gebruik nu 2 500gb schijven voor back-up, eentje voor enkel mijn muziek, en de andere voor de rest.
    Is het mogelijk om 2 verschillende schijven te gebruiken met time machine, elk voor andere back-up?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.